Hershey-chokolade og Classic Coke
Fra : Thomas

Dato : 18-09-03 12:48

I filmen "French Connection" snakker Gene Hackmann hele tiden om noget
Hershey-chokolade.

Jeg har været i USA, men jeg nåede aldrig at smage det. Er jeg gået
glip af noget særligt?

Til gengæld nåede jeg at smage den såkaldte Cherry Coke, som vi også
kender fra utallige amerikanske film. Det smager mildest talt
rædselsfuldt.

Det er da godt, at det ikke var den smag man ville indføre, da
Coca-Cola lavede stuntet med at introducere New Coke i 1985. I øvrigt
vel nok verdens mest geniale markedsføringskampagne, idet man fik
etableret den gamle smag som Classic Coke.

VH

Thomas

Fra : -V-

Dato : 18-09-03 13:48

Thomas wrote:
> [...]
> vel nok verdens mest geniale markedsføringskampagne, idet man fik
> etableret den gamle smag som Classic Coke.

Cherry Coke blev rent faktisk lanceret i Danmark. Den smagte ganske rigtigt
forfærdeligt.

Iøvrigt har det ingen mening at snakke om 'smagen af Classic Coke', som 'den
gamle colas smag'.
Dém recept er blevet småjusteret *mange* gange siden da, for at tilpasse den
til den gældende populærsmag, afhængigt af om markedslederen hed Pepsi Max,
Pepsi Twist eller noget helt andet.
Et klassisk eksempel på skjult produktoptimering.

Classic Coke smager desuden helt anderledes end en 'dansk Coke'.

-V-

Fra : Thomas

Dato : 19-09-03 18:53

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message news:<3f69a99c$0$24621$.

> Classic Coke smager desuden helt anderledes end en 'dansk Coke'.

Jeg du beskrive forskellen lidt nærmere?

VH

Thomas

Fra : Invader Zim

Dato : 18-09-03 14:46

Thomas wrote:
> I filmen "French Connection" snakker Gene Hackmann hele tiden om noget
> Hershey-chokolade.
>
> Jeg har været i USA, men jeg nåede aldrig at smage det. Er jeg gået
> glip af noget særligt?

den smager forfærdeligt. minder om blanding mellem bræk, billig chocolate og
gedemælk.
amerikansk masseproduceret chocolate er generelt utroligt ringe. selv de
almindelige chocolade barrer som f.eks. Mars og Twix er af ringere kvalitet
i USA end i Europa. Og, forresten, Mars i USA svarer til vores milkyway,
mens vores Mars svarer til deres Milkyway. Derfor har de også Milkyway
Midnight i stedet for Mars Midnight. Jeg fatter ikke en kegle.

Vær glad for at du ikke har smagt vanilla coke. Den er fandme klam.

-Invader Zim

Fra : Sonny

Dato : 18-09-03 18:08

"Invader Zim" skrev i en meddelelse: "amerikansk masseproduceret chocolate
[...]

Til gengæld er jeg HELT VILD med barrene Mr. Big, Coffee Crisp og
Butterfingers!!!!!
mums,
Sonny

Fra : Invader Zim

Dato : 18-09-03 18:43

Sonny wrote:
> [...]
> Midnight i stedet for Mars Midnight. Jeg fatter ikke en kegle."
>
> Til gengæld er jeg HELT VILD med barrene Mr. Big, Coffee Crisp og

jeg mener ikke jeg har smagt mr big endnu, men butterfingers og coffe crisp
smager sgu godt :)

-Invader Zim

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-09-03 23:20

Invader Zim wrote:

> jeg mener ikke jeg har smagt mr big endnu, men butterfingers og coffe
> crisp smager sgu godt :)

Hvad kan Butterfingers sammenlignes med / hvordan smager sådan en?
Ser den "tit" omtalt i film og lign. :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Invader Zim

Dato : 19-09-03 00:13

Anders Houmark wrote:

> Hvad kan Butterfingers sammenlignes med / hvordan smager sådan en?
> Ser den "tit" omtalt i film og lign. :)

det er sådan en stor, tyk, krokant lignende, sprød, smørkaramel-agtig
tingest som er overtrukket med mælkechokolade :)
jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om noget den kan sammenlignes med,
andet end en af chokoladerne i Quality Street dåserne dog er det lang tid
siden jeg har guffet noget fra QS i mig, så jeg husker måske forkert)

-Invader Zim

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 18-09-03 15:41

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Til gengæld nåede jeg at smage den såkaldte Cherry Coke, som vi også
> kender fra utallige amerikanske film. Det smager mildest talt
> rædselsfuldt.

Cherry Coke smager fremragende. Det samme gør Dr. Pebber og Rootbeer.

Men det er måske nogle smage man skal vænde sig til før man helt forstår
dem.

Fra : Jokum

Dato : 18-09-03 15:47

> Cherry Coke smager fremragende. Det samme gør Dr. Pebber og Rootbeer.
>
> Men det er måske nogle smage man skal vænde sig til før man helt forstår
> dem.

Ja, præcist som vinkendere, ikke sandt?