øv..Maxtor vrøvl
Fra : Finn Poulsen

Dato : 06-09-03 11:38

Hej
Jeg besluttede mig i fredags til at forkæle mig selv med en Maxtor ext.
HD 5000DV. Fine anmeldelser og det hele. Problemet er at jeg ikke kan få
min mac til at "se" disken, hverken i disk utility eller systemprofiler.
Jeg har et firewire motu 828 audiointerface og det fungerer fint, men
disken kan jeg ikke finde, hverken som usb eller firewire (OSX 10.2.6).
Nogle gode forslag ?
jeg har købt disken i Multimediaworld kbh. og kan næsten ikke holde
tanken ud om at skulle undvære den en måned, til de finder ud af hvad
der er galt.
Når jeg booter i 9.2.2 får jeg en meddelse om at der mangler drivere til
enheden, men den kan ikke finde nogle på nettet. Jag har smidt de
medfølgende udvidelser i systemmappen. Gør jeg noget galt ?
vh
Finn

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 06-09-03 13:18

Hej
Har selv lige smidt min Iomega firewire harddisk tilbage I hovedet til
computerCity, fordi den ikke mountede op på os x, men det viste sig at det
var fordi disken ikke spandt op da den fik strøm, defekt strømindtag.
Mvh Erik

Fra : Finn Poulsen

Dato : 06-09-03 13:45

Ærgeligt ...Det lyder som om min spinder fint

Fra : Finn Poulsen

Dato : 06-09-03 21:20

Hmmm...det ser ud til at jeg ikke er den eneste der har problemer med
Firewire portene:

http://discussions.info.apple.com/WebX?128@67.fagna8gwbjw.36@.3bc0031b

Apple har skidt i nælderne igen.....

vh

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 06-09-03 21:54

Finn Poulsen <finnpoulsen@nospam.dk> wrote:

> http://discussions.info.apple.com/WebX?128@67.fagna8gwbjw.36@.3bc0031b

Har du så prøvet de løsningsforslag som nævnes?

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Finn Poulsen

Dato : 06-09-03 22:57

Forleløbig har jeg Zappet alt hvad zappes kan+diverse reset knapper på
hovedkortet, har ikke hjulpet ...Jeg tester disken på en anden Mac i
morgen. Forøvrigt er det en Imac G4/800 superdrive jeg bøvler med.
vh

Fra : Finn Poulsen

Dato : 08-09-03 13:59

Nu har jeg testet disken på en anden Mac. det var godt nok en ældre
G3(IDE/SCSI) med et firewirekort til CD rom brænder. Det skulle vel ikke
gøre en forskel ?. Fik samme besked "no device on bus", så nu har jeg
leveret den tilbage til butikken, nu må jeg bare håbe den heller ikke
virker på en PC.
vh
Finn

Fra : Finn Poulsen

Dato : 09-09-03 16:46

Det gjorde den heldigvis ikke ...fik en ny fra Multimediaworld i dag,
fin hurtig service. No propblems now...undskyld apple...