Nu skal den ræv dø!
Fra : CCC32651

Dato : 05-09-03 10:28

Først; dyreaktivister, veganer og andre politiske naive idioter
behøver ikke at svare på dette indlæg, da jeg er fuldstændig
uimodtagelig og uden for pedagoisk rækkevidde, hvad angår det
politiske korrekte i denne sag. Så er det klart.

Jeg er den lykkelige haveejer og med to små børn med egen sandkasse er
en omstrejfende ræv nu blevet for meget. Næsten hver nat kommer den og
graver små huller i min græsplæne og skider ligeså rundt omkring. Nu
må den dø.

Desværre er det ikke muligt at skyde den, i det jeg ikke tror at mine
naboer vil syntes det er rart med hagl flyvende rundt midt om natten
og fælde er heller ikke muligt, da jeg bor i en kommune der ikke anser
ræve som skadedyr og jeg har ikke tænkt mig at bekoste omkring 2000
kr. som en professionel fanger koster.

Så jeg har tænk mig at forgifte den, men hvor får man fat i en gift
kraftig nok til at slå en ræv ihjel? Er der nogen der har en ide om
hvordan man evt. selv kan fremstille en kraftig gift ude af
almindelige tilgængelige remedier?

Er der andre forslag til hvordan jeg kan komme ræven (billigt) til
livs, er jeg naturligvis også interesseret men jeg kender forslaget om
en hund og det er heller ikke brugbart.

Mikkel R.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-09-03 10:44

ccc32651@vip.cybercity.dk (CCC32651) writes:

> [...]
> kraftig nok til at slå en ræv ihjel? Er der nogen der har en ide om
> hvordan man evt. selv kan fremstille en kraftig gift ude af

Og når så dine børn kommer til at spise giften?

> Er der andre forslag til hvordan jeg kan komme ræven (billigt) til
> livs, er jeg naturligvis også interesseret men jeg kender forslaget om
> en hund og det er heller ikke brugbart.

Køb eller lav en fælde til den. Kør til dyrlægen og få den aflivet
eller kør til Langtbortistan og slip den løs.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Oros

Dato : 05-09-03 11:21

Trine Kornum Christiansen wrote:
> ccc32651@vip.cybercity.dk (CCC32651) writes:
> Og når så dine børn kommer til at spise giften?

et skadedyr fra eller til....

Sorry... kunne ikke dy mig! ;)

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Marlene

Dato : 05-09-03 13:39

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en meddelelse

> et skadedyr fra eller til....
>
> Sorry... kunne ikke dy mig! ;)

He, he.

Marlene.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 05-09-03 11:20

"CCC32651" <ccc32651@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der andre forslag til hvordan jeg kan komme ræven (billigt) til
> livs, er jeg naturligvis også interesseret men jeg kender forslaget om

Jeg ville forsøge mig med mindre "ekstreme" midler før jeg gik over til
myrderierne....
Prøv f.eks. at købe en dåse pebermyntepulver i matas. Strø det med "rund
hånd" rundt om sandkassen og evt. andre steder i haven.
Lugten burde skræmme ræven væk (virker også på de fleste katte)
En anden mulighed er at sprøjte den med vand. Det lyder kompliceret men er
faktisk ret simpelt.
Køb en bevægelses sensor (som regel er det billigst at købe en halogen lampe
med sensor på) og gå så ned på din lokale genbrugsstation. Find en gammel
vaskemaskine og afmonter magnetventilen der styrer vandindtaget i maskinen.
Sæt haveslangen på magnetventilen og tag strømmen fra sensoren og sæt til
magnetventilen. nu vil magnetventilen åbne for vandet hver gang sensoren
"udløses" Så er det bare at sætte en plænevander op og så får ræven (og evt.
andre) en gang vand når de kommer forbi...
Det smarte er at man kan sætte sensoren til kun at virke når det er mørkt,
så selve anordningen kan køre 24-7-365 uden problemer. Men husk at slukke
den hvis i skal færdes i haven efter mørkets frembrud *SSS*

PS. til dem som har problemer med katte på deres bil vil jeg ikke anbefale
at bruge ovennævnte "vandsprøjte anordning" da katte har tendens til at
bruge klør når de sætter af til et spring....

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Pia J

Dato : 05-09-03 11:33

> [...]
> kraftig nok til at slå en ræv ihjel? Er der nogen der har en ide om
> hvordan man evt. selv kan fremstille en kraftig gift ude af

Det tror jeg altså er temmelig ulovligt - du kunne nemt komme i klemme, hvis
hunde og katte tiltrækkes af din lokkemad og dør på stribe.

Fx når det gælder rotter, må man da heller ikke lægge gift ud selv, og det
skal lægges så ikke andre dyr kan komme til det?

Prøv at spørge i nyhedsgruppen om jagt, om ikke der er en smartere måde at
gøre det på.

:Pia

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 05-09-03 12:06

"CCC32651" == CCC32651 <ccc32651@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> kraftig nok til at slå en ræv ihjel? Er der nogen der har en ide om
> hvordan man evt. selv kan fremstille en kraftig gift ude af

Det tror jeg du skal lade være med. Dels overtræder du en hel stribe
paragraffer, og dels bliver du meget upopulær når du slår naboens kat
ihjel.

Sæt et hegn op, eller betal dig fra en forsvarlig regulering, men
hold dig fra selvtægt. I værste fald ender du på forsiden af
Ekstrabladet, og så bliver du nødt til at flytte. Katteejere er ikke
sådan at bide skeer med.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Thomas

Dato : 05-09-03 13:08

Hejsa

Kontakt den nærmeste jagtforening, de kender sikkert nogen der har en
rævefælde som du kan låne.

Så kan du sikkert også få en af jægerne til at aflive kræet når det engang
er blevet fanget..

At bruge gift når du selv har små børn rendende rundt ville jeg ikke begynde
på, tænk også på alle de katte og e.v.t hunde der måtte gå til i en gift
fælde..

Thomas

Fra : Karen Seiersen

Dato : 05-09-03 13:32

CCC32651 <ccc32651@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der andre forslag til hvordan jeg kan komme ræven (billigt) til
> livs, er jeg naturligvis også interesseret men jeg kender forslaget om

Det skal du nok holde dig fra, du overtræder en mængde paragrafer, og
du kan gøre mere skade end gavn også overfor dine egne !!

Men jeg har ladet mig fortælle et gammelt hus råd, saml natteurin i en
potte og vand langs hæk eller hegn, det skulle efter sigende være nok.
Evt. skal du gentage efter behov. Og til syvende og sidst er dette jo
ganske ufarligt og ikke til gene overfor børn og hunde, men kan måske
også holde nabokatte fra jeres grund.

Alt i alt synes jeg det er umagen værd at prøve

MVH Karen

Fra : Calle.

Dato : 05-09-03 14:17

Karen Seiersen wrote:

> [...]
> også holde nabokatte fra jeres grund.
>
> Alt i alt synes jeg det er umagen værd at prøve

Ja kort og godt: Pis dit teritorie af

--
Calle

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 05-09-03 15:29

Hej

Calle. wrote:

> Ja kort og godt: Pis dit teritorie af

Desuden så gøder det godt. Man skal blot være varsom. Visse planter
lidere hurtigere af tisseitis end andre.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-09-03 15:21

CCC32651 wrote:

> [...]
> uimodtagelig og uden for pedagoisk rækkevidde, hvad angår det
> politiske korrekte i denne sag. Så er det klart.

Tja, så har du med dit sprogbrug jo også gjort det ganske klart, hvilket
niveau du kan lide at debattere på...

Karsten Jensen

Fra : Jakob

Dato : 05-09-03 20:37

> Tja, så har du med dit sprogbrug jo også gjort det ganske klart, hvilket
> niveau du kan lide at debattere på...

Ja, og nu er det jo spændende om han gider svare på alle de fornuftige tips
i har afleveret til ham.
Kunne være interessant hvad han synes om dem? Hvad siger du, Mikkel R. ?

Hilsen Jakob

Fra : Mars

Dato : 05-09-03 15:55

Lån en fælde eller lav en selv, kontakt en Jæger og få ham til at aflive
Ræven.

Metoden med Gift kan jeg kun stærkt fraråde, naboens hund kunne jo komme til
at æde det eller som en anden har skrevet ... Dine børn !!!!

Hvor Bor du ????

ms

Fra : B. Lind

Dato : 05-09-03 16:46

Jeg så en Søren Rye udsendelse hvor han fortalte at man kunne pisse sit
territorium af. Dette skulle skræmme ræven væk. PRØV DET. Ræven har jo i
princippet lige så meget ret til at være som du har...
Mvh B.L

Fra : Jan

Dato : 05-09-03 20:26

Bentjære (osse kaldet hjortetaksolie) købes på apoteket.
Smøres på vegetationen eller plankeværk rundt om grunden.
Det plejer at virke.!

Hilsen
Jan L

Fra : CCC32651

Dato : 06-09-03 12:13

Karsten Jensen + et par andres indlæg vil jeg ikke kommentere da jeg
klart har tilkendegivet at denne type respons ikke interessere mig.

B.L, Jan L, Karsten Feddersen og Calle's indlæg om at "pisse mit
territorium af" er prøvet til en hvis grad. Vi taler her om et
årelangt tilbagevendende problem – derfor er der ikke så meget
tålmodighed tilbage.

Trine og Thomas: Jeg har prøvet med en hjemmebygget fælde, uden held.
Og det er ikke lykkes mig at finde nogen jæger der vil låne mig en
fælde – de gør det meget gerne mod betaling. 1700,- + kørsel +
aflivning + moms + + +, alt i alt en temmelig dyr fornøjelse.

Thomas Nørgaard: du skal havde 5 stjerner for din Storm P opfindelse,
havde jeg ikke været så træt af rævens terrorisering i min have
igennem flere år, tror jeg næste at jeg kunne havde været fristet til
at prøve dit forslag af men på nuværende tidspunkt vil jeg bare af med
den, permanent.

Wegge, med andre udtrykker bekymring for mine naboers hunde og katte
(og mine børn). Jeg har heldigvis aldrig besøg af uønsket hunde (min
have er godt lukket). Mht. katte, tja det er ikke mit problem at andre
folks katte ikke holder sig på eget grundstykke. Jeg har aldrig
forstået, at fordi én familie vælge at få kat, så skal alle naboer
tvinges til at acceptere dyret på deres enemærker, med kattelort i
børnenes sandkasse, opgravet bede, stank af kattepis og ikke mindst;
kattepoter og riser på bilen. Jeg ved godt at mange katte-elskere vil
gå bersærk over dette men helt ærligt; hvis min store lidenskab var
rotter ville de fleste nok ikke acceptere at jeg lukkede mine "kære
små kæledyr" ud om natten. Rigtige katteejere holder deres katte i
snor på eget grundstykke og den er der heldigvis også mange af.

Pia: Du har ret i at rotter er kommunens problem og der er mange
kommuner som tager sig af ræve, med desværre ikke min.

Jeg mangler et seriøst indlæg fra en kemiker

Mikkel R.

Fra : René Hansen

Dato : 06-09-03 18:09

Selv om jeg er grundlæggende uenig med din plan, så kan jeg sagtens sætte
mig ind i dine frustrationer.
Hvis du ender med kemi, så skal du nok lige huske på at der som regel altid
er en eller anden velmenende person i kvarteret som er parat til at melde
dig til sheriffen.
Det er sikkert et forslidt forslag, men er der slet ikke nogen mulighed for
at hegne sig ud af problemet?
Med hensyn til naboernes katte, så er jeg mægtig glad for at de gider at
aflægge mig besøg en gang i mellem, da jeg har masser af mus, og som sømand
ingen mulighed for at holde kat selv.
Ren

Fra : CCC32651

Dato : 06-09-03 22:54

Carsten: Frisk ide' men jeg er ikke vild med tanken om en falsk
anmeldelse til politiet, den slags er vist definitivt strafbart. Det
kunne samtidig have den effekt, at skabe unødvendig ængstelse i
nabolaget.

Rene': Jeg takker for en smule forståelse. Mht. at nogen skulle
anmelde mig til politiet kræver det jo to ting: "nogen" skal opdage
det (og kunne bevise det) samt det skal være ulovligt. Jeg er ikke
bekendt med nogen love der forbyder mig at "opbevare" giftige
materialer på mit grundstykke, så længe at det er stoffer man kan
besidde lovligt.

Mht. katte: nu er det jo ikke katte der er målet og ej heller katte
der er emnet her, men jeg har bare den kommentar, at de fleste
tamkatte er så velfodret at de færreste af dem gider at jage – til
gengæld skal de jo af med alt det mad de indtager. Det er da fint at
du ikke er generet af dine naboers katte, personligt er jeg nu helst
fri, men så igen; jeg har jo ikke noget valg.

At hegne min grund ind i trådhegn og pigtråd er ikke en acceptabel
løsning. Min have er allerede rimelig lukket, som sagt har jeg ikke
problemer med hunde, men ræve kan komme igennem selv meget små huller
i hæk og hegn. Et effektivt hegn ville få min grund til at ligne en
rockerborg.

Generelt er lidt overrasket over den store forargelse, det er en ræv
vi her taler om, ikke kongefamilien jeg vil til livs.

Er det kun denne lidt utraditionelle metode der er problemet? Der er
en masse andre skadedyr som vi tager livet af på præcis samme måde.
Sandsynligheden for at div. husdyr i nabolaget lider overlast er
forsvindende lille, da jeg heldigvis ikke har store rend af
eksempelvis katte. Mine betragtninger omkring kattehold er mere
overordnet karakter, (det var et stort problem hvor vi boede
tidligere) men selvfølgelig kan jeg ikke give nogen garantier, da
mange husdyrs ejere desværre ikke tænker på os der ikke vil have dyr.

Hvis man kikke på mine alternativer for en varig løsning er jeg
desværre nød til at tage livet af den. At smøre haven ind i
ildelugtende væsker eller "vande" ræven holder jo ikke i længden, da
det vil være nødvendig med en konstant smøren/vanden for at bibeholde
effekten.

Der er ingen garanti for at ræven vil gå i en evt. opsat fælde, men
til gengæld er der garanti for at der kommer til at koste mig R**.

Det er definitivt ikke lovligt at skyde med jagtvåben i et
parcelhuskvarter og hvis jeg gjorde dette er der ingen tvivl om at jeg
ville få besøg af ordensmagten.

Kom så lige med eet godt råd der 100% løser problemet permanent uden
jeg skal bøde flere tusinde kroner.

Mikkel R.

Fra : Mari

Dato : 07-09-03 00:01

> Generelt er lidt overrasket over den store forargelse, det er en ræv
> vi her taler om, ikke kongefamilien jeg vil til livs.

Jamen, lad os antage at dine børn undgår giften - hvad sker der
med ræven, når den er død. Du kan vel ikke sikre dig, at den
bliver kremeret - vel.
Så, tror du ikke, at din gift vil følge fødekæden - så dem, der æder
døde ræve er de næste, der vil dø, og..........

/Mari

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-09-03 07:06

Hej

CCC32651 wrote:
> Generelt er lidt overrasket over den store forargelse, det er en ræv
> vi her taler om, ikke kongefamilien jeg vil til livs.

Det lyder faktisk til, at der er nogle ting du har glemt fuldstændig.
Ræve er teritoriale. Hvis du afliver din ræv, så kommer der bare en
anden og overtager teritoriet. Siden du har besøg af ræven, så må der jo
være noget i haven af interesse. Kompostdyngen, affaldsbeholderen eller
andre kilder til føde. I stedet for at fjerne ræven, så fjern kilden
til, at den kommer.

PS: Og det der med at naboerne ikke kan bevise, at du har leget med
gift, den går ikke. Dette er et offentligt forum hvor alle kan læse med.
Hvis alle kattene i omegnen pludelig dør, så tror nok nok, at denne tråd
er bevis nok for de fleste.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-09-03 11:06

CCC32651 wrote:
> Carsten: Frisk ide' men jeg er ikke vild med tanken om en falsk
> anmeldelse til politiet, den slags er vist definitivt
> strafbart. Det kunne samtidig have den effekt, at skabe
> unødvendig ængstelse i nabolaget.

Jeg var heller ikke særlig vild med det selv, så det blev slettet
efter 20 min.

Jeg er heller ikke vild med dine giftplaner, så derfor den
utraditionelle ide efter devisen 'hellere en hvid løgn end en
ulykke'. Jeg er bange for at du i din 'ophidselse' og iver,
glemmer din sunde fornuft.

Har du kontaktet dyrenes beskyttelse eller Skov og
Naturstyrelsen.

Et åbent brev til kommunen var en anden ide. Børnenes sikkerhed
er en vinkel der burde kunne finde opbakning blandt beboere.

Interesserede kan læse om byræve her:
http://www.sns.dk/udgivelser/2002/raevefolder/Byraeve.htm

> Jeg er ikke bekendt med nogen love der forbyder mig at
> "opbevare" giftige materialer på mit grundstykke, så længe at
> det er stoffer man kan besidde lovligt.

Nej, men der findes love der påbyder dig at opbevare dem
forsvarligt. Det medfører bl.a. at omstrejfende ræve ikke kan
komme til dem.
Drop den giftide, den er alt for farlig.

> [...]
> igennem selv meget små huller i hæk og hegn. Et effektivt hegn
> ville få min grund til at ligne en rockerborg.

Ikke nødvendigvis. Hegnet skal bare lukke effektivt i ca. 1m
højde. Ræve passerer normalt ikke *over* hegn, men gennem eller
under.

> Generelt er lidt overrasket over den store forargelse, det er
> en ræv vi her taler om, ikke kongefamilien jeg vil til livs.
>
> Er det kun denne lidt utraditionelle metode der er problemet?

Det er din vilje til uansvarlig omgang med giftstoffer der
forarger/foruruliger mig. Dræbende gifte er ikke noget man
eksperimenterer med, slet ikke som 'lægmand'.

> Hvis man kikke på mine alternativer for en varig løsning er jeg
> desværre nød til at tage livet af den.

Hvad får dig til at tro at det er 'en varig løsning'. Hvad
forhindrer en anden ræv i at indtage din have, hvis der er noget
at komme efter?

> At smøre haven ind i
> ildelugtende væsker eller "vande" ræven holder jo ikke i
> længden, da det vil være nødvendig med en konstant
> smøren/vanden for at bibeholde effekten.

Ikke nødvendigvis. Hvis det lykkes for dig at gøre din have til
et ubehageligt/udsikkert sted at være i en periode, vil 'din' ræv
formodentlig ændre sin rute. Bliver haven senere indtaget af en
anden ræv, kender du jo kure. :)

> Kom så lige med eet godt råd der 100% løser problemet
> permanent uden jeg skal bøde flere tusinde kroner.

Indhegn din have effektivt og fjern alle fødekilder:
Skraldespand, nedfaldsfrugt, tilgængeligt fuglefoder, madrester i
kompost m.v.

Carsten,
der i perioder også har ræve i sin have. Jeg ser dem sjældent,
men hører dem jævnligt. Det er ikke 'byræve' så de er meget sky.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Jan Arentoft

Dato : 09-09-03 07:48

> [...]
> >
> Ikke nødvendigvis. Hegnet skal bare lukke effektivt i ca. 1m
> højde. Ræve passerer normalt ikke *over* hegn, men gennem eller

Jeg har et hegn på over 1,20m og ræven klartrer bare over....
Den har bestemt at min have er med på dens tur runft i kvarteret.

jan

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-09-03 09:08

Jan Arentoft wrote:

> Jeg har et hegn på over 1,20m og ræven klartrer bare over....
> Den har bestemt at min have er med på dens tur runft i
> kvarteret.
>
> jan

Ingen regel uden undtagelser :)
Et højt hegn er medvirkende til at gøre haven til et utrygt sted
at være. Når først ruten *er* lagt, skal der nok mere til at
bryde vanen.

Hvis man fjerner alle fødekilder; tilgængeligt dyrefoder,
tilgængelig skraldespand, madrester på kompost, spild fra
fuglebrædt m.v. vil ræven være utilbøjelig til at bevæge sig ind
på et område, hvor flugtvejene er 'spærret'.

Har du nogen 'ulejlighed' af dine ræve, eller synes du ligesom
jeg, at det er spændende med naturen så tæt på?

Jeg ser som sagt sjældent mine. Jeg hører dem med mellemrum, og
finder en gang imellem efterladenskaber, skadefjer m.v. som jeg
tror stammer fra dem. Jeg havde ikke noget imod at de var lidt
mere synlige, men vil ikke gå så langt som til at begynde at
fodre dem.

Fra : Jan Arentoft

Dato : 09-09-03 14:32

> [...]
> bryde vanen.

> ..........på et område, hvor flugtvejene er 'spærret'.

Ræven kan kommer over hegnet alle steder, hvilket er nemt at se når der er
faldet sne (måske mit hegn ikke er et godt ræve hegn

> Har du nogen 'ulejlighed' af dine ræve, eller synes du ligesom
> jeg, at det er spændende med naturen så tæt på?

ulejlighed, elejlighed.... Jeg ved snart ikke. Jeg føler lidt det er min
have og at de ikke har noget at lave der. (jeg bor i byen).
Ræven hygger sig med hver en bunke sand grus eller lign jeg har (skider)
Ræven smider madrester i min have i form af ben (der er nogen der fodrer i
nærheden)
Ræven graver huller jeg så kan gå og dække til....
Sååå der er vel til ulejlighed....

> [...]
> tror stammer fra dem. Jeg havde ikke noget imod at de var lidt
> mere synlige, men vil ikke gå så langt som til at begynde at

Det tror jeg også ville være meget dumt....

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-09-03 15:48

Jan Arentoft wrote:

> Ræven kan kommer over hegnet alle steder, hvilket er nemt at
> se når der er faldet sne (måske mit hegn ikke er et godt ræve
> hegn

Ja ræven springer udmærket. Min pointe var at den skal have en
grund og hellere ville krybe under/ gå uden om.
Måske gælder det ikke byræve. De er nok mere vant til at færdes i
villahaver.

> [...]
> (der er nogen der fodrer i nærheden)
> Ræven graver huller jeg så kan gå og dække til....

Det lyder ikke rart :(
Det må være nogle yderst velopdragne ræve jeg får besøg af.
Det skyldes måske de landlige omgivelser ;)

Fra : Robert Andersen

Dato : 08-09-03 09:38

> Kom så lige med eet godt råd der 100% løser problemet permanent uden
> jeg skal bøde flere tusinde kroner.

Jeg mener at man kan få nogle ret så velvoksne rottefælder som ligner en
klassisk musefælde fra tom & jerry, bare i en noget mere grum udformning
(mener harald nyborg har nogen, også mere humane). Sæt fælden, bank et spyd
ned i græsset og bind fælden fast med ståltråd, når så ræven går i fælden,
løber den ingensteder, og du skal nok høre det, efterfølgende er det bare at
give den et gok med baseball battet, så generer den dig ikke mere.....

- hvor dyreetisk det så er kan man så diskutere...

/Robert

Fra : Mars

Dato : 11-09-03 21:18

jeg tror desværre ikke din rottefælde plan holder vand, ræven er for stor
til at du kan holde den med en sådan "fjeder"

ms

Fra : Mars

Dato : 11-09-03 21:15

Mikkel hvor i landet bor du ???

Ms

Fra : Mari

Dato : 06-09-03 23:57

"CCC32651" <ccc32651@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>Jeg har heldigvis aldrig besøg af uønsket hunde (min
> have er godt lukket).

Hvordan kommer ræven så ind??
Jeg har været ligeså plaget af dominans i min have - og det
ophørte, da jeg fik sat dobbelt lag dyrehegn - og lagt en spærre
under havelågen, så den ikke kunne trænge igennem maskerne
i hegnet - og ikke krybe under lågen. Den springer tilsyneladende
ikke over. Og jeg kan i øvrigt betro dig, at alle mine tre hunde
var slyngveninder med ræven )
Største problem var territoriepisseriet - og at mine hvalpe følte
sig voldsomt domineret af det - så det var svært at lære dem renlighed
uden at køre et fremmed sted hen. I haven var det ræven, der bestemte.

Jeg kontaktede statsskovdistriktet...... måske er det en ide for dig
også.
Har du overvejet at låne en fælde hos en "ræveopdrætter"??

/Mari

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 07-09-03 09:27

> [...]

> have er godt lukket). Mht. katte, tja det er ikke mit problem at andre
> folks katte ikke holder sig på eget grundstykke. Jeg har aldrig

Det er det faktisk. I henhold til lov om mark og vejfred, må katte
ikke reguleres tættere på anden matrikel end, såvidt jeg lige husker,
75 m. Så hvis du bor på en almindelig parcelhusgrund, må du ikke
regulere katte, uanset hvor meget de generer dig.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 07-09-03 13:22

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@bakkelygaard.dk> skrev
> [...]
> 75 m. Så hvis du bor på en almindelig parcelhusgrund, må du ikke
> regulere katte, uanset hvor meget de generer dig.

Jeg har en vag erindring om en sag for nogle år siden, hvor en bonde skød
nogle katte, der tilhørte naboen. Han blev straffet, fordi kattene blev
skudt mindre end 300 meter fra deres hjem.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Karsten Jensen

Dato : 07-09-03 15:56

CCC32651 wrote:

> Karsten Jensen + et par andres indlæg vil jeg ikke kommentere da jeg
> klart har tilkendegivet at denne type respons ikke interessere mig.

Så let slipper du ikke. Det er uacceptabelt her på usenet at kalde andre for
idioter. Her er et link om netetikette for begyndere
http://www.usenet.dk/netikette/ Læs det - også for din egen skyld.

Mvh

Karsten Jensen