ang. PGO og Vario (Polini Speed Control)
Fra : Sved-Erik

Dato : 08-09-03 21:57

Hej gruppe

Jeg stillede et spørgsmål herinde for nogle dage siden og fik et kanon
svar... jeg købte, på baggrund af svaret, en Polini Speed Control Vario til
min PGO Scooter.

Scooteren står som original, undtagen: Skiven fjernet, Big Max topstykke,
Technigas Basic potte.

Med Speed Control'en håber jeg på et bedre optræk, men ikke nødvendigvis
mere topfart. Jeg er ganske godt tilfreds med de ca. 65 reelle km/t den går
(når speedo viser 75).

Mit spørgsmål - som ikke særligt velbevandret er: Kileremmen kører imellem
2 "skåle" i varioen - den ene er Speed Control'en, men hvad med den anden -
er det blæserhjulet??? Skal man købe et nyt blæserhjul eller en anden skål
for at få det til at passe?

Jeg skifter rem til en Polini i samme omgang. Jeg beholder den originale
kobling, men skal også have skiftet skålene - er der noget jeg skal være
opmærksom på (trykfjeder/koblingsstyr eller andet?)

Dengang jeg fjernede skiven skrev man hér i gruppen at jeg skulle skifte
fjederstyret - men min mekaniker sagde at det ikke var nødvendigt og jeg
kan da heller ikke mærke noget "slip" i koblingen - den er faktisk hulens
præcis - jeg udaccelererede en Peugeot 406 over et lyskryds, men han tog
mig ret hurtigt bagefter.

Håber på gruppens endnu en gang beredvillige og kanon gode svar.

/Sved-Erik

Fra : H-J M

Dato : 12-09-03 16:24

"Sved-Erik" <svederik@kiredevs.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan da heller ikke mærke noget "slip" i koblingen - den er faktisk hulens

Få skiftet det fjederstyr. Jeg lover dig du får noget ud af det. Især nu
hvor du får tun-variator på.
Behold bare det blæsehjul du har nu. Bare husk at lægge mærke til hvordan du
skiller det af ved koblingen så er det ikke svært at samle igen.
Giv det lidt locktite når du samler. En lille smule maling eller lak kan gå
i en snævervending. Bruger jeg selv til min maxi :)

--
Mvh.
Hans-Jacob