iTunes og Escapology
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-03 19:56

Jeg er netop ved at importere cd'en Escapology på min PowerBook. Nu har
jeg haft den i 10 måneder, så det er vel på tide at prøve det. Importen
går godt nok tjep i forhold til min gamle iMac 233.
Jeg kan bare ikke forstå. Ham der fyren, der har indspillet
pladen, er han ikke ret kendt? Under kunstner står der "Unknown" ved
alle numrene. Er det ikke sært. Når nu jeg er færdig med at importere og
kan tage cd'en ud og se, hvad han hedder. Så er det vel ikke noget
problem lige at skrive hans navn på. Kan det gøres i batch, altså alle
numre på én gang?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-03 20:13

> [...]
> kan tage cd'en ud og se, hvad han hedder. Så er det vel ikke noget
> problem lige at skrive hans navn på. Kan det gøres i batch, altså alle

Nu har jeg selv fundet ud af det. Man skal bare tage en info. Robbie
Williams stod som forfatter. Så kunne jeg bare kopiere hans navn over
som kunstner. Derefter valgte jeg "Næste", og næste nummers info dukkede
op med kunstnernavnet highlighted. Så var det bare at trykke æble-V og
køre alle numre igennem på den måde. Nu er vi i gang med Soft Dogs af
D:A:D. Jeg ved ikke, om Windows er lige så smart, men jeg bliver
konstant imponeret af min computer. Jeg fatter ikke, at alle ikke køber
Mac, hvis Windows ikke kan det samme.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-09-03 20:23

In article <1g139h7.1wlyqj6xyihazN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]
> som kunstner. Derefter valgte jeg "Næste", og næste nummers info dukkede
> op med kunstnernavnet highlighted. Så var det bare at trykke æble-V og

Du _kan_ faktisk rette alle numres info i et hug. (Titel, kunstner,
billede og sådan noget)
Hvis du finder og markerer albummet i kolonnen yderst til højre før du
trykker info, kommer der et vindue op der spørger, om du vil ændre
flere emner på en gang. Sig ja, og så er det bare at rette løs i de
rigtige felter i det vindue der kommer bagefter

Mvh Ann Rudbeck

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-03 20:34

Ann Rudbeck <webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote:

> [...]
> flere emner på en gang. Sig ja, og så er det bare at rette løs i de
> rigtige felter i det vindue der kommer bagefter

Tak til jer begge. Så er der altså en smartere metode. Det er altså
nogle gode computere, vi har
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Christensen

Dato : 11-09-03 13:10

> Jeg ved ikke, om Windows er lige så smart, men jeg bliver
> konstant imponeret af min computer. Jeg fatter ikke, at alle ikke køber
> Mac, hvis Windows ikke kan det samme.

Den kan det også... Windows Media Player 9 til Windows XP har blandt mange
andre ting en meget lækker funktion til kopiering fra cd til hd. Se evt.
http://windowsmedia.com/9series/home.asp
Nu har jeg aldrig prøvet iTunes i OS X, men jeg savner i hvert fald ikke
noget i forhold til den i OS 8.et-eller-andet.

- Jonas

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-09-03 20:14

> [...]
> kan tage cd'en ud og se, hvad han hedder. Så er det vel ikke noget
> problem lige at skrive hans navn på. Kan det gøres i batch, altså alle

Markér alle hans numre og tryk æble I, så kan du skrive løs.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : John Lauritzen

Dato : 14-09-03 14:05

Mens du er tilsluttet internettet og har den originale CD i computerens
drev kan du - inden du importererer - vælge menuen Avanceret -> Hent CD
spornavne. Når du så importerer ved at klikke på knappen øverst til højre,
får du automatisk alle oplysninger med.

Venlig hilsen John