LP/CD covers.
Fra : Lone Schmidt

Dato : 11-09-03 18:59

Tusind tak for Jeres svar. Jeg er ikke så velbevandret på nettet, så
jeg var lamslået da jeg så at jeg bare kunne sætte itunes igang og så
kom de relevante covers af sig selv, SÅ SUVERÆNT!!
(Clutter og ShowCDCovers)

Men...... Jeg manger bagside m.m. for oplysning om hvem der spiller
spade hvor!

Som sagt er det "gamle" LP´er, en stor del er sjældende, japanske tryk,
og andre rariteter, så det er sider som kan opfulde det behov, som jeg
søger. På ShowCDC... kan jeg ikke engang få fat på "Al Di Meola" ??

Andre bud, som kan tilfredsstille mine kvalitetsfyldte krav til covers??
)

Anyway, det er sgu´blæret at man starter itunes om morgenen og når man
kommer hjem fra arb, er de tilhørende covers downloaded.
Så mangler vi bare bagsiden!
En donation og en opfordring kan måske hjælpe på det....?
Jeg prøver!
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-09-03 20:04

Lone Schmidt <mailloneabso@nospamnetscape.net> wrote:

> Som sagt er det "gamle" LP´er, en stor del er sjældende, japanske tryk,
> og andre rariteter, så det er sider som kan opfulde det behov, som jeg
> søger. På ShowCDC... kan jeg ikke engang få fat på "Al Di Meola" ??

Hej Lone

Du har åbenbart samme sære musiksmag som jeg, prøv evt:

http://www.coverisland.com/copertine/Audio/index.asp

Så skal du godt nok selv gøre arbejdet - jeg bruger både dette link samt
Clutter, CDCoverTool + evt en gammeldags googlesøgning for at
tilfredsstille mit behov for for, bag + mellemside covers )

venlig hilsen

Martin
--
MA @ 55.01.46N/11.50.39E - www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse

--and don't forget to boogie

Fra : Thomas

Dato : 17-09-03 20:55

In <1g1502k.11gxntyby1f3cN%mailloneabso@nospamnetscape.net> Lone Schmidt
wrote:
> [...]
> jeg var lamslået da jeg så at jeg bare kunne sætte itunes igang og så
> kom de relevante covers af sig selv, SÅ SUVERÆNT!!

Hmmm der er vist nogle indlæg jeg er gået glip af...
Har downloaded Clutter, men der skal man spille sangen førend programmet
kan hente artwork. Hvordan sætter du den til at gøre det automatisk?

Tak,
Thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 17-09-03 22:09

Thomas <thohei@yahoo.com> wrote:

> Hmmm der er vist nogle indlæg jeg er gået glip af...
> Har downloaded Clutter, men der skal man spille sangen førend programmet
> kan hente artwork. Hvordan sætter du den til at gøre det automatisk?

Jeg gætter på, at Lone bare satte iTunes til at spille hele playlisten,
og gik i seng for den dag.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 18-09-03 13:40

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote in message news:<1g1gdiz.16v0t5316afkhfN%spam@events.dk>...

> Jeg gætter på, at Lone bare satte iTunes til at spille hele playlisten,
> og gik i seng for den dag.
>
> /Preben
jamen, det kan da godt være hun gjorde det, men det tror jeg nu ikke
gør at hun får downloaded covers, hverken til iTunes eller til
skrivebord. Jeg skal i hvert fald gemme manuelt.
Thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 18-09-03 16:44

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote in message
news:<1g1gdiz.16v0t5316afkhfN%spam@events.dk>... > > Thomas
<thohei@yahoo.com> wrote: > > > > > In
<1g1502k.11gxntyby1f3cN%mailloneabso@nospamnetscape.net> Lone > > >
Schmidt wrote: > Tusind tak for Jeres svar. Jeg er ikke så > > >
> [...]
nogle indlæg jeg er gået glip af... Har downloaded Clutter, men der > >
> skal man spille sangen førend programmet kan hente artwork. Hvordan > > >
sætter du den til at gøre det automatisk? > > > > Jeg gætter på, at Lone
bare satte iTunes til at spille hele playlisten, > > og gik i seng for
den dag. > > > > /Preben > jamen, det kan da godt være hun gjorde det,
men det tror jeg nu ikke > gør at hun får downloaded covers,

------ gider ikke at rewrappe ovenstående korrekt -----

Jamen, det gør hun.
Clutter checker iTunes hvert 10. sekund og henter om nødvendigt coveret
fra Amazon.
Billedet anbringes i mappen /bruger/bibliotek/images/com.sprote.clutter
og vises derfor også lynhurtigt i Clutters browser.

