Kan silicone fugemasse bruges som lim.? H~
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-09-03 19:29

Jeg har et nyt køkkenbord. Og en plastliste jeg skal have fastgjort.
Dvs. plastliste op ad væg. Primært brug for lim til fiksering.

Jeg kan på et andet køkkenbord jeg har, se at håndværkeren har brugt en
eller anden silicone som lim. Sammen med små søm, ned i bordet.

Jeg går ud fra at sømmene ikke er tilstrækkeligt.

Jeg har en Bostik silikonemasse til tætning i badeværelser.
Nr. 2650.

Desuden har jeg en fra Carl F. Til fuger med stor bevægelse...!
"Byggesilicone". På alkoholbasis.

Jeg ved at dette er ikke lim. Men kan en af disse bruges til ovennævnte
formål.?

Jeg vil ikke købe en ny "tube" for bare 2,4m liste.!

Mvh. Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 18-09-03 21:07

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Byggesilicone". På alkoholbasis.
>
> Jeg ved at dette er ikke lim. Men kan en af disse bruges til ovennævnte

Ja, brug den fra Carl F.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 18-09-03 21:58

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Ja, brug den fra Carl F.

Jeg plejer at bruge den til vådrum... Menmindre det er et spejl eller
lign... Så skal det være en syrefri... Eller kan man se limstriberne i
gennem spejlet...

Men begge to kan sagtens bruges.

Man skal dog sørge for at fastholde objektet indtil siliconen er tør... Men
så plejer det også at sidde fast som en i h*****.

---

Fra : //zigge

Dato : 18-09-03 23:35

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
> Man skal dog sørge for at fastholde objektet indtil siliconen er tør...
Men
> så plejer det også at sidde fast som en i h*****.

Ja sømmene er kun til at holde listen på plads indtil fugen er tør.
Læg listen der hvor du vil have den (uden lim) og sæt en stribe pakketape
langs listen på bordet og væggen. Puds bordpladen let med fint sandpapir
under listen (den tager du selvfølgeligt lige og flytter). Nu kan du så fuge
listen fast.
Når listen ligger rigtigt kan du trække tapen af og fjerner dermed også det
fugemasse du lige har stået og "grattet" ud over tapen

Mvh
//zigge

"Brug lidt lim og en dykker -
Så går det aldrig i stykker."