Hvordan får jeg menuen venstrestillet?
Fra : Per

Dato : 01-09-03 16:37

Allerførst: Jeg er absolut ikke en nørd til javascript og html.
Jeg har hentet en menu til min hjemmeside hos "Egen Hjemmeside",
men menuen er midterstillet. Hvordan får jeg den til at være
venstrestillet, sådan så alle knapper holder sig pænt til
venstre? Det er noget med at jeg skal indsætte align="left" men
hvor gør jeg det i scriptet og hvordan skal det se ud. Er der en
som vil prøve at sætte det ind i scriptet herunder. Jeg har
prøvet næsten alle metoder, men knapperne er stadig
midterstillet. På forhånd tak for hjælpen. Hilsen Per

Her er menuen:

<applet code="PanelLnkBtn.class" width="140" height="140">
<param name="Col" value="1">
<param name="Row" value="4">
<param name="BgColor" value="#999966">
<param name="TxColor" value="#800000">
<param name="BtType" value="3">
<param name="Font" value="arial,1,12">
<param name="Target" value="_self">
<param name="BtColor1-1" value="#bbbb88">
<param name="FgText1-1" value="Overskrift1">
<param name="BtText1-1" value="Uddybende tekst når der peges på
knappen">
<param name="Link1-1" value="http://www.Linkadresse1">
<param name="BtColor1-2" value="#bbbb88">
<param name="FgText1-2" value="Overskrift2">
<param name="BtText1-2" value="Uddybende tekst når der peges på
knappen">
<param name="Link1-2" value="http://www.Linkadresse2">
<param name="BtColor1-3" value="#bbbb88">
<param name="FgText1-3" value="Overskrift3">
<param name="BtText1-3" value="Uddybende tekst når der peges på
knappen">
<param name="Link1-3" value="http://www.Linkadresse3">
<param name="BtColor1-4" value="#bbbb88">
<param name="FgText1-4" value="Overskrift4">
<param name="BtText1-4" value="Uddybende tekst når der peges på
knappen">
<param name="Link1-4" value="http://www.Linkadresse3">
<param name="Link">
</applet>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-03 16:55

Per <pha@themail.com> skrev :

> [...]
>men menuen er midterstillet. Hvordan får jeg den til at være
>venstrestillet, sådan så alle knapper holder sig pænt til

Lad os se siden med menuen, så er det meget nemmere at svare,
fremfor blot at se lidt af koden.
--
Knud

Fra : Per

Dato : 01-09-03 20:36

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Lad os se siden med menuen, så er det meget nemmere at svare,
> fremfor blot at se lidt af koden.
> --
> Knud

Hej Knud
Det er hele koden du ser og jeg har slet ikke lagt siden på nettet
endnu. Er det ikke muligt at fortælle hvor jeg skal indsætte:
align="left
mvh
Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-09-03 21:34

Per <pha@themail.com> skrev :

>Det er hele koden du ser og jeg har slet ikke lagt siden på nettet
>endnu. Er det ikke muligt at fortælle hvor jeg skal indsætte:
>align="left

Du kan ikke gøre det i den kode til javaappletten, men skal gøre
det ved f.eks. at lægge det i en <div> f.eks., hvor du så sætter
align på.

Om det vil virke ved jeg ikke, for jeg har ikke appletten og kan
prøve.

Hvis du lavede en testside med den på, så kunne jeg teste om det
gør.
--
Knud

Fra : Per

Dato : 06-09-03 09:38

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Hvis du lavede en testside med den på, så kunne jeg teste om det
> [...]

Hej Knud
Jeg har en testside her
http://www.spywarefri.dk/test.htm
Vil du være rar at kigge på den. Det er menuen til venstre jeg gerne
vil have venstrestillet og ikke midterstillet. Hvordan gør jeg?
På forhånd tak for din venlighed.

mvh
Per

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-09-03 13:12

"Per" <pha@themail.com> skrev
> [...]
> Vil du være rar at kigge på den. Det er menuen til venstre jeg gerne
> vil have venstrestillet og ikke midterstillet. Hvordan gør jeg?

Prøv at ændre denne linje:

<param name="BtType" value="3">

til:

<param name="BtType" value="2">

eller:

<param name="BtType" value="1">

.... i din applet-kode.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-09-03 17:24

Per <pha@themail.com> skrev :

>Vil du være rar at kigge på den. Det er menuen til venstre jeg gerne
>vil have venstrestillet og ikke midterstillet.

Den er svær, det er i selve appletten, det skal ændres, du kan
ikke med align="left".

Hvis Eriks svar ikke hjælper, så prøv at kig på siden du hentede
appletten eller den dokumentation, der evt. fulgte med.

Beklager.
--
Knud