CD database prog.?
Fra : MetalMickey

Dato : 11-09-03 11:14

Er der nogen som kan anbefale et godt gratis CD database program, som
understøtter CDDB?

-Thomas

*Fjern REMOVE i mail adressen, for at svare pr mail*

www.staybeautiful.dk

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-09-03 15:08

"MetalMickey" <REMOVEthomas@staybeautiful.dk> wrote in message
> [...]
> understøtter CDDB?
>
> -Thomas
>

> *Fjern REMOVE i mail adressen, for at svare pr mail*

Music Collector er gratis, dog med en del begrænsning.. Det kan dog
anbefales at købe en licens (for den nette sum af ca 200,-)..

www.collectorz.com

Mikael

Fra : Morten Poulsen

Dato : 11-09-03 16:57

Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f6082fd$0$24674$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Music Collector er gratis, dog med en del begrænsning.. Det kan dog
> anbefales at købe en licens (for den nette sum af ca 200,-)..
>
> www.collectorz.com
>
> Mikael

Jeg læste et eller andet sted at der også fandtes et program som via
stregkoder eller titler havde adgang til en _meget_ stor vinyl database,
eller var det bare en drøm ?... skal det hele indtastes manuelt, eller er
der håb om at kunne registrere alle vinylerne på en nem måde ?

/Morten

Fra : Mikael Schøler

Dato : 11-09-03 18:00

"Morten Poulsen" <mop@mailme.FJERNDETTEdk> wrote in message

> [...]
> eller var det bare en drøm ?... skal det hele indtastes manuelt, eller er
> der håb om at kunne registrere alle vinylerne på en nem måde ?

Jeg har ingen ide til hvordan og hvorledes man registrerer sine
vinylplader.. Jeg ejer vel omkring 5 vinyler, så jeg tror nok jeg
overlever.. :)

Mikael

Fra : Poul Erik

Dato : 11-09-03 21:51

On Thu, 11 Sep 2003 17:57:22 +0200, "Morten Poulsen"
> [...]

>eller var det bare en drøm ?... skal det hele indtastes manuelt, eller er
>der håb om at kunne registrere alle vinylerne på en nem måde ?

CDTrustee skulle kunne loade LP'er, hvis du køber Pro versionen.
Jeg har prøvet den normale version, og den er god.
Pro versionen koster 79.95$, den normale 39,95$.

Er der nogen der har prøvet Pro versionen, vil jeg gerne høre om deres
erfaringer, da jeg også har små 500 LP'er stående.

Se mere på http://www.base40.com/

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : ASKF

Dato : 14-09-03 06:31

Poul Erik ytrede sig i <ujn1mvg4ofdf9gcm38n3kv889d0mke799p@4ax.com> med
dette:

> [...]
>
>Er der nogen der har prøvet Pro versionen, vil jeg gerne høre om deres
>erfaringer, da jeg også har små 500 LP'er stående.

Jeg vil også meget gerne høre om erfaringer, da jeg har 1200-1500 LPer i
min lille samling og ikke har fået optaget/konverteret mere end ca. 100
til min HD og droppede indatering af pladerne efter tre totale data-loss
efter skifte af system og programopdateringer (end ikke min backups
kunne læses/konverteres - har siden lært mig ikke at stole på
properitære formater!).
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : Poul Erik

Dato : 14-09-03 11:46

On Sun, 14 Sep 2003 07:30:56 +0200, ASKF <nospam@askf.dk> wrote:

> [...]

>efter skifte af system og programopdateringer (end ikke min backups
>kunne læses/konverteres - har siden lært mig ikke at stole på

Hej

Jeg har siden jeg skrev det tidligere indlæg kigget efter andre
programmer, som kan det samme (finde album ud fra kunstner og titel)
og fundet Music Collector Pro versionen, og haft lejlighed til at
teste dette.

Det fungere meget fint og har fundet næsten alle de plader jeg har
prøvet med. Det kan dog knibe med nogle af de gamle danske plader og
også enkelte klasiske plader. Dette skyldes sikkert at de er udgået
fra forlagene, og at ingen endnu har fået lagt dem ind.

Den søger fra 11 forskellige databaser rundt om i verdenen, så der kan
godt komme flere forskellige bud på samme album, så derfor skal der
kigges efter inden man vælger det rigtige album at tilføje.

Findes på http://www.collectorz.com/music/

Skriv til mig, hvis der er spørgsmål.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse