Forkert tastatur landkode
Fra : FiGo

Dato : 02-09-03 08:20

Jeg har gang på gang ændret min landekode til dansk, men hver gang jeg har
haft lukket computeren ned og starter op går den over på amerikansk
tastatur...
Hvad gør jeg forkert..?? Køre OSX Jaguar seneste nye version.

Mvh LooP

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-03 21:49

FiGo <figo@lycos.uk.com> wrote:

> [...]
> tastatur...
> Hvad gør jeg forkert..?? Køre OSX Jaguar seneste nye version.

Der har vist altid været lidt bøvl med sproget på tastaturet i OS X.
Flaget i menulinien skal kun være fremme, hvis man har hak ved flere
sprog under tastatur i kontrolpanelet International. Jeg har
(naturligvis) kun hak ved dansk. Alligevel dukker flaget tit op, når jeg
genstarter. Som regel er det dog det danske flag. Det foresvæver mig, at
jeg engang så det amerikanske efter genstart vist nok på den gamle iMac.
Men tastaturet var i praksis stadig dansk, selv om flaget var
amerikansk.
Har du hak ved både Dansk og Amerikansk i kontrolpanelet? Har du
prøvet at have hak begge steder og så vælge dansk. I modsat fald, har du
så prøvet at fjerne hakket ved USA?
--
Henrik Münster
Esbjerg