Sikringsskruer
Fra : Pauli Mortensen

Dato : 12-09-03 00:26

Jeg skal montere et gadespejl, men kan se rundt omkring, at de bliver
stjålet, idet de er nemme at tage af de beslag der følger med (selvfølgelig
oftest i stueetagen!).
Har tænkt mig at fastgøre spejlet med en form for sikringsskruer, og har
bl.a. overvejet én-vejsskruer, men er kommet i tvivl, da de jo ikke så let
lader sig afmontere (hvilket naturligvis er meningen - blot skal jeg selv
kunne!).
Er kommet i besiddelse af bits der passer til såkaldte "tamper-proof" torx
skruer (torx kærv med en lille forhøjning i midten).
1: erfaringer med sikker fastgøring af gadespejle efterlyses
2: kan disse "tamper-proof" skruer købes - og hvor?

Fra : Preben og Anette

Dato : 27-11-03 22:14

Hej
Disse tamper-proof skruer er efterhånden ved at være ret udbredt så i enhver
velassoteret trælast/tømmerhandel kan de købes.
Hvis du har ældre vinduer og vil være helt sikker kan du anvende bræddebolte
med møtrikker på indersiden så er de mere tyverisikrede.
Dett kan sagtens laves pænt i en lille fordybning hvor du sætter en prop i

--
Venlig hilsen

Preben Christensen