Mærkelig pdf.fil
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-09-03 19:47

Det er måske ikke noget direkte Mac-spørgsmål, men jeg sidder med Mac og
en bestemt pdf-fil vil ikke printe ud.
I første forsøg kom de første tre sider (af 8), i flere efterfølgende
forsøg kom der slet ikke noget. Og jeg _har_ tjekket at printeren virker
i andre programmer og med andre filer

Det er en pdf fra Kulturarvsstyrelsen (http://www.kuas.dk - det er
nyhedbrev fra sept 2003, som ligger under punktet "Aktuelt")

Jeg åbner den med Acrobat Reader v 5.0 - men hvis jeg dobbeltlikker på
filen på desktoppen vil den åbne i "Billedfremviser" (sic). Dét forstår
jeg ikke.

Har nogen i gruppen oplevet noget lignende? Hvad fejler den pågældende
fil? (jeg går fra, at jeg har fulgt den rette porcedure, for det er
samme vej, som jeg hidtil har brugt overfor pdf'er) Er det readeren, der
er korrumperet?

Hvad kan jeg evt. gøre?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Karl Antz

Dato : 17-09-03 21:20

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Det er måske ikke noget direkte Mac-spørgsmål, men jeg sidder med Mac og
> en bestemt pdf-fil vil ikke printe ud.
(snip)
> [...]
> fil? (jeg går fra, at jeg har fulgt den rette porcedure, for det er
> samme vej, som jeg hidtil har brugt overfor pdf'er) Er det readeren, der

Hej Michael,

hvis det er OS X du kører med, så åbn filen i Preview og print den
derfra. Det plejer at hjælpe mig i lignende situationer.

Jeg har en lumsk mistanke om at det kan hænge sammen med et elektronisk
signatur, men det mener andre her i gruppen ikke er toæfældet.

Håber det hjælper,

karl
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-09-03 23:02

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Hej Michael,

Godt gættet, Ka'l (aka Karl)

> hvis det er OS X du kører med, så åbn filen i Preview og print den
> derfra. Det plejer at hjælpe mig i lignende situationer.

Det er 10.2.6, og jeg har lige prøvet at åbne den inde fra
"Billedfremviser", som jeg går ud fra er det samme som Preview (selvom
det danske navn da er misvisende? Sherlock finder ikke noget brugbart på
Preview). Bestilte printeren (LaserWriter 16/600 PS, der sidder i et
ethernetnetværk) til at printe alle (8) sider. Der kom side 2 og side 3
prompte ... øh, hvad nu?
2 og 3 (og side 1) har jeg jo i forvejen. Er det side 4, der er en
'bastard' ?

Lagde lige filen over på en 7600/? via netværket. Den har kun
AcrobatReader i v. 3.01 eller der omkring. Den ville slet ikke åbne
filen i genkendelig form, den ville ikke genkende farve og forskellige
skrifttyper, så den kom op med meget store sortsværtede felter. Så der
var der heller ikke noget printerjob at fuldføre ...

Har osse hentet Readeren i v 6 til MacOS X, men den giver heller ikke
noget print. 48 skønne spilkdte minutter på en ISDN forbindelse, vhsi
det da ikke var for fodboldkampen: Gunners mod Inter ! Første halvleg er
noget af det flotteste fodbold jeg har set i mands minde.

Måske er der nogen her i gruppen, der vil teste filen? Jeg må så skylde
en gang printpulver eller noget printerblæk

Filen ligger på <http://www.kuas.dk> under Aktuelt > nyhedsbreve, og er
som sagt nyhedsbrevet fra september, 2003.

> Jeg har en lumsk mistanke om at det kan hænge sammen med et elektronisk
> signatur, men det mener andre her i gruppen ikke er toæfældet.

Men er det sådan at Kulturarvsstryrelsen ('s edb-mennesker) mener, at
der skal en signatur til at få adgang til de (pdf) filer som de
offentliggør på nettet?

Sig mig Ka'l, har du også fået et alt for bredt tastatur? Eller har du
højre hånd i forbinding ? "toæfældet" tyder på det.
Jeg sidder og øver mig på ni-finger blindskrift ... så jeg kender
problemet - fra den anden side ... af tastaturet

> Håber det hjælper,

Tak for dit svar og dine fromme ønsker. De hjalp jo til 2 sider ud af 8

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Karl Antz

Dato : 18-09-03 07:59

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Sig mig Ka'l, har du også fået et alt for bredt tastatur? Eller har du
> højre hånd i forbinding ? "toæfældet" tyder på det.

akja - de hrutigskrivere der læser korrektur .............. ikke

Hvad angår problemet må jeg nok melde pas nu ...

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-09-03 14:29

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Hvad angår problemet må jeg nok melde pas nu ...

