/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Er der andre end mig, der elsker Monty Pyt~
Fra : Thomas


Dato : 18-09-03 18:22

Er der andre end mig i denne gruppe, der elsker Monty Python, og som
ønsker at diskutere deres vidunderlige univers?

I udlandet findes der vist utallige hjemmesider og diskussionsfora om
MP.

VH

Thomas

 
 
Peter Bjerre Rosa (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 18-09-03 19:35

Thomas skrev:

> Er der andre end mig i denne gruppe, der elsker Monty Python, og som
> ønsker at diskutere deres vidunderlige univers?

Næh, jeg tror såmænd, de fleste i disse grupper elsker de skøre
englændere. Men som regel tager diskussionerne afsæt i et spørgsmål
eller en særlig begivenhed, og man må sige, at det er længe siden,
gruppen har givet lyd fra sig.

Du kan imidlertid glæde dig til, at UIP snart udgiver "Life of Brian" og
"The Meaning of Life" på dvd. Ekstramaterialet er ikke det mest
spændende i verden, men der gemmer sig da et ekstra grin eller to i "bag
om kameraet"-klippene.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Dér var den - fedt!"


zcully (18-09-2003)
Kommentar
Fra : zcully


Dato : 18-09-03 20:25

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message
news:bkctso$2s4$1@sunsite.dk...
> Thomas skrev:

> Du kan imidlertid glæde dig til, at UIP snart udgiver "Life of Brian" og
> "The Meaning of Life" på dvd. Ekstramaterialet er ikke det mest
> spændende i verden, men der gemmer sig da et ekstra grin eller to i "bag
> om kameraet"-klippene.

Er de ikke allerede kommet?
Jeg gad godt at flying circus boxen kom med danske undertexter. Det er det
eneste der har holdt mig tilbage fra at købe boxen

> --
> Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
> "Dér var den - fedt!"

/Zcully



Brian Kals (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Brian Kals


Dato : 18-09-03 21:30


"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> wrote in message
news:3f6a0695$0$17079$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Jeg gad godt at flying circus boxen kom med danske undertexter. Det er det
> eneste der har holdt mig tilbage fra at købe boxen

Det kan jeg ikke helt forstå, jeg syntes netop undertekster er noget af det
der ødelægger Monty Python totalt, for ikke at snakke om Faulty towers og
mange
andre engelske komedier.

> /Zcully

Mvh
Brian



Peter B. Juul (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-09-03 22:57

"Brian Kals" <groupes@REMOVEsmart-tech.dk> writes:

> Det kan jeg ikke helt forstå, jeg syntes netop undertekster er noget af det
> der ødelægger Monty Python totalt, for ikke at snakke om Faulty towers og
> mange
> andre engelske komedier.

Nå, det er _dig_ der forstår det hele uden. Jeg har undret mig over
hvem det var.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Forget the glory. Now for rat where
The RockBear. ((^)) we draw soul together."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

enlight (18-09-2003)
Kommentar
Fra : enlight


Dato : 18-09-03 23:11

Peter B. Juul wrote:
> "Brian Kals" <groupes@REMOVEsmart-tech.dk> writes:
>
>
>>Det kan jeg ikke helt forstå, jeg syntes netop undertekster er noget af det
>>der ødelægger Monty Python totalt, for ikke at snakke om Faulty towers og
>>mange
>>andre engelske komedier.
>
>
> Nå, det er _dig_ der forstår det hele uden. Jeg har undret mig over
> hvem det var.
>

Den samlede engelsktalende befolkning velsagtens

Nej, det er ikke for at være fræk, men hvis oversættelserne er af den
sædvanlige kvalitet, vil jeg også hellere undvære.

-----------
enlight


Peter B. Juul (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-09-03 23:19

enlight <nospam@nospam.dk> writes:

> Nej, det er ikke for at være fræk, men hvis oversættelserne er af den
> sædvanlige kvalitet, vil jeg også hellere undvære.

Ja, det kan jeg godt forstå. Gid man dog kunne tage de udmærkede
DR-oversættelser
--
Peter B. Juul, o.-.o "Yes," said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) "I see now," said Winnie-the-Pooh.
I speak only 0}._.{0 "I have been Foolish and Deluded," said he,
for myself. O/ \O "and I am a Bear of no Brain at All."

