Tilføje fink programmer til Applications/D~
Fra : Henrik Farre

Dato : 06-09-03 11:29

Jeg har lige installeret 10.2.6 på en iBook, og vil gerne bruge mange af
de programmer jeg normalt bruger, som f.eks. Gaim, Xchat osv. Jeg har
installeret fink og compilet et par programmer. Det virker også fint, men
jeg synes at det er lidt bøvlet (og min kæreste _meget_) at starte X11 og
så taste programmets navn i en xterm.

Så jeg vil gerne vide om der en måde hvorpå man kan bare klikke på et ikon
og så starter X11 og det program man gerne vil køre.

Jeg har f.eks. tænkt på noget i stil af bash script der sætter
PATH/DISPLAY og så starter programmet.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

http://www.cs.auc.dk/~enrique

Fra : Carsten Sigsgaard

Dato : 07-09-03 14:23

Henrik Farre <look@my.signature.txt> wrote:

> [...]
> jeg synes at det er lidt bøvlet (og min kæreste _meget_) at starte X11 og
[klip]
Kan du ikke bare lave en genvej til programmet i X11s "Applications"
Menu?
Jeg har tilføjet OpenOffice (som er det eneste X11 program jeg har
installeret) og starter det ved at starte X11, vælge "Applications" og
vælge programmet.
Jeg har tilføjet det ved at gå i "Applications" menuen, vælge
"Customize...",vælge "Add Item" skrive det programnavn jeg vil have vist
til "venstre" og skrive "sh /Stien/til/programmet" til "højre".

Jeg håber det er brugbart.

Carsten

--
mailadresse: sigsgaardSNABELAgmx.net
Hallo, er det oplysningen! Hurtigt, giv mig nummeret til 112!

Fra : Henrik Farre

Dato : 07-09-03 14:31

Den Sun, 07 Sep 2003 15:22:48 +0200. skrev Carsten Sigsgaard:

> Kan du ikke bare lave en genvej til programmet i X11s "Applications"
> Menu?

Jo, det har jeg også tænkt på :), men jeg er også kommet frem til en lidt
andet løsning. Hvis man ligger et bash script i /Applications hvis navn
ender på ".command" så kan man klikke på det :), jeg skal lige have lavet
det sådan at scriptet tjekker om X11 køre ellers så skal den starte det.
En anden mulighed som også ser ud til at virke er at lave et apple script
der starter et bash script.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre