Køb af remedier til knivslibning (f
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 08-09-03 21:43

Jeg vil gerne i gang med at slibe knive, men mangler følgende:

* 6" filtskiver til bænksliber
* Slibevoks
* Polerevoks
* Slibebånd 694x50mm i finere end korn 120.

Slibebåndene har jeg fundet i korn 80, 100 og 120, men det er stadig alt
for groft til gode knive.

Hvor køber jeg sådan nogle sager? (Jeg bor i Århus hvis nogen kender et
sted der i nærheden).

Jeg har to nye bænkslibere: en med bånd og alm. sten (skal udskiftes med
filtskive) og en anden med nedgearet vådsten og alm. sten (skal også
udskiftes med en filtskive) så jeg håber at jeg snart kan komme i gang
med at slibe knive.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Erik M. Jensen

Dato : 09-09-03 19:47

Burde man ikke bruge en langsomtkørende vådsliber, så stålet ikke varmes op
?

Selv bruger jeg en ganske umaskinemekanisk flad sten, med en grov og en fin
side.

Mvh Erik

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 09-09-03 19:58

On Mon, 08 Sep 2003 22:42:53 +0200, "Steen Suder, privat"
<sfs_news@suder.dk> wrote:

>Hvor køber jeg sådan nogle sager? (Jeg bor i Århus hvis nogen kender et
>sted der i nærheden).

Et byggemarked med en god værktøjsafdeling kan garanteret skaffe det
- jeg vil tro, at Barnow (ligger det ikke på Ringgaden?) kan skaffe
det. Du kan også prøve Silvan, men der har jeg mine tvivl...

KS

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 09-09-03 23:21

"Steen Suder, skrev > Jeg vil gerne i gang med at slibe knive, men mangler
følgende:

Jeg tror bedst det kan betale sig at købe en ny maskine, prøv dette link
http://www.linaa.dk/islinaa/dansk/ og søg efter "tormek" som er en rigtig
god vådsliber til billige penge, der følger en del udstyr med.

Thorleif