Silikone på glasdør.
Fra : Preben Bech

Dato : 10-09-03 16:51

På min glasskydedør i brusekabinen ses, når den bliver våd, en tydelig
lang stribe, som jeg mener må være silikone - påført enten af VVS-manden
eller under fabrikationen.
Jeg vil gerne have denne stribe væk og har førsøgt med næsten alle
mildere midler til rengøring. Jeg vil ikke så gerne have silikonestriben
skiftet ud med ridser i glasset.
Jeg ved, at det er en svær opgave. Det er en slags "hærdet" glas. Mon
det kan tænkes, at ætsnatron kan fjerne silikonen og lade glasdøren
ubeskadiget?
Venligst
Preben

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-09-03 17:01

"Preben Bech" <badstue@stribnet.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg ved, at det er en svær opgave. Det er en slags "hærdet" glas. Mon
> det kan tænkes, at ætsnatron kan fjerne silikonen og lade glasdøren

Et barberblad kan sikkert gøre det. Ætsnatron ville jeg ikke bruge, det kan
være dit gulv tager skade.

mvh
Preben

Fra : Tømreren

Dato : 10-09-03 17:35

"Preben Bech" <badstue@stribnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved, at det er en svær opgave. Det er en slags "hærdet" glas. Mon
> det kan tænkes, at ætsnatron kan fjerne silikonen og lade glasdøren

Det er faktisk ret simpelt,der skal bare ned i trælasten og købe noget
silikonefjerner,det får i en tube og er lidt dyrt,ca. 200,-,men det virker
uden at ridse,det opløser ganske enkelt bindemidlet i silikonen.

Mvh
Tømreren

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-09-03 19:10

Tømreren wrote:

Klip

> Det er faktisk ret simpelt,der skal bare ned i trælasten og købe noget
> silikonefjerner,det får i en tube og er lidt dyrt,ca. 200,-,men det virker
> uden at ridse,det opløser ganske enkelt bindemidlet i silikonen.

Nej.
Som Preben skriver kan en mekanisk fjernelse gøre det. Hvis overfladen
er jævn.

Tømrer: En lille skraber kan købes til 10 - 20 kr i ethvert byggemarked.

Og så er det miljøvenligt.!

Egen erfaring: Jeg har endnu ikke fundet ridser i de (nye) ruder som en
eller anden har smurt ind i silicone. Måske tømreren....

Mvh. Jørgen

Fra : Tømreren

Dato : 10-09-03 20:33

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse
> Nej.
> Som Preben skriver kan en mekanisk fjernelse gøre det. Hvis overfladen
> er jævn.
>
> Tømrer: En lille skraber kan købes til 10 - 20 kr i ethvert byggemarked.

Men det går bare ikke hvis man,som mig,har en "sandblæst" glasdør