Skæl
Fra : Christoffer

Dato : 07-09-03 14:16

Hej Ng

Er der nogen af jer der kender nogle gode råd til at slippe af med skæl? Jeg
har haft det en del år nu, og inden sommerferien gik jeg til hudlæge. Her
blev jeg behandlet i 5 uger med, stråler på hovedbunden, og noget
"svovlolie" (lugtede ret forfærdeligt). Efter den behandling gik det væk,
men kun en måneds tid desværre. Hvis i har nogle gode råd så vil det være
rigtig godt.

Mvh
Chris

Fra : Birgitte Abkjær

Dato : 07-09-03 14:20

Hej

Da du o formodentlig er af hankøn, forslår jeg at du følger moden og
barberer dig helt skaldet, så kan du give hovedbunden lys og luft, gode
cremer m.m. og se om det virker.

VH Birgitte

Fra : Ulla Petersen

Dato : 07-09-03 15:09

Hej

Basotar shampoo fra apoteket har virket godt på min hovedbund.

Hilsen Ulla

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-09-03 19:33

Christoffer wrote:
> [...]
> den behandling gik det væk, men kun en måneds tid desværre. Hvis i
> har nogle gode råd så vil det være rigtig godt.

spørgsmålet er om det er regulære skæl, tør hovedbund eller
psoriasis........
har hudlægen sagt noget?
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Christoffer

Dato : 07-09-03 20:23

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote:
> spørgsmålet er om det er regulære skæl, tør hovedbund eller
> psoriasis........
> har hudlægen sagt noget?
> --
> Knus Sabina

Hej Sabrina og i andre

Min hudlæge sagde at jeg havde en alt for hurtig fornyelse af huden i
hovedbunden, og at det også havde noget med en svamp at gøre. Linket
beskriver det godt: http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/skael.htm

Den svovl behandling jeg fik ved lægen virkede rigtig godt, men den var lidt
surt at gå igennem da det lugter virkelig skrapt, og man skal gå med det i
et døgn, og så kom skællen også igen efter en måned. Er det rigtig at der er
mange mennesker har problemer med skæl? Det med at barbere sig skaldet har
jeg også fået at vide af lægen, men det er slet ikke mig, ville føle mig
helt nøgen Det jeg fisker efter er nok lidt en mirakel ting der virker
med det samme, men det findes nok ikke.

Mvh- og tak for svarene
Chris

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-09-03 22:03

Christoffer wrote:
> [...]
>
> Min hudlæge sagde at jeg havde en alt for hurtig fornyelse af huden i
> hovedbunden, og at det også havde noget med en svamp at gøre. Linket

den forklaring er den der oftest gives til både skæl og psoriasis...... den
store forskel ligger i om det udelukkende sidder i hovedbunden, om det er
pletvis eller om det er store plamager, og om der hober sig tykke flager
oven på ;)
jeg formoder det klør der hvor det er ;)

> [...]
> var lidt surt at gå igennem da det lugter virkelig skrapt, og man
> skal gå med det i et døgn, og så kom skællen også igen efter en

har du prøvet andre ting??
som feks tjæreshampoo, nizoral og lignende?

> Er det rigtig at der er mange mennesker har problemer med
> skæl?

flere end man umiddelbart regner med, men som frisør må jeg så fortælle at
tør hovedbund faktisk ses oftere, og meget ofte fejldiagnostiseres som
skæl......
også selvom forskellen er ret karateristisk....
tør hovedbund er som regel fordelt over hele hovedbunden og svær at finde
"udgangspunktet" for, og drysser nemt....
skæl derimod har rødmende plamager hvor de genereres fra, ligesom psoriasis,
men mere lokalt..... og så sidder skællene ofte fast på håret og drysser
ikke helt så let somtør hovedbund..... ligesom skællene også ofte er
større.......

> [...]
> lægen, men det er slet ikke mig, ville føle mig helt nøgen Det
> jeg fisker efter er nok lidt en mirakel ting der virker med det

der er intet der virker med det samme, da huden jo har en rimelig fast
"regenererings tid".... nemlig på ca 3-4 uger.... ved skæl er denne tid
væsentligt og mærkbart forøget..... ligesom man også ser en gærsvamp som
påvirker skællene ved at skabe en betændelse i hovedbunden ;)
den tid påvirkes ikke så hurtigt og nemt som man gerne ville, da man skal
ind og arbejde i de dybere hudlag for at påvirke celledelingen....
nogen har god effekt af sollys som ofte anbefales til psoriasis....... andre
skal skifte shampoo ofte.....
nogle bruger helst en bestemt behandlingshampoo, og andre igen skal bare
have en totalt simpel basal shampoo......
det primære er at man som minimum skal bruge en "behandling" i 21 til 28
dage (3-5 uger) før man ser om der er nogen effekt......

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-09-03 13:48

Sabina Hertzum wrote:

> har du prøvet andre ting??
> som feks tjæreshampoo, nizoral og lignende?

Jeg har for snart over 10 år siden døjet med noget skæl-halløj.

Brugen af 3 flasker tjæreshampoo gjorde kål på det problem.

Og så vidt jeg kan se på mit tøj, så har jeg ikke haft skæl siden.

Så mit råd til dig Christoffer er, at du bør gentage svovlbehandlingen
2-3 gange før du opgiver helt med den.
Du siger jo selv, at det virkede.... Men måske har behandlingen ikke
fået lov til at virke til bunds.

NB: Det er ikke lægeligt råd ....bla....snak med din læge.....gode råde
fra......bla bla....disclaimer......
--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Camilla List

Dato : 20-09-03 21:40

Hej Christoffer...
Jeg er selv meget plaget af det man kalder 'skæl-eksem', og bruger med ret
god effekt en shampoo der hedder Selenol, man kan få i håndkøb på
apoteket... MEN...! Det kan altså kun holde skæl (og ulidelig kløe!) væk i
en periode - oftest et par uger ad gangen, og så må man på den igen... Min
frisør veninde siger, at man vist ikke skal regne med at man nogen sinde
rigtig slipper af med det, men man kan holde det nede i perioder...
Velkommen i klubben,
MVH Camilla

Fra : Christoffer

Dato : 22-09-03 21:05

"Camilla List" <clist@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> frisør veninde siger, at man vist ikke skal regne med at man nogen sinde
> rigtig slipper af med det, men man kan holde det nede i perioder...

Hej Camilla

Ja det er godtnok ikke noget man sliper så let af med, men min far har også
haft det og han voksede fra det. Ligenu bruger jeg VO5 mod skæl, efter jeg
fik det anbefalet af en af mine venner (jeg var ret skeptisk) som har det
samme som mig, og efter det har det faktisk ikke været så slemt, forudsat at
jeg vasker hår hver dag.Men tusind tak for svaret

Mvh
Chris

Fra : Lars Hahn Rasmussen

Dato : 01-12-03 17:59

Hej Michael.

Vi har hjulpet andre i lignende situation. Vi har anbefalet et Aloe Vera
Shampoo med JoJoBa.

Aloe Vera shampoo'en fjerne skæl og styrker hår og hårbund. Giver en blødt
og kraftigt hår.

Hvis du er interesseret i at prøve ovenstående produkter, så er du meget
velkommen til at kontakte mig.

Vi giver 90 dages returret på alle vores produkter !!!

D.v.s hvis du ikke synes produkterne virker returnere du blot produktet
(uanset hvor meget der er tilbage af produktet) så sender vi dig pengene
retur.
--
De bedste hilsner
Lars Hahn Rasmussen

På udkik efter nye muligheder ?
Check www.dyndgaard.dk

Fra : arc@na

Dato : 05-12-03 09:34

"Lars Hahn Rasmussen" <LarsHahnRasmussen@Dyndgaard.dk> wrote in

> Vi giver 90 dages returret på alle vores produkter !!!
> De bedste hilsner
> Lars Hahn Rasmussen
> Dyndgaard - Din uafhængige FLP-distributør
> Sølvgade 26, Hallund
> 9700 Brønderslev
> Tlf: +45 98 83 50 19 / +45 60 66 50 19

Klage afsendt til udbyder.

arc@na
Except for ending slavery, fascism, nazism and communism
WAR HAS NEVER SOLVED ANYTHING!