Ugepaln med opskrifter?
Fra : Per Fogtmann

Dato : 02-09-03 12:53

Hej NG,

Jeg tænkte på om der findes en hjemmeside eller noget ligende, hvor man kan
lave en madplan/ugeplan hvor men f.eks. bruge de samme råvarende flere dag i
træk(hvis i forstår?). Jeg har set at jyskvestkysten vist nok en gang havde
sådan en oversigt i avisen for en uge af gangen, men har desværre ikke
kunnet finde den på nette. Har i eller nogle forslag til hvordan man kan
gribe det an at lave en mad plan for en uge af gangen.....

Mvh.
Per

Fra : Stefan Garvig

Dato : 02-09-03 23:20

"Per Fogtmann" <fogtmann@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunnet finde den på nette. Har i eller nogle forslag til hvordan man kan
> gribe det an at lave en mad plan for en uge af gangen.....

Da jeg for mange år siden boede hjemme hos mor og far, lavede vi en alenlang
liste over middagsretter. Så valgte vi fra denne liste hver dag en ret.
Listen bestod, så vidt jeg husker, at ca. 40-50 middagsretter.

Sæt dig evt. sammen med din familie og lav listen - det er ganske hyggeligt
og underholdende.

Venligst

Stefan Garvig

Fra : Nette

Dato : 03-09-03 01:38

"Per Fogtmann" skrev i en meddelelse
.. Har i eller nogle forslag til hvordan man kan
> gribe det an at lave en mad plan for en uge af gangen.....

Jeg gør gerne det, at jeg f.eks. koger kartofler mandag, så har jeg til
brasede kartofler en af de andre dage. Ligeledes koger jeg gerne for mange
ris, og har så også til panderis med grøntsager ( evt. rester af porrer fra
farserede porrer eller et kartoffelfad med porer) til senere på ugen. En
rest ris, kan også bruges i et farsbrød el. i frikadeller.
Bager jeg boller een dag, bager jeg gerne et par flutes, som jeg kan bruge
senere på ugen.
Pasta kan bruges til pastasalat senere på ugen osv osv. Og til sidst kan en
gang biksemad afslutte ugen, sådan man får bugt med alle resterne.

Jeg tager ganske enkelt udgangspunkt af, hvad der er i køleskabet. Får vi
gulerodsuppe een dag, er der garanteret mange gulerødder tilbage i posen,
til en gang råkost senere på ugen. Ligeledes kan der være pebre, porrer,
selleri, salat osv. tilbage, som kan bruges til grydereter, pastaretter,
salater osv.

Der er både fordele og ulemper ved at lave en madplan i forvejen. Der er
dage, hvor jeg ikke orker at stå i køkkenet længe, og dage, hvor der er ting
vi bare ikke har lyst til at spise. Så jeg tager et par dage af gangen, men
når såmænd gerne at få det hele brugt op.

Nette

Fra : Inge Marie Hansen

Dato : 05-09-03 14:28

Her har du en link