Peter Bjerre Rosa (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 18-09-03 23:24

enlight skrev:

> Nej, det er ikke for at være fræk, men hvis oversættelserne er af den
> sædvanlige kvalitet, vil jeg også hellere undvære.

Underteksterne til "Faulty" Towers hører ellers til i den absolutte
topklasse.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Man kan i hvert fald ikke lave en dødsstjerne eller et bælte ..."


Brian Kals (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Brian Kals


Dato : 18-09-03 23:49


"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message
news:bkdb93$270$2@sunsite.dk...
> enlight skrev:
>
> > Nej, det er ikke for at være fræk, men hvis oversættelserne er af den
> > sædvanlige kvalitet, vil jeg også hellere undvære.
>
> Underteksterne til "Faulty" Towers hører ellers til i den absolutte
> topklasse.

Der er helt klart mange der er gode til at oversætte, det jeg mener er bare
at
det tager focus væk fra det man ser/høre, derfor fortækker jeg at mangle
undertekster
på de sprog jeg forstår vel og mærket.

> --
> Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
> "Man kan i hvert fald ikke lave en dødsstjerne eller et bælte ..."

Mvh
Brian



Peter Bjerre Rosa (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 18-09-03 23:57

Brian Kals skrev:

> Der er helt klart mange der er gode til at oversætte, det jeg mener
> er bare at det tager focus væk fra det man ser/høre, derfor fortækker
> jeg at mangle undertekster på de sprog jeg forstår vel og mærket.

Jeg vil give dig ret i, at det til tider trækker fokus væk fra
billederne. Hvis jeg ser en film på en meget stor skærm, kan man hurtigt
blive træt af at flikke øjnene op og ned.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"I hope you're all happy. You've succeeded in convincing me that life
is worth living by showing how bad my funeral will suck!"



Martin Moeller (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Moeller


Dato : 19-09-03 00:10

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Underteksterne til "Faulty" Towers hører ellers til i den absolutte
> topklasse.

Er det ikke også fordi Niels Søndergaard har tekstet denne serie?

--
Martin Møller
"Yeah ... Stupid like a fox ..."



Brian Kals (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Brian Kals


Dato : 18-09-03 23:17


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2pthxyd44.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Nå, det er _dig_ der forstår det hele uden. Jeg har undret mig over
> hvem det var.

øhhhh?

> --
> Peter B. Juul, o.-.o "Forget the glory. Now for rat where
> The RockBear. ((^)) we draw soul together."
> I speak only 0}._.{0
> for myself. O/ \O

Mvh
Brian



Peter B. Juul (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-09-03 00:59

"Brian Kals" <groupes@REMOVEsmart-tech.dk> writes:

> > Nå, det er _dig_ der forstår det hele uden. Jeg har undret mig over
> > hvem det var.
>
> øhhhh?

Det forstod du ikke, eller hvad?

--
Peter B. Juul, o.-.o "What business did a man and a wolf
The RockBear. ((^)) had ridden a mark."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Brian Kals (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Brian Kals


Dato : 19-09-03 01:06


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2wuc5wsvb.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Brian Kals" <groupes@REMOVEsmart-tech.dk> writes:
>
> > > Nå, det er _dig_ der forstår det hele uden. Jeg har undret mig over
> > > hvem det var.
> >
> > øhhhh?
>
> Det forstod du ikke, eller hvad?

Nej jeg vil godt have undertekster på
Nå spøg til side, jeg forstår bestemt ikke alt.
Men jeg vil meget gerne være fri for
undertekster på de sprog jeg forstår.

> --
> Peter B. Juul, o.-.o "What business did a man and a wolf
> The RockBear. ((^)) had ridden a mark."
> I speak only 0}._.{0
> for myself. O/ \O

Mvh
Brian



Peter B. Juul (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-09-03 01:39

"Brian Kals" <groupes@REMOVEsmart-tech.dk> writes:

> Nej jeg vil godt have undertekster på
> Nå spøg til side, jeg forstår bestemt ikke alt.
> Men jeg vil meget gerne være fri for
> undertekster på de sprog jeg forstår.

