Drikkevarer
Fra : Stefan Garvig

Dato : 02-09-03 03:20

Denne gruppe lever ikke helt op til sit navn, synes jeg: mad+drikke. Drikke
mangler i overordentlig grad. Hvorfor mon egentlig?

Nuvel - jeg vil gerne bidrage med lidt vin-snak. Forleden fik jeg serveret
en Riesling fra 1995. Den var købt i Netto for ca. 40 kroner og havde
ligget i et rum, hvor temperaturen svinger mellem 17 til 35 grader (på hede
somre). Jeg forventede, at den var udrikkelig pga. alderen og de svingende
temperaturforhold., men den var meget fin, stadig frisk, blomsteragtig, dog
havde fået en tone af modenhed.

Men tænk, at en Riesling kan overleve så mange år. Fabelagtigt! Jeg vil
snarest købe nogle Rieslinger og lægge dem på lager.

Håber at høre andres historier om drikkevarer, navnlig vin.

Vinlig hilsen

Stefan Garvig

--
**********
For direct reply only:

Fra : Anders

Dato : 02-09-03 07:08

"Stefan Garvig" <sgdataGED@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men tænk, at en Riesling kan overleve så mange år. Fabelagtigt! Jeg vil
> snarest købe nogle Rieslinger og lægge dem på lager.

Faktisk skal gode Rieslinger helst have nogle år i kælderen, inden de bør
drikkes.
Og så får man nogle fantastiske vinoplevelser ud af det.
Men som du har oplevet det, kan også mere ydmyge flasker have gavn af
lagring.

mvh

Anders
www.ølsmagning.com

Fra : Jan Bøgh

Dato : 02-09-03 18:20

Anders wrote:

> [...]
> Og så får man nogle fantastiske vinoplevelser ud af det.
> Men som du har oplevet det, kan også mere ydmyge flasker have gavn af

....for nu at bidrage med lidt mere smalltalk om vin

Faktisk er det synd at hvidvin med lagringsegenskaber er så upåagtede.
Det er min oplevelse at man mange steder faktisk har et fornuftigt udvalg af
røde vine, men fører et hvidvinsudvalg, der stort set ser ud til at skulle
dække behovet for at få noget til forretten før det væsentlige: rødvinen.
Dette gælder i særdeleshed gode /søde/ hvidvine - de er ofte nærmest ikke
eksisterende.

vh
Jan