>hverken til iTunes eller til
> skrivebord. Jeg skal i hvert fald gemme manuelt.

Du skal selv trække de ønskede covers ud på skrivebordet.
Er det det du mener med manuelt.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-09-03 19:08

> jamen, det kan da godt være hun gjorde det, men det tror jeg nu ikke
> gør at hun får downloaded covers, hverken til iTunes eller til
> skrivebord. Jeg skal i hvert fald gemme manuelt.
> Thomas

Det er vist på tide at jeg lige lader høre fra mig....

Preben har ret igen!! Nej, ikke helt, jeg gik ikke i seng, men på
arbejde, og så fik spillelisten fred til at hente de covers den kunne
finde! ;-D

De lægger sig fint i itunes, i samme mappe som tilhørende musiknummer .

Og rigtigt som skrevet, itunes skal vælges inden cover-foræring!

Jeg er imponeret over den nemme løsning, men er også ked af at der ikke
er mulighed for at få cover tekst med.
Lone
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Thomas

Dato : 19-09-03 20:04

> Du skal selv trække de ønskede covers ud på skrivebordet.
> Er det det du mener med manuelt.
>
> /Preben

ja, men også vælge 'save cover in iTunes' førend den gør netop det...

Fra : Thomas

Dato : 21-09-03 21:20

> [...]
>
> Jeg er imponeret over den nemme løsning, men er også ked af at der
> ikke er mulighed for at få cover tekst med. Lone

Lone, gider du give os staveplade versionen - der er ingen som helst
måde hvor jeg kan få clutter til selv at lægge covers ind i iTunes. Når
jeg spiller fra iTunes og Clutter er åben, kommer covers'ne (hvad mon
det hedder på dansk og i flertal) rigtig nok frem og tilogmed også i
docken (sejt), men når nummeret er ovre og næste begynder findes coveret
ikke i iTunes. Hvad gør man for at Clutter automatisk gemmer i iTunes?
Tak,
Thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-09-03 08:42

Jamen, Thomas, det var det jeg skrev tidligere:
"Billedet anbringes i mappen /bruger/bibliotek/images/com.sprote.clutter
og vises derfor også lynhurtigt i Clutters browser."

Åbn Clutters Browser, klik på et nummer du har spillet i iTunes, og se
at coveret allerede er der.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 22-09-03 22:07

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote in message news:<1g1olk5.1t5oqavrpxl3xN%spam@events.dk>...

> [...]
> og vises derfor også lynhurtigt i Clutters browser."
>
> Åbn Clutters Browser, klik på et nummer du har spillet i iTunes, og se

Ok, ok, jeg havde bare forstået at coveret - uanset hvor det gemmer
sig - for evigt ville være forbundet med iTunes, men det er det altså
kun hvis man har Clutter åben og ser coveret der. Med al respekt
ville det være sejere hvis det downloadede direkte til iTunes så man
ikke også skal åbne Clutter hvis man vil se grafiken. iTunes har jo
rige muligheder for at vise grafik.
Men tak for hjælpen, jeg tror jeg har fattet det nu.
Thomas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-09-03 22:47

> [...]

> ville det være sejere hvis det downloadede direkte til iTunes så man
> ikke også skal åbne Clutter hvis man vil se grafiken. iTunes har jo

Helt enig.

> Men tak for hjælpen, jeg tror jeg har fattet det nu.

Vi snakkede vist også forbi hinanden.
Kan godt se nu, at du hele tiden mente iTunes covervindue - sorry.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 24-09-03 21:23

> [...]

> docken (sejt), men når nummeret er ovre og næste begynder findes coveret
> ikke i iTunes. Hvad gør man for at Clutter automatisk gemmer i iTunes?
Hej Thomas.
Det er ShowCDcover som jeg bruger, har kun "skimmet" Clutter så den
kender jeg ikke rigtig. Men ShowCDCover funker altså fint hos mig. Når
jeg spiller musik i itunes kommer de cover som er fundet automatisk i
itunes lille " billede-vindue".
Håber at du kan bruge det. Hvis du/I falder over en nem måde også at få
tekstmateriale med, vil jeg meget gerne høre.
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Michael Holm

Dato : 25-09-03 09:37

> [...]

> docken (sejt), men når nummeret er ovre og næste begynder findes coveret
> ikke i iTunes. Hvad gør man for at Clutter automatisk gemmer i iTunes?

Den kan ikke gøre det automatisk, men fra menu'en File kan du vælge
"Copy Cover to iTunes"

Det fede ved Clutter er at du kan trække Coverne ud på skrivebordet (ud
af vinduet "Now Playing" og havde dem liggene ligesom i gamle dage med
ens LP i en rodet (eller ordnet bunke :) når du vil hører en "LP"
dobbletklikker du bare på coveret !

Det er fint når man, som jeg nogen gange vælger musik ud fra Coveret - i
iTunes er det jo mere tekst baseret, der ser man først coveret når man
trykker på et enkelt nr....

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 25-09-03 11:25

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> af vinduet "Now Playing" og havde dem liggene ligesom i gamle dage med
> ens LP i en rodet (eller ordnet bunke :) når du vil hører en "LP"

Det var nemlig sådan, jeg troedede Thomas anvendte Clutter.
I øvrigt kan man CTRL-klikke på coveret og vælge de enkelte numre.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Per Madsen

Dato : 25-09-03 14:34

> [...]

> og andre rariteter, så det er sider som kan opfulde det behov, som jeg
> søger. På ShowCDC... kan jeg ikke engang få fat på "Al Di Meola" ??

Whoa!! Al DiMeola!!! Min helt!!! Der scorede du godt nok mange plusser i
min lille bog Lone
--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-10-03 17:57

Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Whoa!! Al DiMeola!!! Min helt!!! Der scorede du godt nok mange plusser i
> min lille bog Lone
Hej søde Per

Så tør jeg slet ikke fortælle om resten af samlingen, som desværre er
solgt p.g.a. pladsproblemer. Return to forever, Stomu Yamashra, Kazu
Matsui, GO live in Paris,Bill La Bounty, m.m.m. Jeg har forsøgt at
gemme "cremen", bl.a. noget af ovennævnte, men det var svært at
afgrænse, så det er primært blevet til de "sjældne", ca.75-100 stk. Så
skal de spilles over i computeren.

God bedring med museskulderen. Prebens opskrift lyder som om den er
værd at afprøve..... Han er noget af et multi-talent, hva´! ;-D
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 01-10-03 18:21

> [...]

> God bedring med museskulderen. Prebens opskrift lyder som om den er
> værd at afprøve..... Han er noget af et multi-talent, hva´! ;-D

Ska vi bare sige livlig fantasi
Og tak for sidst, forresten.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Thomas

Dato : 25-09-03 22:37

> [...]
> Håber at du kan bruge det. Hvis du/I falder over en nem måde også at
> få tekstmateriale med, vil jeg meget gerne høre.

Tak for alle forklaringer, det virker stadig ikke for mig, showcdcover
viser hele tiden coveret fra det første nummer jeg spiller, og
downloader det ikke ind i iTunes. MEN lad nu det ligge, det var sjov at
prøve.

Mht bagsider kan man jo sagtens finde dem, fx:
http://www.marcelloweb.it/copertine/audio/audiopages/m.htm
http://ww2.mega-search.net/search.php
men det har du jo nok selv fundet ud af...
Jeg har kender ikke noget sted hvor bagsiderne kan downloades automatisk,
selv slås jeg videre med mine forsider.
Thomas