Olie-rens
Fra : Martin Sand.

Dato : 19-09-03 00:16

Jeg mangler noget godt olie-rens til f.eks. pletter på gulvtæppet og olie på
hænderne osv.
Tidligere brugte jeg et udemærket middel ved navn "Ruvex". Det var en klar
væske hvor der stod "min. terpentin" uden på. Det er nok 15 år siden jeg
købte dunken, og kan selvfølgelig ikke opdrive produktet længere.

Hvad bruger I andre til dette formål? Det skal helst være i flydende form.

MVH Martin

Fra : //zigge

Dato : 19-09-03 01:35

"Martin Sand." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> købte dunken, og kan selvfølgelig ikke opdrive produktet længere.
>
> Hvad bruger I andre til dette formål? Det skal helst være i flydende form.

Jeg bruger renset benzin til tæpperne og motorrens på spray til hænderne.

Mvh
//zigge

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 20-09-03 22:59

"Martin Sand." <feedback56@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler noget godt olie-rens til f.eks. pletter på gulvtæppet og olie

> hænderne osv.

Til hænderne bruger jeg at gøre dem våde og derefter gnide dem ind i / vaske
dem i vaskepulver.

Jeg bruger det også til hænder med maling på og pensler, som ikke kan renses
i vand.

VH Birgitte

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 21-09-03 09:38

Birgitte Abkjær wrote:
> [...]
> / vaske dem i vaskepulver.
>
> Jeg bruger det også til hænder med maling på og pensler, som ikke kan

Hej
Når det drejer sig om olie på hænder, er kaffegrums og opvaskemiddel
uovertruffent, og så er det mildt mod hænderne.
Ebbe

Fra : Martin Sand.

Dato : 21-09-03 16:27

Martin Sand. wrote:
> [...]
> længere.
> Hvad bruger I andre til dette formål? Det skal helst være i flydende

Ved I om man kan bruge mineralsk terpentin til oliepletter på gulvtæppet?

MVH Martin

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 17:34

Martin Sand. skrev i <news:bkkg12$2li7l$1@ID-171772.news.uni-berlin.de>:

> Ved I om man kan bruge mineralsk terpentin til oliepletter på gulvtæppet?

Prøv at kigge på
http://www.fi.dk/hjemmet/paa_pletten/allepletter/olie/

Jane - uden personlig erfaring med metoden

Fra : Martin Sand.

Dato : 22-09-03 01:37

Jane wrote:
> Prøv at kigge på
> http://www.fi.dk/hjemmet/paa_pletten/allepletter/olie/

Kanon! Tak. Der står jo alle mulige praktiske ting derinde
MVH Martin