"Værdien" af min frugtdrik
Fra : CLM

Dato : 18-09-03 21:46

Hejsa gruppe

Jeg er blevet ret vild med at blende isterninger, applesinjuice og alle
diverse former for frugter. Der er altså ingen sukker/fløde/flødeis/mælk
etc. blandet i. Mit spørgsmål er så: Kan jeg bare drikke løs af disse drinks
eller skal jeg tænke på kulhudrater, fedt ol. Min kæreste siger at
appelsinjuicen ikke er så sund som man umiddelbart tror. Kan jeg mon stole
på hende eller er hun bare misundelig?

Håber I kan hjælpe

Mvh
Carsten

Ps. Min favorit er med Isterninger, Appelsinjuice, kiwi og frosne jordbær.

Fra : Tina

Dato : 18-09-03 22:06

CLM wrote:
> [...]
>
> Mvh
> Carsten
>
> Ps. Min favorit er med Isterninger, Appelsinjuice, kiwi og frosne

Uhmmmmmm *slurp*

Noget appelsinjuice skal man være på vagt med, da der er tilsat sukker. Er
der ikke tilsat sukker, er der ikke noget at bekymre sig om, bare man ikke
lever af det

Selv hælder jeg en hel appelsin ned i istedet for juice.
Min bedste er blot en hel appelsin og så frosne jordbær. Mums.

Tina

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Jokum

Dato : 18-09-03 22:48

> Min kæreste siger at
> appelsinjuicen ikke er så sund som man umiddelbart tror. Kan jeg mon stole
> på hende eller er hun bare misundelig?

Jeg drikker juice hver dag, æble og appelsin, nogle gange varianter.. Har
ofte tænkt på om det er helt sundt..

Jeg er begyndt at drikke et glas vin om dagen efter jeg læste at det
indeholder resveratol som skulle forlænge ens liv.

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-09-03 23:17

Jokum wrote:

> Jeg drikker juice hver dag, æble og appelsin, nogle gange varianter..
> Har ofte tænkt på om det er helt sundt..

For tænderne er det ihvertfald ikke, da syren er lidt kras..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Søren

Dato : 19-09-03 15:38

"Jokum" <jokum@yahoo.com> wrote in message

> [...]
>
> Jeg er begyndt at drikke et glas vin om dagen efter jeg læste at det
> indeholder resveratol som skulle forlænge ens liv.

Jeg har læst at øl er endnu bedre til at forhindre hjerte/kar-sygdomme.

Der er omkring 10% kulhydrat i juice - hvoraf noget er sukker.
Jo mere moden frugten er, des mere sukker er der i den.

Søren

Fra : Marianne

Dato : 19-09-03 19:59

> [...]
drinks
> eller skal jeg tænke på kulhudrater, fedt ol.

Hvis du tænker rent energimæssigt, så svarer juice ca. til sodavand. Men
frugten er en hel del sundere hvad vitaminer o.a. angår. Juicen ved jeg ikke
lige ....

mvh
Marianne