/ Forside / Teknologi / Udvikling / C/C++ / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
C/C++
#NavnPoint
BertelBra.. 2425
pmbruun 695
Master_of.. 501
jdjespers.. 500
kyllekylle 500
Bech_bb 500
scootergr.. 300
gibson 300
molokyle 287
10  strarup 270
glTexSubImage2D
Fra : Klaus Petersen


Dato : 13-09-03 21:01

Hej NG.

Sidder lige og døjer lige med glTexSubImage2D.

Den vil ikke kopiere mine rå billededata (24 bit) ind korrekt.
Tilsyneladende har den et problem med opløsninger, hvor bredde * 3 ikke går
op i 4,
for 150 x 227 ( 450 bytes * 227 ) virker ikke, mens 100 x 100 ( 300 bytes *
100 ) gør.

Ved nogen om der skulle være en krav om 4-byte-alignment på glTexSubImage?

Kan man slå det fra ligesom man kan det med glTexImage2D? (via.
glPixelStorei)

Platformen er XP.



 
 
guppy (15-09-2003)
Kommentar
Fra : guppy


Dato : 15-09-03 14:39

Hvor har du lige glTexSubImage2D fra? det tætteste jeg kommer på er den alm
glTexImage2D (http://www.mevis.de/~uwe/opengl/glTexImage2D.html) som du også
selv nævner - er det en extension eller noget?
"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote in message
news:bjvt1c$nsu$1@sunsite.dk...
> Hej NG.
>
> Sidder lige og døjer lige med glTexSubImage2D.
>
> Den vil ikke kopiere mine rå billededata (24 bit) ind korrekt.
> Tilsyneladende har den et problem med opløsninger, hvor bredde * 3 ikke
går
> op i 4,
> for 150 x 227 ( 450 bytes * 227 ) virker ikke, mens 100 x 100 ( 300 bytes
*
> 100 ) gør.
>
> Ved nogen om der skulle være en krav om 4-byte-alignment på glTexSubImage?
>
> Kan man slå det fra ligesom man kan det med glTexImage2D? (via.
> glPixelStorei)
>
> Platformen er XP.
>
>



Klaus Petersen (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Petersen


Dato : 15-09-03 22:05

> Hvor har du lige glTexSubImage2D fra? det tætteste jeg kommer på er den
alm
> glTexImage2D (http://www.mevis.de/~uwe/opengl/glTexImage2D.html) som du
også
> selv nævner - er det en extension eller noget?

Nej .. det er skam med i OpenGL specifikationen - fra 1.1 tror jeg nok.

Det er en funktion beregnet til at erstatte grafisk data helt eller delvist
i et texture.

Den er at finde i den røde bog hvis du har den.

Jeg har dog i mellemtiden fundet ud af, at der som standard er et krav om
four-byte-alignment på texel rækker og at man via. glPixelStorei kan slå
udpakning til, som fjerner kravet.



guppy (15-09-2003)
Kommentar
Fra : guppy


Dato : 15-09-03 23:32

hrmm.. ser ud til at min Red book er en smule forældet...
http://tc1.chemie.uni-bielefeld.de/doc/OpenGL/hp/Reference/glTexSubImage2D.h
tml

men der er referencen...
/Morten
"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote in message
news:bk59h9$fg0$1@sunsite.dk...
> > Hvor har du lige glTexSubImage2D fra? det tætteste jeg kommer på er den
> alm
> > glTexImage2D (http://www.mevis.de/~uwe/opengl/glTexImage2D.html) som du
> også
> > selv nævner - er det en extension eller noget?
>
> Nej .. det er skam med i OpenGL specifikationen - fra 1.1 tror jeg nok.
>
> Det er en funktion beregnet til at erstatte grafisk data helt eller
delvist
> i et texture.
>
> Den er at finde i den røde bog hvis du har den.
>
> Jeg har dog i mellemtiden fundet ud af, at der som standard er et krav om
> four-byte-alignment på texel rækker og at man via. glPixelStorei kan slå
> udpakning til, som fjerner kravet.
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste