netværks drev som er væk tager tid i Finde~
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-09-03 14:01

Det sker ofte at jeg via min PowerBook kobler op på hjemmets anden
PowerMac og på den måde deler filer. Ofte glemmer jeg dog at "lukke"
forbindelsen til drevet efter jeg er færdig, men lukker blot låget på
PowerBooken. (Vanens magt er stor.) Når jeg så skal bruge PowerBooken
igen kan det være at PowerMac'en i mellemtiden er blevet lukket ned
eller bare er faldet i søvn. Det bevirker at Finder på PowerBooken igen
og igen prøver at oprette forbindelsen for det netværksdrev som den
fortsat tror findes på nettet. Det er næsten som at få "the wheel (eller
beachball) of death". Det tager en krig før den opgiver og Finder er
låst i mellemtiden. Kan man ikke komme uden om dette problem på en let
måde? (Der er tale om OS X på begge maskiner.)

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Niels Prins

Dato : 14-09-03 21:16

In article <1g1a6oc.loa8b6pbffhsN%spam_spam_spam@talent.dk>,
spam_spam_spam@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> [...]
> låst i mellemtiden. Kan man ikke komme uden om dette problem på en let
> måde? (Der er tale om OS X på begge maskiner.)

Godt spørgsmål. Jeg har også undret mig længe over dette problem men har
ikke fundet nogen løsning. Hvorfor kan Finder ikke blot acceptere at der
ikke længere er adgang til netværksdrevet og lade det være godt med det.

Hilsen Niels