Hvad gør man ved "pærerust" ?
Fra : TexasFlood

Dato : 14-09-03 19:30

MVH

TF

Fra : Per A. Hansen

Dato : 15-09-03 10:59

"TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f64b3a1$0$54834$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Svampen værtsskifter med Enebær ( Sevenbom)
Hvis man udrydder en af delen forsvinder svampen.
Ellers er der ingen andre metoder.

Per A. Hansen

Fra : Pia J

Dato : 15-09-03 11:50

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message

> "TexasFlood" <stevie@--nospam--tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Svampen værtsskifter med Enebær ( Sevenbom)
> Hvis man udrydder en af delen forsvinder svampen.
> Ellers er der ingen andre metoder.

Hvor langt væk skal de enebær stå? For jeg kan ikke få øje på nogen her i
nærheden... Men min rødtjørn ligner noget der er løgn for anden sommer i
træk (den får dog nydelige rosa blomster først), ribeshækken ved siden af er
heller ikke for køn på denne tid af året.

:Pia

Fra : Per A. Hansen

Dato : 15-09-03 18:51

> [...]
er
> heller ikke for køn på denne tid af året.

Der kan være tale om ret store afstande da rustsvampenes sporer
kan føres med vinden over store afstande.
Hvad er der i vejen med Rødtjørnen - det er vel forhåbentlig ikke
Ildsot, der for nogle år siden ødelagde mange pæretræer og
Tjørn m.fl?
Men det kan måske også skyldes vandmangel i sommermånederne.

Per A. Hansen

Fra : TexasFlood

Dato : 18-09-03 20:46

Det eneste vi har stående i nærheden af pæretræet er hindbær.
Dem er der til gengæld også mange af.
Kan det være fra dem ?

TF