Codec til film fra Station 2
Fra : Henrik Münster

Dato : 14-09-03 09:41

Jeg hørte lige i radioen, om et "sjovt" fejlklip fra Station 2 i tv. Jeg
fik ikke helt fat i, hvad det var, men jeg ville da prøve at se det. Fra
DR's hjemmeside bliver man dirigeret til <http://gyxi.dk/busted/>.
Desværre kan jeg ikke spille den. På hjemmesiden står:

"Hvis du har problemer med at afspille videoen skyldes det højest
sandsynligt at du mangler et "codec". Download Nimo codec og prøv igen."
<http://users.skynet.be/flashdesign/Nimo/Nimo50Build9Beta1.exe>

Det er jo en .exe-fil, som min Mac ikke er begejstret for. Hvorfor er
der så mange mærkelige codec? Det her er jo kun en beta. Hvorfor i
alverden kan filmen ikke bare lægges ud på nettet i et almindeligt
standardformat?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-09-03 09:47

Henrik Münster - henrik@muenster.dk on 14/09/03 10:40 wrote:

> [...]
> der så mange mærkelige codec? Det her er jo kun en beta. Hvorfor i
> alverden kan filmen ikke bare lægges ud på nettet i et almindeligt

Hent mplayer via versiontracker, så kan du afspille alt. Den er skyld i at
jeg har fjernet QuickTime fra docken.

--
/peter

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 14-09-03 13:07

In article <BB89F797.5B059%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Hent mplayer via versiontracker, så kan du afspille alt. Den er skyld i at
> jeg har fjernet QuickTime fra docken.

Jeg har fjernet QT fra min dock p.g.a. VLC;
http://videolan.org/vlc/index.html eller...
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14738

....Og VLC kan spille filmen 'Busted.avi', når det så er sagt:
Doktor Monster, det er jo perverteret, helt og aldeles! -Og jeg brugte
næsten en time på at ringe land og rige rundt for at sikre mig at jeg
var den første i min omgangskreds som spredte rygtet :P

mvh
Jacob

--
Panasiocin! :D

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-09-03 17:36

Jacob Toxwenius <canis_vulpes@hotmail.com> wrote:

> [...]
> næsten en time på at ringe land og rige rundt for at sikre mig at jeg
> var den første i min omgangskreds som spredte rygtet :P

Jamen du godeste. Var det sådan noget. Jeg rødmer helt. Var det virkelig
i fjernsynet, eller er det et fraklip, der cirkulerer på nettet?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 14-09-03 17:54

Henrik Münster - henrik@muenster.dk on 14/09/03 18:36 wrote:

> Jamen du godeste. Var det sådan noget. Jeg rødmer helt. Var det virkelig
> i fjernsynet, eller er det et fraklip, der cirkulerer på nettet?

Desværre det sidste
--
/peter

Fra : Jacob Toxwenius

Dato : 14-09-03 20:46

In article <1g1acib.1blt0mdbudp7N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Jamen du godeste. Var det sådan noget. Jeg rødmer helt. Var det virkelig
> i fjernsynet, eller er det et fraklip, der cirkulerer på nettet?

Oh, jeg spredte ikke et rygte om at doktor Münster, i Esbjerg, var et
perverteret sex-monster; men rettere rygtet om avi klippet og på hvilken
url man kan se giraffen :)
Men sørg for at have VLC eller MPlayer liggende fremover. -VLC kan æde
rigtigt mange formater og det skulle MPlayer også kunne (jeg mener, at
MPlayer også fandtes til Amiga, men det er en helt anden historie (en
helt, helt anden historie fra en anden tid)).

Mvh
Jacob Toxwenius

--
Symaptiserende!

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-09-03 21:15

> Jeg hørte lige i radioen, om et "sjovt" fejlklip fra Station 2 i tv.

Ret beset, er det vel TV2s fraklip vi snakker om.
Det er jo der programmet Station 2 kører.

> [...]
> DR's hjemmeside bliver man dirigeret til <http://gyxi.dk/busted/>.
> Desværre kan jeg ikke spille den. På hjemmesiden står:

Jeg har filmen liggende, men har forsøges søgt, at overbevise flere om
dens ægthed.
Er der nogle, som har det originale link fra TV2s hjemmeside?

