Hvad er din livret?
Fra : Thomas

Dato : 16-09-03 11:05

Har denne gruppes læsere mon en såkaldt livret.

Da jeg var yngre var min livret benløse fugle, men efter jeg er
begyndt at spise mindre kød, kan jeg ikke sige, at det længere er min
favorit. Nu er det nærmest bare en let pastaret.

En bekendt har fortalt, at hans yndlingsret som barn var stegt lever,
så det fik de til hans fødselsdag, men det var lige så meget for at
genere hans søster, som hadede stegt lever!

VH

Thomas

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-09-03 11:39

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message
> Har denne gruppes læsere mon en såkaldt livret.

Hjerter i flødesovs med kartoffelmos kandiderer kraftigt.
Det samme gør Vikinge Gryde og Boller i karry,

--
mvh/rg. Christian

Fra : Padmé Amidala

Dato : 16-09-03 15:10

Sushi indtager klart førstepladsen og derefter må det være fransk
gourmetmad.....med undtagelse af foie gras...

VH
Padmé

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-09-03 16:44

Padmé Amidala wrote:

> fransk gourmetmad

Hvad i alverden er det?

vh
Jan

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-09-03 11:56

16 Sep 2003 03:04:33 -0700, skrev Thomas:

> [...]
>så det fik de til hans fødselsdag, men det var lige så meget for at
>genere hans søster, som hadede stegt lever!

Jeg traf min kone i sin tid ved at indrykke en annonce i Århus
Stiftstidende:

"Mand, 36 år, med overskæg og egen indgang, søger bekendskab med moden
kvinde der kan lide Brahms og stegt lever".

Behøver jeg at fortælle, at jeg kun fik eet svar? Det var til gengæld
fra den rigtige og vi lever nu lykkeligt sammen på 15. år ))

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Helle

Dato : 16-09-03 12:04

> [...]
> så det fik de til hans fødselsdag, men det var lige så meget for at
> genere hans søster, som hadede stegt lever!

Krydret stærk mad.
Pasta

Fra : Nette

Dato : 16-09-03 13:00

"Thomas" skrev i en meddelelse
> Har denne gruppes læsere mon en såkaldt livret.

Koteletter i fad ( som KUN bør spises med ris) og lasagne

Nette

Fra : Brian Skaarup

Dato : 16-09-03 14:00

On 16 Sep 2003 03:04:33 -0700, th63@ofir.dk (Thomas) wrote:

>Har denne gruppes læsere mon en såkaldt livret.
Gratis mad!

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 16:21

Brian Skaarup wrote:

> Gratis mad!

Som studerende og midlertidigt arbejdsløs vil jeg hermed tilslutte mig
ovenstående udsagn

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-03 14:39

> [...]
> så det fik de til hans fødselsdag, men det var lige så meget for at
> genere hans søster, som hadede stegt lever!

Livret? Ja for sat..! Nu er jeg én af de rødder der godt kan lide al slags
mad. Gerne fransk og dyrt og alt det dér, men når alt kommer til alt - og
jeg kommer til frokost hos min gamle farmor - er det nu stadig pandekager
med is og solbærsyltetøj, der gør mig glad. Om det er minderne, der gør det,
ved jeg ikke - men de tæller vel osse med i dét regnskab!

AS

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-09-03 14:48

16 Sep 2003 03:04:33 -0700, skrev Thomas:

>Har denne gruppes læsere mon en såkaldt livret.

Hvis jeg skulle udpege 3 ting jeg ville medbringe til en øde ø, ville
det være en kortbølgeradio, en forbindingskasse og så en stor, vammel
kiksekage!!!

Fra : dias

Dato : 16-09-03 15:36

Stegt flæske og persillesovs, gerne med fin æblemos til.

Fra : Nils Bo Hermansen

Dato : 16-09-03 18:21

Nemlig.
Stegt flæsk, kartofler og persillesovs (meget persille).
Så taler vi livret og den skal laves som vor mor lavede det !

Nils
dias <zarh@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f671fcc$0$24671$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Peter

Dato : 16-09-03 16:14

Thomas wrote:

> Har denne gruppes læsere mon en såkaldt livret.

Kanin stort set lige gyldigt hvordan den så er tilberedt - som ragout, i
rødvin med nødder og oliven, sennepsstegt, indbagt... You name it... Det er
meget svært at gå helt galt i byen med en kanin.

/Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-09-03 16:46

Mad!

vh
Jan

Fra : Peter Holm

Dato : 16-09-03 17:02

Fulskager, dog med okse-lammekød i stedet for svinekød.

Peter Holm

th63@ofir.dk (Thomas) wrote in

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-09-03 17:20

th63@ofir.dk (Thomas) wrote in

> Har denne gruppes læsere mon en såkaldt livret.

Bestemt, eller rettere et par stykker. I vilkårlig rækkefølge:

* Kartoffelmos (hjemmelavet, ikke pulver). Gerne med en sammenkogt ret
med oksekød og paprika. Hertil naturligvis en rødbede og en øl (Gerne en
A-Z Ale No. 16 eller, i gamle dage, en Rød Tuborg (RIP)).

* Spaghetti carbonara (igen hjemmelavet). Gerne med lidt ristet brød og
pesto som starter - hertil en bedre italiensk rødvin.

* Vildt. Fasan, dyreryg, kanin - you name it.

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-09-03 17:45

Helt klart gullash som lige nu står og simrer på komfuret. Selvfølgelig med
paprika, hvidløg, salt, pber, champignon og fløde. Og så en god hjemmelavet
kartoffelmos til. MUMS. Glæder mig til maden er færdig

Hilsen Linda

Fra : Lars

Dato : 16-09-03 19:35

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så det fik de til hans fødselsdag, men det var lige så meget for at
> genere hans søster, som hadede stegt lever!

Mad jeg ikke tidligere har smagt er min livret.
Nyt er spændende og skal udforskes.

Hvis jeg skal nævne favoritter som jeg har smagt tidligere så bliver det en
liste.

Kogt hamburgerryg med brunede kartofler og grønlangkål.

Sushi med flødeost rørt op med wasabi.

Meget mørstegt dyreryg med hasselback kartofler og waldorffsalat,
svampe-rødvinssauce og garniture.

Rababer/marcipankage

Enchilados eller burridos m/guacamole

Paella med ægte safran div. skaldyr, kylling og muslingefond.

Frikadeller med kold kartoffelsalat.

En marineret sildemad med chili og vanille

Jamen jeg kunne blive ved men så ville det blive kedeligt.

Lars

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-09-03 19:46

th63@ofir.dk (Thomas) writes:

> Har denne gruppes læsere mon en såkaldt livret.

Ikke en livret som sådan. Mine lyster er mere årstidsorienteret, men
det kunne f.eks. være noget i denne retning:

Forår:
Kalve- eller hønsefrikasse med nye grøntsager
Kogt kød med aspargessovs og kartofler
Bagt laks med hollandaisesovs, agurkesalat og aspargeskartofler

Sommer:
Grillmad med salater
Kyllingesteg med nye kartofler, rabarberkompot og grøn salat med
flødedressing
Koldskål og is

Efterår:
Vildt af enhver slags
Gode ben
Kørvelsuppe
Kartoffelsuppe
Hyldebærsuppe med franskbrødsterninger

Vinter:
Minestrone
Alt simremad med oksekød og kartoffelmos
Skumgummikoteletter
Andesteg!

Generelt er jeg meget madglad, dog er jeg ikke til indmad og kogt kål!
Brunkål er noget af det værste man kan servere for mig.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Pippi Langstrømpe

Dato : 18-09-03 15:54

> th63@ofir.dk (Thomas) writes:
>

> Vinter:
> Minestrone
> Alt simremad med oksekød og kartoffelmos
> Skumgummikoteletter
> Andesteg!

Skumgumikoteletter..............? Lyder interessant... Hvad er det........?

Knuz Pippi

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 16-09-03 20:04

<klip>
"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Har denne gruppes læsere mon en såkaldt livret.
> Thomas
</klip>

Grydestegt due (fyldt med persille naturligvis). Sovsen er _genial_ god!
Spises med brunede og/eller hvide kartofler, géle og almindelige franske
kartofler.
Helst med mælk til :)
--
Hilsen Miver og Mulle's mor, der ikke har spist duesteg i mange år, da jeg
ikke vil spise "børn" og duesteg, skal nu engang laves af dueunger, der lige

http://hei.homepage.dk

Fra : Samsara

Dato : 16-09-03 21:20

Boller i karry og stegt flæsk med persillesovs kæmper
om førstepladsen hos mig.

Uhm......

Venligst Samsara

Fra : kim rasmussen

Dato : 16-09-03 21:44

Stuvede Grønærter og gulerødder og krebinetter eller varm kartoffelsalat med
røde pølser

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-09-03 08:26

"Michael Nielsen" <michael.gn@adslhome.dk> writes:
> [...]
>hjemmelavet
>kartoffelmos til. MUMS. Glæder mig til maden er færdig

Uhhh ja, en god gang rigtig gullash er pragtfuldt.
Laver ind i mellem en variant med kød fra krondyr (bor tæt på Tyskland,
hvor det er let at skaffe den slags)

Men ellers livretter?
Det er lidt svært. Oplever at det veksler efter årstiderne men også over
årene.
Om vinteren er der ikke meget der kan hamle op med en af de store supper,
eller hvad med gåsen? eller anden eller om kort tid den stegte hare
(harejagten går ind om en uges tid) eller....
Om foråret kunne det være snepper - noget af det mest fremragende
fuglevildt man kan få - desværre svært at skaffe og hamrende dyrt.
En gang stegte ål med øl og brændevin (eller en god russisk vodka - ikke
det der Smirnoff-sprit, men derimod Altai, Moskovskaja eller Stoli - skal
det være vildt og voldsomt kunne en posl Zubruwska også sagtens gå an)
Eller en gang hvalbøf når det kan skaffes, eller.....
Eller bare en god gang stegt flæsk med persillesovs - eller den stegte
kalvelever eller..
Hold da op, det er svært at pege en enkelt livret ud.
Eller det store frokostbord med hjemmelavede sylter, leverpostejer,
fiskefrikadeller, rulepølsen. Nej hvor bliver jeg da sulten
Eller den gode grøntsagssuppe, kalvebrislerne eller....

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og