In article <om94mv036gk58r92gvrl1ol5dmanorieer@4ax.com>, Knud Berggreen
says...
> hm, jeg er ikke helt med. Du skriver først at hastigheden
> er den samme, men næst at de 30/45 er en DK-regel.
EU-direktivet siger 25 km/t og 45 km/t.
Hastighedsbegrænsningen (at man ikke må køre mere end 45km/t, selv om
man kan) er en ganske almindelig skærpelse af færdselsloven, som når
arbejdsredskaber ikke må køre mere end 30 Km/t o.s.v.
>
> Er hastigheden for EU-knallerter 45 km/t over hele EU, eller
> giver direktivet mulighed for at hvert land sætter egne
> grænser?
>
Nej, ikke for hastigheden, kun for hvem der må køre på dem. Det er et
nationalt anliggende.
> Grunden til at jeg spørger, er at man jo sætter hastigheden
> op på motorveje - og måske andre steder - for biler.
>
> Sidste jeg var her i gruppen blev der talt meget om at
> hastigheden burde op på 60, 70 eller endda 80, men dengang
> var den politiske sammensætning i folketinget lidt
> anderledes end det er i dag, hvor regeringen har en noget
> anden holdning til hastighedsgrænser. Det ville måske på
> nuværende tidspunkt virkelig være muligt at få grænset øget
> med mindre den direkte er fastsat via direktivet.
I ugen med to torsdage!
Så skulle grækere, beligiere og italinere blive enige med alle os andre
om at hastigheden skulle sættes op, og dermed ændret direktivet!
Jeg tror aldrig det vil ske! Sorry!
--
/Hekto
Suzuki LS650 + GS450E
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about
www.mc-portalen.com ?