Personligt har jeg fået for vane at have originalsprogs-undertekster
på både engelske og danske ting. Jeg kan sagtens abstrahere fra
teksterne og min hjerne kan finde ud af at trække på oplysninger fra
teksterne, når lyden er sub-optimal eller et ord ikke lige genkendes.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
I speak only 0}._.{0 Slight difference."
for myself. O/ \O -jms

Brian Kals (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Brian Kals


Dato : 19-09-03 01:52


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m2smmtwr0n.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Personligt har jeg fået for vane at have originalsprogs-undertekster
> på både engelske og danske ting. Jeg kan sagtens abstrahere fra
> teksterne og min hjerne kan finde ud af at trække på oplysninger fra
> teksterne, når lyden er sub-optimal eller et ord ikke lige genkendes.

Det er rigtig det kan være en hjælp, jeg syntes bare de forstyre i billedet,
og er de der kan man (jeg) ikke lade være med at kigge på dem, derfor
er det dejligt når man kan slå dem fra og til.

> --
> Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
> The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.
> I speak only 0}._.{0 Slight difference."
> for myself. O/ \O -jms

Mvh
Brian



Søren Hjelholt (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 18-09-03 22:28


>
> Du kan imidlertid glæde dig til, at UIP snart udgiver "Life of Brian" og
> "The Meaning of Life" på dvd. Ekstramaterialet er ikke det mest
> spændende i verden, men der gemmer sig da et ekstra grin eller to i "bag
> om kameraet"-klippene.
>

Hmm, jeg har da haft "Life of Brian" på DVD i lang tid, købte den oven i
købet på tilbud, så jeg går ud fra t den har været ud en del tid før jeg
købte den. Men derfor kan de jo godt genudgive dem...

/Søren Hjelholt

Devast8or (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 19-09-03 17:35

Søren Hjelholt wrote:
>> Du kan imidlertid glæde dig til, at UIP snart udgiver "Life of
>> Brian" og "The Meaning of Life" på dvd. Ekstramaterialet er ikke det
>> mest spændende i verden, men der gemmer sig da et ekstra grin eller
>> to i "bag om kameraet"-klippene.
>>
>
> Hmm, jeg har da haft "Life of Brian" på DVD i lang tid, købte den
> oven i købet på tilbud, så jeg går ud fra t den har været ud en del
> tid før jeg købte den. Men derfor kan de jo godt genudgive dem...
>
> /Søren Hjelholt

Jeg har også haft min LOB i et stykke tid. Købte den på tilbud i Netto -
vist til 40,- kr.

Devast8or



Naess (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Naess


Dato : 19-09-03 08:53

> Ekstramaterialet er ikke det mest
> spændende i verden, men der gemmer sig da et ekstra grin eller to i "bag
> om kameraet"-klippene.

Jeg har ellers læst at der på "Meaning of life" DVD'en skulle være masser af
godt ekstra matriale bla. mange af de sjoveste sketchs udvalgt af MP selv.


--
Hilsen / Regards
Kevin Naess



Magnus Dreyer (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 19-09-03 08:58



Henrik Larsen (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Larsen


Dato : 19-09-03 10:18

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:Pine.LNX.4.55.0309190956360.4231@tyr.diku.dk...
> On Thu, 18 Sep 2003, Søren Hjelholt wrote:
>
> >
> > >
> > > Du kan imidlertid glæde dig til, at UIP snart udgiver "Life of
Brian" og
> > > "The Meaning of Life" på dvd. Ekstramaterialet er ikke det mest
> > > spændende i verden, men der gemmer sig da et ekstra grin eller to
i "bag
> > > om kameraet"-klippene.
> > >
> >
> > Hmm, jeg har da haft "Life of Brian" på DVD i lang tid, købte den
oven i
> > købet på tilbud, så jeg går ud fra t den har været ud en del tid før
jeg
> > købte den. Men derfor kan de jo godt genudgive dem...
> >
> Ellers er der jo altid Criterions udgave. Den har blandt andet et
> BBC-program om Python som ekstra materiale. Men er jo pisse dyr, for
det
> skal Criterion jo helst være

Det program er nu også med på den engelske DVD udgivelse. Til gengæld
mangler denne så kommentatorspor, trailers, radiospots og fraklip...

I øvrigt er der omsider udkommer en special edition DVD af "The Meaning
of Life" (i USA), efter at vi har måtte tage til takke med den skrabede
udgave uden extras overhovedet.

Vh Henrik




Magnus Dreyer (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 19-09-03 09:20



Kasper Bang (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bang


Dato : 19-09-03 11:05

Magnus Dreyer wrote:
> Ellers er der jo altid Criterions udgave. Den har blandt andet et
> BBC-program om Python som ekstra materiale.

