Varde Brændeovn
Fra : Brændovnen

Dato : 12-09-03 11:10

Er der nogle, der kender Varde Luxe 1 eller Varde Luxe 2?
Hvordan er kvalitet i forhold til prisen?

Er der nogle, der har gode eller mindre gode erfaringer med Scan
og/eller Hvam brændeovne?

Jeg er simpelthen i vildrede. Nogle anbefaler støbejernsovne, andre
mener ikke at forskellen mellem støbejern og pladejern betyder noget
med nye ovne!?

Hvad siger I derude....??

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 15-09-03 07:49

Fra : Jes Eriksen

Dato : 16-09-03 11:53

Jeg har en Scan 37-2 og er godt tilfreds. Flot design. God
varmeafgivelse og dybt brænderum. Det sidste er tit et problem.
Brændet ligger helt ud til kanten af lågen med det resultat at når
lågen åbnes hvivler asken ud af ovnen. Det gør den ikke i 37-2'eren.

Jeg tror meget det er en smagssag om hvad man køber, der er dog et par
ting man kan undersøge. Lågen skal helst have lukning både i top og
bund, da den ellers let bliver skæv pga. varmen. Som jeg har skrevet
skal man tænke på askefang. Om det er støbejern eller plade tror jeg
ikke betyder så meget. Det er vist igen mere smag.

Hvis jeg var dig ville jeg vælge at få rådgivning i et "rigtigt"
pejsecenter før du køber. Tag en tegning med over huset, så kan de
rådgive dig om størrelsen. Der er ikke noget ved at få en ovn der er
for stor eller lille....

mvh/Jes