Overgang fra OS9 til OSX.
Fra : [6000]Søren

Dato : 06-09-03 10:15

Jeg er ved at planlægge en overgang fra OS9 til OSX i en mindre grafisk
virksomhed. Vi har i dage nogle G4 400 MHZ med mellem 512 og 768 MB ram. Vi
bruge alle Adobe produkter, og mange af jobene er temelig komplicerede. Det
går helt fint på vores nuværende G4 med OS9, da vi arbejder med OPI, så
billederne er ikke så store.

Tror i jeg skal opdatere til G5, skal jeg bruge min G4 som de er, eller får
jeg noget ud af at komme f.eks 512 MB ekstra ram i G4'erne.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : MacVilly

Dato : 06-09-03 09:29

In article <3f5996a2$0$83051$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
[6000]Søren <xxsrl@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
> Tror i jeg skal opdatere til G5, skal jeg bruge min G4 som de er, eller får
> jeg noget ud af at komme f.eks 512 MB ekstra ram i G4'erne.

Vent med G5 indtil der kommer et styresystem der funker(10.3 Panther).
10.2.7 er at sammenligne med det mærkelige 8.6.1 der kom til de første
G4 - altså noget klamp - en nødløsning der ikke virker 100%

1 GB ram vil være passende til dine nuværende maskiner under OS X.

Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Studio Smalbro

Dato : 08-09-03 16:37

- altså noget klamp - en nødløsning der ikke virker 100%

- hovsa! Kunne jeg få dig til at uddybe det? Jeg har nemlig lige bestilt en
G5 med OSX og min profil ligner den pågældende virksomheds lidt. Hvad er det
der ikke virker?

Kh
Bjørn

Fra : MacVilly

Dato : 09-09-03 16:23

In article <3f5c9fb1$0$32520$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Studio
Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> G5 med OSX og min profil ligner den pågældende virksomheds lidt. Hvad er det

Jeg taler kun ud fra dårlige erfaringer med den første G4 med det
tilpassede system 8.6.
Kunne ikke køre med Quark (måske iMate) - kunne dårligt starte op da
den henviste til Keychain - som IKKE findes i 8.6.
System 9.0 som vi måtte betale ekstra for virkede heller ikke - så jeg
byttede maskinen til en G3 - som jeg måtte en tur til København for at
hente - surt show - helt fra Hammel altså.
Tilpassede systemer til en ny maskine giver helt sikkert bøvl på en
eller anden måde - det er jo ikke et "færdigt" system.
Så mit råd til alle er "klap hesten" - se hvad der kommer af problemer
inden du køber - der er nok der ikke kan få det nyeste hurtigt nok - og
så bliver diverse fora bombarderet med problemerne.
Og da der er lagt op til noget helt nyt med 64 bit o.s.v. -tror jeg
ikke på en problemløs overgang. Men du giver vel besked når du har
testet af med alle dine programmer?

Venlig hilsen
Villy Erichsen