Vilde bryster!!!
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 18-09-03 10:15

Jeg har et par andebryster i fryseren, og søger et par gode forslag til
tilberedningen og tilbehøret. Gerne i retning af andebryster á la vildt.

Kom med jeres bedste ideer.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-09-03 10:29

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> writes:

> Jeg har et par andebryster i fryseren, og søger et par gode forslag til
> tilberedningen og tilbehøret. Gerne i retning af andebryster á la vildt.

Min mand bliver helt salig, hvis man steger dem i ovnen 4 timer ved
120 grader, og ellers laver det som man ville gøre det juleaften. Det
er nu heller ikke at foragte.

Men jeg ved ikke lige hvordan man skulle stege dem som vildt, men
måske med lidt enebær i sovsen. Alternativt kunne man tage skind og
fedt af og erstatte det med bacon og stege det i en gryde, men det
synes jeg nok ville være lidt synd.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Søren Kongstad

Dato : 18-09-03 10:48

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Min mand bliver helt salig, hvis man steger dem i ovnen 4 timer ved
> 120 grader, og ellers laver det som man ville gøre det juleaften. Det
> er nu heller ikke at foragte.

Steger et andebryst i 4 timer? Selv om det kun er 120 grader så virker det
lidt vildt. Der er jo ikke meget i sådan et enkelt bryst (omkring 200 gram).

Søren

Fra : Jokum

Dato : 18-09-03 12:02

> Steger et andebryst i 4 timer? Selv om det kun er 120 grader så virker det
> lidt vildt. Der er jo ikke meget i sådan et enkelt bryst (omkring 200
gram).

Jeg tror næsten stegertider stiger expotensielt når man nedsætter varmen..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-09-03 11:17

"Søren Kongstad" <kongstad@kongstad.net> writes:

> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message

> Steger et andebryst i 4 timer? Selv om det kun er 120 grader så virker det
> lidt vildt. Der er jo ikke meget i sådan et enkelt bryst (omkring 200 gram).

Dem jeg plejer at gøre det med er 300 g. Det er endnu ikke
mislykkedes, man skal bare huske at have godt med væske i bradepanden
under risten. Det plejer i hvert fald at være dejlig mørt og ikke spor
tørt.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 18-09-03 11:36

> [...]

> måske med lidt enebær i sovsen. Alternativt kunne man tage skind og
> fedt af og erstatte det med bacon og stege det i en gryde, men det

Jeg havde selv overvejet grydestegning med bacon. Men kom også til den
konklusion, at det ville være synd ikke at udnytte det velsmagende
fedt/skind på anden.

Måske skulle man bare holde sig til det sikre og lade and være and sammen
med efterårets grøntsager, lidt råstegte kartofler og en sauce baseret på
stegeskyen.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : connie-toft

Dato : 18-09-03 17:39

Er din grill pakket væk????
Her er vores favoritopskrift på andebryster! (forret)

Beregn ca. 80-100g andebryst pr. pers

2 spsk ahornsirup
korn af 1/4 vanilliestang
saft og reven skal af 1 appelsin
saft og reven skal af 1 lime

Bland ahornsirup, vanilliekorn og de 2 slags saft og skal.

Andebrysterne pudses let af, rids et gitter i skindet.

Læg købet på en godt varm grill, i ca 2 min på hver side, pensl så med
sirupsblandingen og steg dem ca 10 min på hver side. Vi gennemsteger altid,
men det er en smag sag.

Jeg serverer en god salat og brød.

Connie

--
Connie

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 19-09-03 13:19

Hej Kasper,

Her er min bedste opskrift med andebryst!

Du skal bruge et andebryst pr. person. Herudover skal du bruge et
broccolihoved, en bakke friske champignon, noget rødvin (til sovs),
kartofler skåret i både.

Du starter med at stege andebrystet på fedtsiden (som er ridset) på en tør
pande i ca 10 min. Herefter kommer de i ovnen i ca. 20 min ved 200 grader.
Fedtet fra panden bruger du til at stege dine friske halverede champignons
i.

Kartoflerne skræller du og skærer i både - tørrer dem af for vand og putter
dem i en plasticpose med olivenolie (hvor meget du nu synes - du behøver
ikke ret meget), salt og peber (og gerne andre krydderier hvis du synes).
Ryst posen godt og fordel de olierede kartofler på en forvarmet bradepande -
200 grader. Giv kartoflerne ca. en halv time.

Broccolien fordeler du i små buketter og koger den så den stadig er med lidt
bid.

Til alt dette laver du en rødvinssovs af 1 dl rødvin, 1 dl vand og en dl
fløde. disse ting opvarmes og smages til, kom kulør ved så den ikke er
lyserød og jævn den til sidst.

Jeg lover dig at det smager godt.

Knus fra Janni