Er det dokumentarudsendelsen som går bag om kameraet til "Life of
Brian"-optagelserne? Den var i hvert fald på laserdisk-udgaven, og den
er fremragende. Meget afslørende ift. til kliker i MP-gruppen,
arbejdsgange og seksuelle præferencer...

> Altså de rigtige Criterion og ikke den danske efterligning. Jeg fatter
> ikke de gider/tør lægge sig så meget om af et varemærke.

Hvilken udgivelse taler du om - den fra On Air eller en jeg ikke har
hørt om endnu? On Airs er der vist ikke ekstramateriale på.


MVH/Kasper Bang


Magnus Dreyer (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 19-09-03 12:21



Devast8or (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Devast8or


Dato : 18-09-03 20:42

Thomas wrote:
> Er der andre end mig i denne gruppe, der elsker Monty Python, og som
> ønsker at diskutere deres vidunderlige univers?
>
> I udlandet findes der vist utallige hjemmesider og diskussionsfora om
> MP.
>
> VH
>
> Thomas

Nej da, selvfølgelig er du ikke den eneste der kan lide MP :D

Devast8or



Søren (18-09-2003)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 18-09-03 20:44

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
news:a6b0eee6.0309180922.473008a2@posting.google.com...
> Er der andre end mig i denne gruppe, der elsker Monty Python, og som
> ønsker at diskutere deres vidunderlige univers?
>
> I udlandet findes der vist utallige hjemmesider og diskussionsfora om
> MP.
>
> VH
>
> Thomas
Jeg vil da gerne!

Kan I forresten huske den der MP-forening, der opstod for nogle år siden?

Hvad blev der af den/dem ?

Søren



MARIT NYGÅRD (19-09-2003)
Kommentar
Fra : MARIT NYGÅRD


Dato : 19-09-03 00:24


"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i melding
news:a6b0eee6.0309180922.473008a2@posting.google.com...
> Er der andre end mig i denne gruppe, der elsker Monty Python, og som
> ønsker at diskutere deres vidunderlige univers?
>
> I udlandet findes der vist utallige hjemmesider og diskussionsfora om
> MP.
>
> VH
>
> Thomas

> Er de ikke allerede kommet?
>Jeg gad godt at flying circus boxen kom med danske undertexter. Det er det
> eneste der har holdt mig tilbage fra at købe boxen

Hei!
alt.fan.monty-python er en ganske aktiv newsgroup - anbefales!

MPFC - boxsettet (fra A&E) har valgfrie undertekster på engelsk.
Gjennomsnittlig språkdyktige dansker vil
sannsynligvis ikke ha større vansker med å holde seg orientert i
sketchforløpene. Dessuten er
A&E-utgivelsene til opplysning IKKE regionskodet (R0), selvom de amerikanske
forhandlerne
(bl.a Amazon) hevder at de er sone 1-titler. De lar seg fint avspille på en
sone 2-spiller.
Hvis du ikke har råd (el lyst) til å kjøpe hele MPFC box-settet (bestående
av totalt 14 DVD'er),
kan du kjøpe serien sesongvis eller i totalt 7 doble DVD-sets. Personlig
kjøpte jeg serien fra
www.deepdiscountdvd.com, som gjennomsnittlig har de laveste prisene: $122.36
for hele serien,
ca $43 for de respektive sesongene, og ca $22 for de separate doble
dvd-settene.
Bare et tips, dersom noen er interessert :)

Astrid

PS. Sjekk ut:
http://www.dailyllama.com/index.html - MP offisiell nyhetskilde - oppdateres
m jevne mellomrom
http://www.geocities.com/johangambolputy - innholdsrik hjemmeside




Per Abrahamsen (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 19-09-03 13:48

th63@ofir.dk (Thomas) writes:

> Er der andre end mig i denne gruppe, der elsker Monty Python, og som
> ønsker at diskutere deres vidunderlige univers?

Nej, resten af os foretrækker britisk kvalitetshumor, som _The Benny
Hill Show_.

David Rasmussen (19-09-2003)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 19-09-03 20:27

Thomas wrote:

> Er der andre end mig i denne gruppe, der elsker Monty Python, og som
> ønsker at diskutere deres vidunderlige univers?
>
> I udlandet findes der vist utallige hjemmesider og diskussionsfora om
> MP.
>

Jeg elsker Monty Python.

/David


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409068
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste