Levende sten (saltvand)
Fra : Christian Møller Ols~

Dato : 10-09-03 18:06

Hej gruppe

Jeg har i nogen tid kigget efter nogle billige levende sten. Men kan ikke
finde noget billigere end 50-60kr pr. kg. Kan man erstatte de levende sten
med et andet "sten" materiale? eller kender nogen en billig forhandler?

På forhånd tak!

--
Mvh Christian

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-09-03 18:12

Christian Møller Olsen <cmo@webspeed.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f5f5a94$0$54763$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> med et andet "sten" materiale? eller kender nogen en billig forhandler?

Der er desværre ikke rigtigt nogen alternativer.
Hvis akvariet er MEGA stort, og det er de færreste.
Kan man bruge faxekalk som basis for rev opbygningen.
I almindelige akvarier af husmands størrelse, under 1000 liter, vil jeg
på ingen måde
anbefale at bruge andet end rigtige levende sten.

Angående forhandler, så kan selv en billig forhandler, blive dyr,
hvis stenene skal fragtes tværs over landet.
Hvor bor du henne?

Carsten

Fra : Christian Møller Ols~

Dato : 10-09-03 20:43

Hej Carsten

Tak for dit svar. Jeg bor på Frederiksberg.

Mvh Christian

Fra : Carsten Gall

Dato : 10-09-03 20:56

Christian Møller Olsen <cmo@webspeed.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f5f7f5a$0$54868$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej Carsten
>
> Tak for dit svar. Jeg bor på Frederiksberg.

Så har du Klovnfisken og Planteimporten lige om hjørnet.
Snak med dem, og du ikke kan få en god pris, hvis du køber det hele på
engang.

Carsten

Fra : Ole Vandborg Rasmuss~

Dato : 12-09-03 16:32

"Carsten Gall" <xxcgallxx@fjernxxvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Der er desværre ikke rigtigt nogen alternativer.

Det vil jeg nu mene at der er !!

Prøv at se på www.garf.org, kig under how to - pages, og se efter
Aragocrete. Det er sten man selv laver af knuste muslingeskaller (købes hos
den lokale korn- og foderstof forretning) og beton, de ser meget naturlige
ud, og koster kun en brøkdel i forhold til "rigtige" levende sten. Ulempen
er at du selv skal i gang med at lave dem, og at det tager laaaang tid før
de er giftfrie - skal ligge flere måneder i rindende vand !

/Ole