/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Nybegynder / Puch Monza Juvel
Fra : Jens Hansen


Dato : 18-09-03 19:41

Hejsa nyhedsgruppe!

Ca. 10 år efter jeg tog mit knallertkørekort har jeg nu endelig fået købt en
maskine.

En ting var at lære at køre sådan et bæst, nu dukker tingene så op hvordan
man plejer sådan en.

Indtil videre har jeg en del spørgsmål (undskylder hvis de lyder helt hen i
skoven, men her er tale
om en mand der indtil nu har benyttet sig af de gudsskabte
mobiliseringsapperater og offentlige
transportmidler), så lad os kaste os ud i det.

1: Jeg syntes der kommer en lidt forkert lyd så snart man giver maskinen
gas, ellers er den der ikke.
Er det bare fordi man kan høre at maskinen trækker, eller kan der være noget
der slider på som der ikke må gøre det?

2: Når man vrider gashåndtaget helt i bund er det som om man ikke får noget
ud af det sidste stykke.
Den dør ligesom lidt hen. Hvis man giver den en anelse mindre gas køre den
faktisk bedre og lidt hurtigere.

3: Mit lys har det med at forsvinde ved lave omdrejninger, og mit lange lys
virker kun i et sekund eller to.
Derefter kan man kun få det lange lys frem igen efter at maskinen har været
slukket. Kan der være noget
galt med ledningsnettet eller er det noget af det der sidder nede ved
svinghjulet (beklager hvis mit gæt er helt
hen i skoven. Prøver stadig at finde ud af hva alle tingene på maskinen
hedder og hvordan det ser ud.

4: Fik skiftet olie på den, men bagefter har det været meget svært at starte
den med kickstarteren,
indimellem har jeg opgivet det og har løbet den igang i stedet. Kan jeg have
kommet noget helt forkert
olie på den, eller måske for meget. Er nemlig så uheldig at den drypper, og
jeg er ik tryk ved at skulle
skille sådan en tingest ad uden at vide hvad man egentlig åbner for.

Håber meget at i kan hjælpe mig igennem den første svære tid med at rode med
knallert. Det skal nok
blive spændende og håber på mange mange timer i garagen hvor jeg kan gå og
rode med maskinen. Dels
med at få den til at køre ordentlig, men osse få den rigtig flot.



Mvh.

Jens Hansen



 
 
Rasmus (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus


Dato : 18-09-03 20:12

1: svært at vurdere, da du ikke beskriver lyden. er det en
rasle/skrige/synge/banke-lyd eller hvad ??


2:
At den dør, når den får fuld gas, er fordi den får for meget eller for lidt
benzin. Er der justerbar strålespids kan du prøve, at køre maskinen varm. Og
så op i fart (så langt den kan komme), og så giver du den fuld hane, imens
du prøver at skrue lidt på strålespidsen. Er der fast strålespids/dyse i
kaburatoren, kan du prøve at købe en større/mindre, det burte hjælpe.

4:
Er der kommet for meget olie på, kan det måske være den "presser" olien ind
til krumtappen. Hvor efter den blandes med benzinen.....bare et gæt !!

Er selv 24, og har lige købt, en yamaha 4 gears.(den jeg aldrig nåede at få
som teenager )



Jens Hansen (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Jens Hansen


Dato : 18-09-03 20:56

> 1: svært at vurdere, da du ikke beskriver lyden. er det en
> rasle/skrige/synge/banke-lyd eller hvad ??
>
Hov, så må jeg lige se hvor godt det lykkes mig at beskrive den. Altså, når
man giver gas og den begynder at kører hurtigere er det som om den, ja,
synger er vel egentlig ikke helt helt dumt ord til det. Kan være det bare
lyder
sådan når en knallert trækker. Kan det måske være noget med sådan noget gear
eller
kobling der måske slæber på?
>
> 2:
> At den dør, når den får fuld gas, er fordi den får for meget eller for
>lidt benzin. Er der justerbar strålespids kan du prøve, at køre maskinen
>varm. Og så op i fart (så langt den kan komme), og så giver du den fuld
hane,
>imens du prøver at skrue lidt på strålespidsen. Er der fast
strålespids/dyse i
> kaburatoren, kan du prøve at købe en større/mindre, det burte hjælpe.
>
Skulle mene den er justerbar. Må lige rode med det i morgen, ellers kan det
godt være jeg får en lidt gnaven gammel dame af nabo der klager over
nattelig spetakkel :)
>
> 4:
> Er der kommet for meget olie på, kan det måske være den "presser" olien
> ind til krumtappen. Hvor efter den blandes med benzinen.....bare et gæt !!
>
Øhhh, okay. Er det farligt hvis olien kommer i forbindelse med krumtap og
benzin?
>
> Er selv 24, og har lige købt, en yamaha 4 gears.(den jeg aldrig nåede at
> få som teenager )
>
Sådan en ville jeg osse gerne ha' dengang, fik bare aldrig råd. Nu er det ik
længere pengene der er problemet. Nu er det mere min mangel på viden der
stopper mig ;c/
>
>




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409075
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste