Malning af pastik-skjolde
Fra : Ukendt

Dato : 05-09-03 15:19

Hej alle sammen

Jeg har en plan om at male plastikdelene på min Derbi Senda R for jeg er ret
utilfreds med den grønne farve. Så nu håber jeg der er nogle der kan give
gode råd om hvordan man skal gøre for at lortet holder.

Jeg har allerede malet lidt på den og fremgangsmåden var:
- Hive evt. klistermærker af.
- Gøre delen ren med sæbevand.
- Rense delen helt med petrolium.
- 2 eller 3 lag maling.

Det ser sgu ret godt ud, men jeg ved ikke rigtig om det holder :-/

Skal man evt. bruge noget grunder eller måske slibe plastikken med noget
fint sandpapir først?

Kan man spraye noget udenpå malingen som får det til at holde bedre?

Hvad med maling... er nogle bestemte typer bedst til pastik?

--
Lasse

Fra : Calle.

Dato : 05-09-03 14:48

Lasse Skyum wrote:
> [...]
> der kan give gode råd om hvordan man skal gøre for at lortet holder.
>
> Jeg har allerede malet lidt på den og fremgangsmåden var:

Du kan da ikke affedte med petrolium, det er jo ligesom lidt fedtet i
sig selv

--
Calle

Fra : oz7aik Jørgen

Dato : 05-09-03 16:18

brug terpentin eller sprit
jb

Fra : Lasse Skyum

Dato : 05-09-03 17:00

Okay, takker! Men er det så nødvendigt med noget grunder eller at bruge
sandpapir?

> brug terpentin eller sprit

---

Fra : H-J M

Dato : 05-09-03 17:05

"Lasse Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> skrev i en meddelelse
> gode råd om hvordan man skal gøre for at lortet holder.

Klistermærker af
Husholdningssprit til rester
Slib skjoldende ned. Evt. bare slibe dem matte hvis skjoldende er lavet af
farvet plastik og ikke lakeret.
Skyld med vand. Husholdningssprit derefter. Vær sikker på det hele er tørt.
Plastikgrunder
2-3x maling
2-3x lak, blank eller mat
Så er den i vinkel
Husk at følge male og hærdningsforeskrifterne på dåsen omhyggeligt!

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Lasse Skyum

Dato : 05-09-03 19:25

1000 tak!

Godtnok noget avanceret i forhold til hvad jeg har gang i nu

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-09-03 22:28

"Lasse Skyum" <lskyum@mail.dk> skrev i en meddelelse
> 1000 tak!
>
> Godtnok noget avanceret i forhold til hvad jeg har gang i nu

Du kan risikere at hele skidtet skaller af igen, hvis du ikke gør som H- J M
har beskrevet. Nok ikke i år, men det kommer, og så skal du det hele igennem
igen, dog med det ekstra at der hvor malingen måtte sidde tilbage, der skal
den af.

Kim Larsen

Fra : Lasse Skyum

Dato : 05-09-03 22:56

Bad news I guess :-/

Hvad hvis jeg sprayer lak uden på det jeg har malet nu, kan det hjælpe
noget?

--
Lasse

> [...]
igennem
> igen, dog med det ekstra at der hvor malingen måtte sidde tilbage, der

---

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-09-03 00:28

> [...]
> Bad news I guess :-/
>
> Hvad hvis jeg sprayer lak uden på det jeg har malet nu, kan det hjælpe

Det er jo ikke lakken der skal holde malingen, malingen er nød til at have
noget at "bide" fast i, så du vil være bedst stillet hvis du sliber først.

Kim Larsen

Fra : Lasse Skyum

Dato : 06-09-03 08:21

Okay, mange tak for hjælpen til jer alle. Jeg kommer nok til at male et par
af skjoldene om næste sommer, men fuck det... jeg hygger mig jo med det

> Det er jo ikke lakken der skal holde malingen, malingen er nød til at have
> noget at "bide" fast i, så du vil være bedst stillet hvis du sliber først.
>
> Kim Larsen

---

Fra : Calle.

Dato : 06-09-03 09:51

Lasse Skyum wrote:
> Bad news I guess :-/
>
> Hvad hvis jeg sprayer lak uden på det jeg har malet nu, kan det hjælpe
> noget?

Nej, da det nederste stadig ikke sidder fast, så ryger de af incl. det
nye lag
--
Calle

Fra : Lasse Skyum

Dato : 06-09-03 10:38

Ja, det gør det vel... min ide var bare, at det måske blev mere stærk i
forhold til ydre påvirkning. F.eks at min cowboy-bukser gnider imod dem.

--
Lasse

---

Fra : Calle.

Dato : 06-09-03 12:58

Lasse Skyum wrote:
> Ja, det gør det vel... min ide var bare, at det måske blev mere stærk
> i forhold til ydre påvirkning. F.eks at min cowboy-bukser gnider imod
> dem.

Du får det kun til at holde hvis du bruger rigtig autolak, og ikke
spraydåser
--
Calle

Fra : Lasse Skyum

Dato : 07-09-03 10:35

Jeg har nogle stedet set noget spraymaling der hedder f.eks. "Lakspray,
Mørkeblå" gælder set så både for maling + lak? Eller skal der stadig en lak
udenpå?

--
Lasse

Fra : C.Christoffersen

Dato : 07-09-03 10:11

Hej alle !

Det ville nok også være en god idé at give plasticdelene INDEN man maler
dem, noget silikone fjerner. Det er en væske som man tørre delene over med.
Det kan købes hos en autolaker eller malerforretning. Så er man fri for at
laken skiller af.

Hilsen
Christoffersen