teksteditor mac/palm
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 07-09-03 08:57

Hej gruppe
Jeg har søgt og leget lidt omkring efter en bedre teksteditor end palms
memoblok og bl.a. fundet notetaker, som gemmer txt-filer på harddisken.
Simpelt og smukt.
Men den kan ikke håndtere æ, ø og å.
Hvad bruger I til tekster? Det skal have en eller anden form for
OSX-interface pga. kravet om at rette i teksten udenfor palm'en og
kopiere dagsordener etc. ind i palm'en - og med dansk
understøttelse/UniCode.
--
Poul

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 07-09-03 16:14

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Jeg har søgt og leget lidt omkring efter en bedre teksteditor end palms
> memoblok og bl.a. fundet notetaker, som gemmer txt-filer på harddisken.
> Simpelt og smukt.
> Men den kan ikke håndtere æ, ø og å.

Efter at have brugt yderligere 4 timer på teksteditorer opgav jeg. Men
så skete det! NoteTaker kan håndtere æ, ø og å! Man skal blot huske, at
læse tekster som windows latin 1 og kode dem på samme måde ved gem. Ikke
noget "automatisk" ved OSX's textedit, men hvor er det fedt!
NoteTaker har hermed mine varmeste anbefalinger til håndtering af
txt-filer på en palm (arbejder med foldere og skraldespand).
--
Poul

Hvordan sletter man filer og programmer på en palm???? Hjælp!

Fra : KJ

Dato : 09-09-03 08:21

> [...]

> OSX-interface pga. kravet om at rette i teksten udenfor palm'en og
> kopiere dagsordener etc. ind i palm'en - og med dansk

Jeg kan varmt anbefale WordSmith, der er en seriøs tekstbehandler som
interfacer fint med Word og andre RTF enablede tekstbehandlere.

Eneste problem, jeg har mødt med Wordsmith er, at den helst vil have, at
dokumenterne bliver oprettet på mac'en, men det kan man ordne med lidt
cut'n paste, når det er aktuelt.

www.bluenomad.com

Hvis nogen har erfaring med Wordsmith og et andet program, som er endnu
bedre, så hører jeg også gerne om det.

KJ

http://www.CetusGPS.dk