Brændekløver
Fra : Stefan Garvig

Dato : 15-09-03 14:06

Hej

Jeg skal købe en brændekløver:

Ved I, hvilke typer/mærker der er bedst?

Kan det svare sig at købe en brugt?

Hvad skal man evt. være på vagt over for, når man køber en brændekløver?

Venligst

Stefan Garvig

--
**********
For direct reply only:

Fra : Dan Andersen

Dato : 15-09-03 19:47

At hydraulikken er tæt.
Der er generelt 2 længder af brændekløvere. Tjek om den lille er lang nok
til dit behov. Forøvrigt har Bauhaus I Sverige dem på tilbud til 2885 SEK
for den lange model. Den pris kan vist ingen slå i DK

--
Med venlig hilsen, Dan Andersen - www.dbamott.dk - www.oscar4sale.dk -
www.bastetogbundet.dk - www.cafezugarbaby.dk - www.regnvand.dk -

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 16-09-03 14:47

"Stefan Garvig" <sgdataGED@edb.dk> wrote in

> Jeg skal købe en brændekløver:
>
> Ved I, hvilke typer/mærker der er bedst?
>
> Kan det svare sig at købe en brugt?

Selv den lille 4tons til et par tusinde kr i byggemarkeder har fungeret
overraskende godt. Men den er langsom. Og arbejdsstillingen er dårlig.
Så jeg lavede meget hurtigt et bord, med en fodpedal, til betjening af den
ene kontakt. Så havde jeg både en bedre arbejdsstilling og en hånd fri til
at holde brændestykket. De bliver ikke liggende selv.
(Ja ja - jeg har alle fingre endnu.)

Allerhelst ville jeg købe den store benzindrevne på 26 tons kløvetryk, men
det var da jeg lavede 40-60 rummeter om året.

Nu er jeg flyttet og skal jeg kun lave ca. 15 rummeter og lejer mig
stadig til en kløver.

Jeg ville nok købe den tilsvarende 7tons kløver. til ca 4-5000,- idag, og
så holde mig fra de meget tykke stammer.

Har ellers et opskåret elmetræ liggende med op til 80cm tykke stykker. Det
er kun den store 26 tons kløver, der kan tage de stykker.

Så hvilken kløver????
Det afhænger helt af det træ, du skal kløve.

Den lille 4ton der har kiler i begge ender, en smal og en bred, er faktisk
rigtig god. Den smalle kile går igennem alt. Selv 30cm tykke granstykker.
Meeeeen kun max 35cm stykker og den er laaaaaaaansoooooom. Ikke engang 5
rummeter gad jeg lave på den, have kun lejet den som en nødløsning en dag.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk