oliventræ
Fra : Majer

Dato : 15-09-03 10:40

Hejsa!!

Jeg har lige hjembragt en lille olivenplante fra Kreta, hvor jeg købte det
på en planteskole. Planen er noget med en krukke og indendørs, men er der
nogen der ved hvor meget vand osv??

Mange hilsner fra
--
Majer
www.majer.dk

Fra : Anette

Dato : 15-09-03 21:51

Majer <a@a.invalid> wrote:
> Jeg har lige hjembragt en lille olivenplante fra Kreta, hvor jeg
> købte det på en planteskole. Planen er noget med en krukke og
> indendørs, men er der nogen der ved hvor meget vand osv??

Hej Majer
www.havenyt.dk har gode oplysninger om oliventræer her

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/buske_og_traeer/556.html

Jeg har selv et fint lille træ i krukke. Den får vand når de andre får,
rigeligt når der er varmt, men får i vintermånederne lov til at tørre ud ind
imellem. Det trives fint og sætter fine frugter.
Husk det kan ikke tåle frostgrader. ( jeg var tæt på at aflive mit stakkels
træ sidste vinter, - der var for koldt i udestuen )

God fornøjelse med dit træ

/ Anette

Fra : kim rasmussen

Dato : 15-09-03 13:52

Hej Majer
Den må ikke være ude under 15 grader ,den skal stå lyst og gerne rimeligt
køligt ca. 10-15 grader ihverttilfælde under 20 grader. Den må ikke få ret
meget vand i vinter perioden og må ikke udtørre , ud igen til foråret når
temp . er over 15 grader om natten.Klippes tilbage om efteråret og så
fremdeles

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 15-09-03 23:01

On Mon, 15 Sep 2003 14:51:54 +0200, "kim rasmussen" <raski@dbmail.dk>
wrote:

>Den må ikke være ude under 15 grader ,den skal stå lyst og gerne rimeligt

Oliven kan faktisk godt tåle en lille bitte smule frost, iflg. det link
som Anette gav her i tråden.

> [...]
>meget vand i vinter perioden og må ikke udtørre , ud igen til foråret når
>temp . er over 15 grader om natten.Klippes tilbage om efteråret og så

Jeg tror ikke engang der kan garanteres mindst 15 graders varme om
natten her i landet om sommeren.

http://www.gartneriet.dk