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Mikael Kern

Dato : 22-09-03 23:19

Henrik Münster wrote:

> Jeg hørte lige i radioen, om et "sjovt" fejlklip fra Station 2 i tv. Jeg
> fik ikke helt fat i, hvad det var, men jeg ville da prøve at se det. Fra
> DR's hjemmeside bliver man dirigeret til <http://gyxi.dk/busted/>.

Jeg kan se filmen. Men hvor på DRs (TV 2s) site står der noget om det???

Rygtet siger at fotografen næsten blev fyret, men slap med en
skriftlig advarsel.

mvh Mikael Kern

--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-03 23:38

Mikael Kern <"=?iso-8859-1?Q?=F8vspampost?="@kern.dk> wrote:

> Jeg kan se filmen. Men hvor på DRs (TV 2s) site står der noget om det???

Aner det ikke. Jeg hørte om det i radioen. Men jeg har også hørt, at der
har stået noget om det på TV2's hjemmeside. Det er sikkert slettet.

> Rygtet siger at fotografen næsten blev fyret, men slap med en
> skriftlig advarsel.

Jeg synes nu også, det er ret skrapt at offentliggøre filmen. Personen
er jo blevet genkendt og alt muligt, og han har været i radioen. Anonym
ganske vist, men hans venner havde ringet til ham og fortalt ham om det,
så de kunne godt se, det var ham. Han var åbenbart en frisk fyr, der
ikke tog den slags alt for tungt.
Nu ved jeg godt, at jeg er for gammel til den slags, men havde
det været mig, så var jeg godt nok blevet gal. Fjernsynet tror altid, de
kan tillade sig hvad som helst, men de er altså kun journalister ligesom
dem fra aviserne. Jeg ved godt, at reglerne for offentliggørelse af
billeder af folk er en lille smule flydende, men det kan ikke være
rigtigt, at man kan filme ind i folks stue og så offentliggøre filmen
bagefter. Jeg havde i hvert fald sagsøgt TV2 i en grad, så licensen
skulle stige næste år. Men det er nok bare mig, der er en gammel
stivstikker uden sans for humor.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 23-09-03 07:02

Henrik Münster wrote:

> Nu ved jeg godt, at jeg er for gammel til den slags,

Jeps, jeg er også kommet i den alder, hvor jeg sætter større pris på et
stykke smørrebrød.....

Henry Lerche Madsen

Fra : Morten Lind

Dato : 23-09-03 09:17

> skulle stige næste år. Men det er nok bare mig, der er en gammel
> stivstikker uden sans for humor.

Du er aldeles ikke en stivstikker Du er et sundt, naturligt og
rettænkende menneske......
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 24-09-03 00:25

Jeg synes egentlig filmen var lidt komisk. Og jeg overvejede om den nu kunne
være ægte, fordi billedet bliver sort på et tidspunkt, hvor han drejer
kameraet og bagefter fokuserer.

Men jeg undredede mig også over at kameramanden går forvirret bag om
studieværten og lidt mere rundt, og så ser sig om efter alt muligt andet,
hvor han pludselig finder et vindue på 1. sal.

Men det jeg egentlig ville sige, var at det kørte fint i min browser da jeg
klikkede på linket. Jeg bruger Safari, og det er Quicktime plug-in version
6.3. Jeg så den den 09.09., så codecsene fandtes den gang.

Henning.

Fra : Mikael Kern

Dato : 16-10-03 11:06

> Jeg synes nu også, det er ret skrapt at offentliggøre filmen.

Svjv. syntes parret at det var ekstra pirrende at vide, at de måske
var på TV. Når man stiller sig hen til vinduet - med lyset tændt - om
aftenen - gardinerne trukket fra...

Vil man ses eller vil man holde det hemmeligt?

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk
Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark - Mail: nospam@kern.dk
(:-{d)

Fra : Jens

Dato : 16-10-03 11:20

Mikael Kern <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> aftenen - gardinerne trukket fra...
>
> Vil man ses eller vil man holde det hemmeligt?

Uanset at man er synlig er det ikke tilladt at filme eller fotografere
ind gennem folks vinduer.

/ Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Peter Theglev

Dato : 16-10-03 11:30

Jens wrote:

> Uanset at man er synlig er det ikke tilladt at filme eller fotografere
> ind gennem folks vinduer.
>
> / Jens
.... men hun blev godt nok rusket en tur !

/Peter