Miele opvasker
Fra : Jens Givskov

Dato : 17-09-03 16:27

Hej Gruppe,

Har en Miele opvaskemaskine, som er blevet "træls".

Det er en SC593 fra 1994.

Den stopper med lys i "Vandtilløb" lampen, desuagtet at den lige har taget
vand ind.
Hvis jeg starter forfra på opvasken (evt. et par gange) så kan den godt køre
igennem.

Jeg har hørt, at det skulle være et generelt problem med visse Mieler, men
ikke set et fix.
Jeg har programmeret den til at køre med forlænget vandtilløb.

Nogen ideer inden jeg må til pungen og ha' fat i en smed?

/Jens

Fra : Tømreren

Dato : 17-09-03 17:57

"Jens Givskov" <jens_givskovSLETDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Den stopper med lys i "Vandtilløb" lampen, desuagtet at den lige har taget
> vand ind.

Jeg ved ikke om det er det,men en af mine gode venner havde et lign. problem
og brugte en formue på en blikkenslager uden held,købte en ny maskine,,samme
problem.

Det viste sig af der var kommet så meget kalk i rørinstallationerne til hans
lejelighed at der simpelthen ikke var tryk nok på vandet til tider.

Han kunne godt vaske om natten men ikke om dagen hvor hans underboer brugte
vand.

Mvh
Tømreren

Fra : Mimi

Dato : 18-09-03 11:00

"Tømreren" <Bilhifi@ofir.dk> wrote
> Det viste sig af der var kommet så meget kalk i rørinstallationerne til
hans
> lejelighed at der simpelthen ikke var tryk nok på vandet til tider.

Jeg har haft et lignende problem, men her var det hanen, som opvaskemaskinen
var tilsluttet, der var tilkalket. Skiftede hele hanen, og kein problem
mere.
Symptomerne var: maskinen begyndte at tage vand ind i ca. 3-4 minutter og
stoppede så bare. Jeg har ingen indikatorer (billig maskine), men det var
hvad jeg kunne lytte mig frem til. Nogle gange hjalp det at genstarte
maskinen nogle gange, andre gange skulle man skrue tilløbsslangen af og på
vandhanen igen. Men ny vandhane - ingen problemer længere.
Mvh Mimi

Fra : Mari

Dato : 17-09-03 19:07

"Jens Givskov" <jens_givskovSLETDETTE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Den stopper med lys i "Vandtilløb" lampen, desuagtet at den lige har
taget
> vand ind.

Min opvasker har en "overløbsføler" i bunden og en bakke under maskinen.
En gang imellem står der vand i denne bakke - og føleren løftes derved
og stopper maskinen.
Det er ikke en Miele - men måske din maskine har en tilsvarende
funktion - som jo er en sikkerhedsting, så der ikke fosser vand ud.

/Mari