Forslag til cover-sites
Fra : Lone Schmidt

Dato : 10-09-03 06:19

Hej allesammen.

Har nu lært at få coverbilleder i itunes, men kan ikke finde covers af
de kunstnere jeg søger, eller også er det titlen der mangler.
Har intil videre været på "covertarget.com", den er ikke fyldestgørende
for mig. Forslag til andre sider?

En anden ting ved itunes, er at man tilsyneladende SKAL vælge et
nummer for at lægge billede ind, lidt irriterende da jeg har mange af
numrene på min eksterne HD. Jeg vil også helst lægge covers på den
externe, da der ikke er plads på computer. Så kan jeg bringe musik og
covers sammen senere.
Ka´det la´sig gi´sig?

Hvordan får man iøvrigt coverbillederne overført, hvis man ikke bruger
" drag &drop" i Safari?
Venter med spænding
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 10-09-03 21:10

Lone Schmidt <mailloneabso@nospamnetscape.net> wrote:

> [...]
> de kunstnere jeg søger, eller også er det titlen der mangler.
> Har intil videre været på "covertarget.com", den er ikke fyldestgørende
Googles billedsøgning har jeg brugt en del

> [...]
> numrene på min eksterne HD. Jeg vil også helst lægge covers på den
> externe, da der ikke er plads på computer. Så kan jeg bringe musik og
Forstår ikke helt...
Det er vist blevet fastslået, at billedet bliver en del af mp3-filen!
Har jeg ret?
Kan ikke selv se str.forskel, men det ville også kræve at billedet
fyldte 100K, for at filen vokser fra fx. 5,5 til 5,6 MB. Selv om
billedet fylder forholdsvis lidt, synes jeg stadig det er lidt spild af
plads, at et album med 15 sange har samme billede liggende 15 gange.

> Hvordan får man iøvrigt coverbillederne overført, hvis man ikke bruger
> " drag &drop" i Safari?
> Venter med spænding
ctrl-klik i browseren: Kopiér - Sæt ind
Jeg har valgt et helt albun i iTunes, og så sætter jeg billedet ind her
- det havner så i alle sangene, jfr. ovenfor.
vh Jens

Fra : Frederik Sørensen

Dato : 11-09-03 20:34

> [...]

> de kunstnere jeg søger, eller også er det titlen der mangler.
> Har intil videre været på "covertarget.com", den er ikke fyldestgørende

Hej Lone

Jeg bruger et program som heder ShowCDCover.

http://macupdate.com/info.php/id/10921

Den henter billederne vist nok fra Amazon.com. Coveret i et vindue, og
den gemmer billedet i den mappe som Mp3 filen ligger i.

--
Frederik Sørensen
http://www.frynse.dk