Det var ærgerligt, men jeg håber, at der er andre medlæsere, der så kan
komme med et bud på en løsning.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Michael Holm

Dato : 18-09-03 15:49

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Det var ærgerligt, men jeg håber, at der er andre medlæsere, der så kan
> komme med et bud på en løsning.

hej Michael,

jeg har 2 kopier een i farver og een i sort/hvid :) printet på hhv.
Epson 1290 og en Sharp 205, begge gange 2 det uendeligt lang tid, havde
faktisk opgivet dem... så opdagede jeg pludselig at de var der :)
hvor sender jeg dem til ??

machilsen :)
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 18-09-03 16:20

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> hej Michael,
>
> jeg har 2 kopier een i farver og een i sort/hvid :) printet på hhv.
> Epson 1290 og en Sharp 205, begge gange 2 det uendeligt lang tid, havde
> faktisk opgivet dem...

Jeg ventede selv omkring en time, før jeg gav op Er uendelig lang
tid endnu længere ?

> så opdagede jeg pludselig at de var der :)
> hvor sender jeg dem til ??

Tak for det superfine tilbud. Jeg har mailet dig min postadresse.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Lind

Dato : 19-09-03 06:43

> [...]

> fil? (jeg går fra, at jeg har fulgt den rette porcedure, for det er
> samme vej, som jeg hidtil har brugt overfor pdf'er) Er det readeren, der

Hej Michael...
OS X, 10.2.6/LW12/640PS
Gemt PDF´en på skrivebord - åbnet printeren - trukket PDF-ikonet ind i
"printeren" - og ud kommer tre sider????? Derefter står den bare og
snurrer, som M. Holm også er inde på, men så kommer de??

Der er INGEN restriktioner på dokumenterne???

Hej fra
Morten
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 19-09-03 13:22

Hej alle
Har lige hentet filerne - tog under 1 minut at downloade dem begge to (ADSL
/ WindowsNT) - ingen problemer med at printe.

Er det sådan, at du har "åbnet" PDF-dokumentet fra hjemmesiden - og derefter
printet/gemt det??

(dokumentet er lavet i Word på en PC og PDF-en er lavet i Acrobat 5.0)

Ingen security, ingen specielle skrifter - dvs Garamond, TimesNewRoman,
Arial, MTSymbol(CID) - alle som embedded subset.

"Gennemgang af museer ....." er på 38 sider;
"Bilag til rapporten ......." er på 78 sider.

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-09-03 14:19

Lars E. Knudsen <lars@dtp-consult.dk> wrote:

> Hej alle
> Har lige hentet filerne - tog under 1 minut at downloade dem begge to (ADSL
> / WindowsNT) - ingen problemer med at printe.

Hej Lars
Måske har jeg ikke udtrykt mig klart nok i den første medd.?
Det er den fil, som på kuas.dk ligger under aktuelt: nyhedsbreve >
nyhedsbrev fra september 2003.
Den er kun på otte sider. Og det er dén fil, der giver mig problemer.

> Er det sådan, at du har "åbnet" PDF-dokumentet fra hjemmesiden - og derefter
> printet/gemt det??

Nej jeg mener, at jeg har downloadet den til skrivebordet.

> (dokumentet er lavet i Word på en PC og PDF-en er lavet i Acrobat 5.0)
>
> Ingen security, ingen specielle skrifter - dvs Garamond, TimesNewRoman,
> Arial, MTSymbol(CID) - alle som embedded subset.

Fin analyse, tak. Kan du levere sådan en analyse for nyehdsbrev sept
2003? Den hedder "2003-7.pdf"

> "Gennemgang af museer ....." er på 38 sider;
> "Bilag til rapporten ......." er på 78 sider.

Dem har jeg også, men har ikke prøvet at printe dem.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-09-03 14:19

> [...]

> Gemt PDF´en på skrivebord - åbnet printeren - trukket PDF-ikonet ind i
> "printeren" - og ud kommer tre sider?????

Netop

>Derefter står den bare og
> snurrer, som M. Holm også er inde på, men så kommer de??

Efter Michael Holms svar prøvede jeg igen og lod printercentralen stå og
tygge i filen (s 4 - 8) i mere end en stiv klokketime. Der skete ikke
noget ... men M Holm sender det hele med posten Tak, Michael H !

> Der er INGEN restriktioner på dokumenterne???

Du stiller et sprøgsmål, som jeg ikke er i stand til at svare på. Er det
noget man kan se i Acrobat Readeren?
Hvorfor skulle der egentlig være det? Det er en rapport fra en offentlig
myndighed til den (meget) undrende offentlighed (in casu: mig, der er
dybt forundret over, at filen ikke virker efter den formodede hensigt).
Og så har det endda været eDag

Men nu nræmer jeg mig vist mistænkeligt tæt på noget som ender ovre i
dk.politik ? Så inden futtoget startes, smutter jeg igen

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Michael Holm

Dato : 19-09-03 14:51

> [...]

> tygge i filen (s 4 - 8) i mere end en stiv klokketime. Der skete ikke
> noget ... men M Holm sender det hele med posten Tak, Michael H !

en farve og sort/hvid er lige puttet i postkassen :) god weekend
--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-09-03 21:50

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> en farve og sort/hvid er lige puttet i postkassen :) god weekend

Kom med morgenposten. Herligt. Det er noget hurtig b-post, du holder dig

Tak for hjælpen.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen