Rengoering af ovnlaage
Fra : Jorgen J. Jensen

Dato : 19-09-03 17:51

Vi har overtaget et hus med et naesten nyt koekken, men glasset i ovnlaagen
er meget beskidt og det er indtil videre ikke lykkedes at goere det rent. Er
der nogen, som har et godt raad.
Mvh Jorgen

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-03 18:23

Jorgen J. Jensen wrote:
> [...]
> ovnlaagen er meget beskidt og det er indtil videre ikke lykkedes at
> goere det rent. Er der nogen, som har et godt raad.

Prøv med en sådan "barberblads-skraber", man bruger til keramiske kogeplader
efterfulgt af knofedt med en grydesvamp.

mvh Tomas

Fra : Inger Pedersen

Dato : 19-09-03 18:33

"Jorgen J. Jensen" <jjensenFJERN@pc.jaring.my> skrev i en meddelelse
> [...]
ovnlaagen
> er meget beskidt og det er indtil videre ikke lykkedes at goere det rent.

Jeg går ud fra, inderglasset kan tage af:
Varm ovnen op til godt og vel lunken.
Tag inderglasset af, smør begge sider ind i brun sæbe og læg det i en
plasticpose en dags tid.
Giv det en tur i opvaskemaskinen eller skrub det med varmt vand og en grøn
skuresvamp.

Yderglasset: Smør det ind i brun sæbe, tænd ovnen på ca. 100 grader. Læs
avisen og vask lågen med varmt vand og den grønne grydesvamp.

Eller brug ovnrens - det går hurtigere, men arbejdet er det samme, og det er
dyrere.

Hilsen Inger

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 19-09-03 19:04

On Fri, 19 Sep 2003 18:50:37 +0200, "Jorgen J. Jensen"
<jjensenFJERN@pc.jaring.my> wrote:

> [...]
>er meget beskidt og det er indtil videre ikke lykkedes at goere det rent. Er

Jeg har selv med stor succes renset glasset på en ovnlåg med sådan
noget rengøringsmiddel, som man bruger til glaskeramisk kogeplade samt
barberbladsskraber til samme.

M.v.h.
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 19-09-03 21:26

> [...]
ovnlaagen
> er meget beskidt og det er indtil videre ikke lykkedes at goere det rent.

Som Inger siger....brun sæbe og lad det sidde natten over. Tag glasset ud og
put det i en pose indsmurt i brun sæbe. Låge ude/inde: natten over i brun
sæbe.
KAPOW: ren ovn, billigt og rimelig ubesværet.
--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.