Er Western Digital HD gode?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-09-03 23:27

Er nu ude på at anskaffe mig en hd til firewire. En ekstra forståes i et
eksternet kabinet.

Min leverandør vil helst sælge mig en WD, mens jeg selv - efter læsning
af gruppen her - er lidt mere til Barracuda med fluid lejer.

HD skal kun bruges til backup og lagring af store filer (billeder for
eksempel), så han mener, at jeg skal prioritere stabiliteten frem for
lydniveauet.

Det lyder jo meget rigtigt Lyden (hvis nogen ?) er af mindre
betydning, da den kun skal være tændt i korte perioder. Den skal ikke
være tændt konstant som udvidelse af den indbyggede i puteren.

Nogne erfaringer m.h.t. stabilitet på Western Digital?
Sikkerhed/stabilitet er det vigtigste.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 02-09-03 12:32

"Mich. Ottosen" <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote in message

> Det lyder jo meget rigtigt Lyden (hvis nogen ?) er af mindre
> betydning, da den kun skal være tændt i korte perioder. Den skal ikke
> være tændt konstant som udvidelse af den indbyggede i puteren.

Med hensyn til lyden skal man vel altid spørge sig selv om følgende:
Hvor tæt sidder man egentlig på den maskine der har harddisken monteret?
Larmer maskinen i forvejen mere end harddisken?

De mest lydsvage diske kan vel kun være en fordel hvis de ikke bliver
overdøvet af noget andet i forvejen. OK, så kan man selvfølgelig argumentere
for at man slet ikke kan høre harddisken.....

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-09-03 00:09

Henrik G. Jacobsen <nospam@brakmark.dk> wrote:

> [...]
> overdøvet af noget andet i forvejen. OK, så kan man selvfølgelig argumentere
> for at man slet ikke kan høre harddisken.....

Tak for dit svar, Henrik.
Men
1): det er en ekstern, der kan flyttes efter behag.
2) den skal kun være tændt sådan sporadisk.
3) jeg er døv på venstre øre - så det lægger jeg bare til disken

Så den eventuelle støj er ikke det vigtigste parameter.

Det er derimod sikkerheden eller stabiliteten ved Western Digital.

Har du et bud på det? Eller er der andre Mac-venner der har ?

(nååååh, sidder de og iChatter derovre - i deres "private" forum? No
offense

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Jesper

Dato : 03-09-03 16:45

> [...]

> være tændt konstant som udvidelse af den indbyggede i puteren.
>
> Nogne erfaringer m.h.t. stabilitet på Western Digital?

Har 2 WD 120 GB siddende i min 'puter og dem har jeg kun pænt at sige
om.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 03-09-03 22:25

Jesper <none@inobody.invalid> wrote:

> Har 2 WD 120 GB siddende i min 'puter og dem har jeg kun pænt at sige
> om.

Tak for dit svar.
Min eksterne FW HD er nu i hus, jeg har fået lavet en backup via Carbon
Copy, så nu sover jeg nok godt i nat?

Lyden ? Tjah, jeg kan høre den, den spinner med noget, som jeg synes er
høje omdrejninger. Og en høj frekvens. Men det er som om den skaber en
slags resonans i bordet - den skal nok op at stå på noget
vibrationsdæmpendedæmpende materiale ?

Men om lyden er påtrændende afhænger selvfølgelig af, hvor meget af alt
det andet (det gamle) gear, der kører. Min LW kan sagtens overdøve den

Nu er det sent (trafikken er aftagende, konen har lukket munden,
dummekassen er slukket !), og med min meget lydsvage PB er det da den
eksterne, der dominerer. Men det gør ikke noget, den skal jo kun være
tændt lejlighedsvis (til backup).

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen