gulvafslibning i Århus C
Fra : Peter Holm

Dato : 05-09-03 22:11

Hejsa,

Jeg skal have slebet og oliebehandlet 8 m2 plankegulv på 3. sal i Århus C.
Nogen forslag til en dygtig og prisbillig professionel gulvafsliber i byen?

Peter Holm
phc*REMOVETHIS*@stofanet.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-09-03 12:21

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have slebet og oliebehandlet 8 m2 plankegulv på 3. sal i Århus C.
> Nogen forslag til en dygtig og prisbillig professionel gulvafsliber i
byen?

Hummel.....

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Holm

Dato : 06-09-03 18:38

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hummel.....
>
> Mvh. Lisbeth

Jeg kender navnet, men havde håbet på en personlig erfaring incl.
priseksempel.

Mvh
Peter

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-09-03 23:31

> Jeg kender navnet, men havde håbet på en personlig erfaring incl.
> priseksempel.

Jeg har personlig erfaring med firmaet.
Har brugt dem flere gange til at slibe og oliere mine gulve.

Husker ikke den nøjagtige pris - men tror det var noget med 2500 kr for 20
kvm gulv, der skulle slibes, spartles, slibes, olieres, pudses, olieres,
poleres..

Jeg er usikker på prisen. Ring til dem og spørg.

Men synes det var billigt. Og synes det blev pænt.
Har tænkt mig at bruge dem igen.

Mvh Lisbeth

Fra : Nette

Dato : 06-09-03 18:54

"Peter Holm" skrev i en meddelelse
> Jeg skal have slebet og oliebehandlet 8 m2 plankegulv på 3. sal i Århus C.
> Nogen forslag til en dygtig og prisbillig professionel gulvafsliber i
byen?

Jeg synes ikke Hummel er billigt. Det var han i hvert fald ikke sidst, jeg
undersøgte det. Men det imod ved jeg at en det hedder "Carl Høvl", eller
noget lignende, er meget dygtig, hurtig og forholdvis billigt.

Selvfølgelig fåes de billigere, men jeg har også set, hvad billige
gulvfirmaer kan gøre ved ens gulve.

Nette

Fra : Peter Holm

Dato : 07-09-03 07:02

Nette wrote:
> [...]
> forholdvis billigt.
>
> Selvfølgelig fåes de billigere, men jeg har også set, hvad billige

Du har vel ikke lidt mere info på ham Carl ?

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 09-09-03 14:44

Nette wrote:
> [...]
> forholdvis billigt.
>
> Selvfølgelig fåes de billigere, men jeg har også set, hvad billige

Det blev Flormaster der løb med jobbet. De tilbød afslibning incl. hvid olie
til de 8m2 for 1200kr + moms.

Mvh
Peter

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-09-03 07:08

> Det blev Flormaster der løb med jobbet. De tilbød afslibning incl. hvid
olie
> til de 8m2 for 1200kr + moms.

Hvad skulle de andre have for opgaven?

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Holm

Dato : 10-09-03 11:26

Lisbeth Jacobsen wrote:
> "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skulle de andre have for opgaven?
>
> Mvh. Lisbeth

Jeg skrev en mail til 4 firmaer, men Floormaster var de eneste der svarede.
Han er lige gået, og resultatet er fint - bortset fra at jeg skulle ha
bestilt EXTRA hvid olie istedet for hvid olie - så det er ikke så lyst som
jeg gerne ville ha det. Men hvordan kunne jeg vide de havde 2
forskellige....lidt øv!

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 10-09-03 14:22

resultatet er fint - bortset fra at jeg
> skulle ha bestilt EXTRA hvid olie istedet for hvid olie - så det er
> ikke så lyst som jeg gerne ville ha det. Men hvordan kunne jeg vide
> de havde 2 forskellige....lidt øv!

Vi har besluttet at få det afhøvlet een gang mere, da vi ikke er tilfredse.
Vi vil ha gulvet HVIDT!!!! (lisom det var inden de blev høvlet af en pro,
hvor jeg selv havde høvlet, ludbehandlet og givet hvid olie). Surt show, men
det skal sgu være i orden. Problemet er så bare, at det ikke lader til, at
Floormaster ved hvordan man laver dem hvide. Vores sammeligningsgrundlag er
vores overbo som fik lavet isne gulve for 1 måned siden, og de er så hvide
at de næsten er som hvidmalede. Det vil vi også ha! Jeg havde Flormaster med
oppe ved overboen og vise hans gulve frem, og af hans ansigtsudtryk at læse,
så det ikke om som om han nogensinde han set så hvide fyrtræsgulve før. What
to do??
Da jeg selv gjorde det for 5 år siden fik gulvene som nævnt lud inden olien.
Det mener jeg bestemt gjorde træet meget hvidt. Hvorfor er det så lige, at
de firmaer jeg kender til IKKE ludbehandler inden de gir olie? Jeg fik mine
råd i Flügger, og de sagde at rækkefølgen var - slibning, lud, hvid olie.
Floormaster ringer tilbage i morgen - jeg håber sgu de kan rette op på det.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 12-09-03 13:20

Peter Holm wrote:
> [...]
> olie? Jeg fik mine råd i Flügger, og de sagde at rækkefølgen var -
> slibning, lud, hvid olie. Floormaster ringer tilbage i morgen - jeg

Floormaster har erkendt at produktet ikke er det vi har bestilt, og vi har
ingået en altale om, at de gør det HELT forfra for en merpris på kr. 500.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 16-09-03 16:08

Peter Holm wrote:

> Floormaster har erkendt at produktet ikke er det vi har bestilt, og
> vi har ingået en altale om, at de gør det HELT forfra for en merpris
> [...]

Hmm, de ville alligevel ikke lave det om - kun give den en gang extra hvid
olie oveni. Det var vi ikke tilfredse med, om bad dem derfor helt droppe
andet besøg. I samme ombæring blev vi enige om, at de ikke skulle sende en
regning.
Vi har nu istedet bestilt Hummels der kommer på tirsdag. Det koster 2700,-
alt incl. Nu håber vi bare de gør os glade

Mvh
Peter

Fra : Nette

Dato : 11-09-03 20:24

"Peter Holm" skrev i en meddelelse
> Det blev Flormaster der løb med jobbet. De tilbød afslibning incl. hvid
olie
> til de 8m2 for 1200kr + moms.

Sorry, har først fundet papirene nu, men så har du det til en anden god
gang.

105 m2. eks. moms. for afhøvling, lud og sæbe inkl. ekstra sæbe, sådan man
selv kunne give det een gang mere.

Carl Høvl: 8781 6072

Jeg tror, det er et enkeltmandsfirma.

Der skulle være et meget billigt gulvfirma, jeg husker ikke navnet, men det
er så billigt at man studser over det.
Det ser billigt ud på papir, men når de er færdige, så vil de både have for
opbæring af slibemaskine, for brugt sandpapir osv.

Nette

Fra : Peter Holm

Dato : 12-09-03 13:19

Nette wrote:
> "Peter Holm" skrev i en meddelelse

Så kom der et tilbud fra Dahls Gulvafslibning:

Tilbud vedrørende: xx
Afslibning af plankegulv - beh. med hvid linolie 8 m2 2500.00
kr.
Affaldsservice - pr. sæk 1 50.00 kr.
Sum: 2550.00 kr.
Moms: 637.5 kr.
Beløb ialt: 3187.5 kr.

Mvh
Peter

Fra : Nette

Dato : 12-09-03 16:59

> Så kom der et tilbud fra Dahls Gulvafslibning:
>
> Tilbud vedrørende: xx
> Afslibning af plankegulv - beh. med hvid linolie 8 m2 2500.00
> [...]

WOW, og jeg som rendte rundt og forbandt ordet "tilbud" med noget, der var
billigt*G*

Nette

Fra : Peter Holm

Dato : 12-09-03 17:25

Nette wrote:
> "Peter Holm" skrev i en meddelelse

> WOW, og jeg som rendte rundt og forbandt ordet "tilbud" med noget,
> der var billigt*G*
>
> Nette

Nej, de to ord har intet med hinanden at gøre *s*

/p

Fra : Nette

Dato : 13-09-03 08:38

> Nej, de to ord har intet med hinanden at gøre *s*

Nej, det ved jeg, og jeg blev da lige husket på det. Sjovt at jeg for 150
kr. mindre, kan få ordnet 16 m2 mere.....hos en dygtig fagmand...

Nette