Mit eksperiment: "Bornholmerkrebinetter" :~
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 16-09-03 18:34

Hakket kalv/flæsk blandes med salt+pebber og formes til krebinetter.
Disse pensles med en blanding af Bornholmer Sennep og Youghurt naturel
- halvt af hver. Herefter vendes de i en blanding af rasp, lidt mel og
en sjat sukker. Og så en tur på panden - stegetid efter temperament.

Hertil blev serveret kogte kartofler og grønne bønner.

"Prøvekaninerne" (læs: familien) spiste det med velbehag - og vil
gerne have det serveret en anden gang Om man så kan kalde dem
krebinetter, det er jo en anden sag

Velbekomme
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-09-03 19:53

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> - halvt af hver. Herefter vendes de i en blanding af rasp, lidt mel og
> en sjat sukker. Og så en tur på panden - stegetid efter temperament.

Det er da en strålende ide. Selv benytter jeg ofte Dijon på den ene side og
lynghonning på den anden og ingen panering på
bøffer (hak/uhak), koteletter osv. Og pandeafkoget.........

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-09-03 16:35

Dorte R.M. Hansen wrote:

> Disse pensles med en blanding af Bornholmer Sennep og Youghurt naturel

Hvad er Bornholmersennep?

vh
Jan

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 17-09-03 16:44

On Wed, 17 Sep 2003 17:35:18 +0200, "Jan Bøgh" <jan@boegh-dot-net>
wrote:

>Hvad er Bornholmersennep?

Det er en sennep, der hedder "Bornholmer Sennep". Så vidt jeg kan se,
er det "Købmand Verner" her i Nexø, der blander den. Tlf.nr. dertil er
iøvrigt jvf. flasken 56492249 - de kan sikkert anvise forhandler. Min
flaske er købt hos Superbest i Rønne.

Normalt går jeg oftest langt udenom sennep; enten er det for stærkt
eller også for vammelsødt. Denne sennep er simpelthen "lige i øjet"
til mine smagsløg.

Med venlig hilsen
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-09-03 19:40

Dorte R.M. Hansen wrote:

> [...]
> er det "Købmand Verner" her i Nexø, der blander den. Tlf.nr. dertil er
> iøvrigt jvf. flasken 56492249 - de kan sikkert anvise forhandler. Min

Den må prøves - vi starter med den lokale Superbest.

vh
Jan