Bøger om kolonihaver
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-09-03 18:16

Findes der nogen gode bøger/websider om kolonihave-huse?

Jeg har fået tilbudt en kolonihave, som jeg sandsynligvis køber. Skal derfor
til at overveje 117 ting såsom indretning af have, farve på hus, smart
møblering på lille plads etc.

Kunne godt tænke mig at blive inspireret og vil derfor høre, om nogen kender
gode bøger eller websider, jeg kan bruge til det formål.

Mvh. Lisbeth

Fra : Hans Otto Niesen

Dato : 08-09-03 07:48

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
>
> Kunne godt tænke mig at blive inspireret og vil derfor høre, om nogen kender
> gode bøger eller websider, jeg kan bruge til det formål.

Hejsa Lisbeth.

Jeg ved ikke om der findes bøger om kolonihaver, men disse to
link kan måske hjælpe dig.

http://hjem.tele2adsl.dk/preben_eriksen/
http://www.kolonihave.dk/
Hans Otto
oz2hns@pc.dk
http://oz2hns.qrz.dk/

Fra : Nette

Dato : 08-09-03 11:40

"Lisbeth Jacobsen" skrev i en meddelelse
> [...]
derfor
> til at overveje 117 ting såsom indretning af have, farve på hus, smart

Tilllykke med det. Gid det var mig. At få en kolonihave i Århus kræver
enten, at man er heldig eller har mange penge. Hvis man altså ikke vil ind
et sted, hvor der er strenge regler, der skal overholdes.

Jeg MENER, der er lidt hjælp at hente ang. gode råd i "Havebog for dummies".
Men jeg sidder med "Politikkens store havebog", hvor der også er gode råd
med hensyn til indretning af nytte/prydhave.

Held og lykke med det.

Nette

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-09-03 21:40

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tilllykke med det. Gid det var mig. At få en kolonihave i Århus kræver
> enten, at man er heldig eller har mange penge. Hvis man altså ikke vil ind
> et sted, hvor der er strenge regler, der skal overholdes.

Uha... det har krævet lang tid på venteliste. Og nu handler det så om at
finde de mange penge *S*

> Jeg MENER, der er lidt hjælp at hente ang. gode råd i "Havebog for
dummies".

Tak for tippet. Den er vist relativt billig, så det er nok den første jeg
vil anskaffe.

> Men jeg sidder med "Politikkens store havebog", hvor der også er gode råd
> med hensyn til indretning af nytte/prydhave.

Også den vil jeg studere!

Mvh. Lisbeth