word doc til pdf problemer
Fra : Michael Holm

Dato : 18-09-03 16:04

jeg har en afhandling (ja jeg har ikke skrevet den :) på 251 i word, når
jeg bruger OS X indbygget save as PDF så deler den filen op i 3, een
side med indholdsfortegnelse, een med ca 81 sider og een med resten :((

Nå men vi skulle havde Adobe Arcobat Pro alligevel, men den deler også
doc. op :( lidt anden opdeling men stadigvæk....

gode råd !?

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-09-03 16:38

Michael Holm wrote:

> jeg har en afhandling (ja jeg har ikke skrevet den :) på 251 i word, når
> jeg bruger OS X indbygget save as PDF så deler den filen op i 3, een
> side med indholdsfortegnelse, een med ca 81 sider og een med resten :((

Mit bedste bud er, at dokumentet indeholder 'sections', og jeg er ikke
sikker på hvordan man fikser det, med mindre man fjerne 'section'
inddelingerne.

Har selv netop haft et mindre problem i samme stil.

"I went mad for a while,' said Ford, 'did me no end of good."

Fra : Michael Holm

Dato : 18-09-03 19:01

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> [...]
> inddelingerne.
>
> Har selv netop haft et mindre problem i samme stil.

tak jonas, prøver at kigge på det mandag, når jeg har den mellem
fingerne igen :)

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Storm

Dato : 18-09-03 19:33

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> Nå men vi skulle havde Adobe Arcobat Pro alligevel, men den deler også
> doc. op :( lidt anden opdeling men stadigvæk....
>
> gode råd !?

Måske ufattelig dumt forslag, men kan du ikke bare samle de 3 filer i
én?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 18-09-03 20:37

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Måske ufattelig dumt forslag, men kan du ikke bare samle de 3 filer i
> én?

nu har jeg jo lige fået installeret AA pro i dag, skal lige finde ud af
at bruge det... :)
men umiddelbart så det ud til at AA ikke fik alt med i de 3 filer..
og når OS X indbygget gør det så starter den forfra på sidenr. i de 3
filer... så det må vel give problemer når jeg samler dem.. ?
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 18-09-03 22:01

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> og når OS X indbygget gør det så starter den forfra på sidenr. i de 3
> filer... så det må vel give problemer når jeg samler dem.. ?

Jeg må med fortrydelse tilstå, at da jeg her i foråret havde brug for at
gøre det samme med en rapport (som jeg SELV havde været med til at
skrive så måtte dokumentet en tur i Windows Word og Acrobat 5 på
pc'en. Og det virkede. Ét dokument med alle links i indholdsfortegnelsen
og øvrige krydshenvisninger aktive. På Mac'en endte resultatet svarende
til dine oplevelser.

Der er et eller andet bøvl med Word X og Acrobat desværre... åbenbart
også med 6'eren.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Michael Holm

Dato : 19-09-03 14:49

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> til dine oplevelser.
>
> Der er et eller andet bøvl med Word X og Acrobat desværre... åbenbart

æv æv og dobbelt æv, har først tid til at prøve mandag men det lyder
rigtigt surt. tak for info.

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Nicolai \(2800\)

Dato : 22-09-03 13:09

"Michael Holm" <michael.holm@anthro.ku.dk> skrev i en meddelelse

> æv æv og dobbelt æv, har først tid til at prøve mandag men det lyder
> rigtigt surt. tak for info.
>
> --
> Michael T. Holm
> http://ki-aikido.homepage.dk

Prøv at installere en postscript printer på din mac.
Udskriv så dit word dokument til printeren med "skriv til fil" markeret.
Dette skulle gerne resultere i en ps fil
Ps filen dropper du så i acrobat distiller.
Husk at hvis du skal udskrive på andre systemer end din mac, at "include all
fonts" skal være markeret i distiller.

Nu skulle du gerne have en velfungerende pdf fil, der virker på alle
systemer.

mvh
Nicolai

Fra : Morten Lind

Dato : 23-09-03 08:43

Nicolai (2800) <npe@*remove*privat.dk> wrote:

> [...]
> fonts" skal være markeret i distiller.
>
> Nu skulle du gerne have en velfungerende pdf fil, der virker på alle

Hvis det er 6PRO, har den allerede installeret en PSdriver i
printercentral - den hedder AdobePDF og ligger sammen med, hvad der
ellers er af printere - og så kan man i 6PRO ikke mere drag/drop .ps´en
i Distiller.

Den skal åbnes via åbn-menuen

Hej fra
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 24-09-03 19:15

> [...]

> jeg bruger OS X indbygget save as PDF så deler den filen op i 3, een
> side med indholdsfortegnelse, een med ca 81 sider og een med resten :((

Så lige denne:

<http://www.applelust.com/oped/applepeel/archives/peel_62_030905.shtml>

Kan måske være til glæde for nogen?

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard

Fra : Michael Holm

Dato : 25-09-03 09:20

Thomas Tvegaard <ttvegaard@yahoo.dk> wrote:

> Så lige denne:
>
> <http://www.applelust.com/oped/applepeel/archives/peel_62_030905.shtml>
>
> Kan måske være til glæde for nogen?

Det kunne det !
Takker, der var forklaringen og løsningen !

Meget spændende læsning, hvis nogen ikke vil læse det hele er den
kortfattede løsning dette:

Markere al tekst og gå ind i Pagesetup - check at det står som det skal
og tryk "ok"

Hvis man har valgt forskelligt sidelayout, f.eks. "landscape" på nogen
sider og "portræt" i andre, duer denne løsning ikke.
Her må man forsat samle pdf filerne med et andet program, såsom Acrobat
eller som han anbefaler på siden, "Combine PDF"
http://www.monkeybreadsoftware.de/Freeware/CombinePDFs.html

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk