Halogenlys i køkken - hvor meget og hvor m~
Fra : Peter Holm

Dato : 01-09-03 15:18

Hejsa,
når jeg engang får monteret nyt loft i mit nye køkken, så er planen at
montere halogenspots i loftet som den primære beslyning.

Hvor mange spots (og hvor mange watt*X) kan anbefales til et køkken på 2*4,5
M.

Jeg har lavet et forslag med 5 spots som du kan se her:
http://home1.stofanet.dk/phc/kokken/kokken_til_salg6.html

Jeg modtager meget gerne forslag til antal, styrke og placering. Tegn
eventuelt dit forslag ind på mit grundplan og mail det til mig. Nej, jeg
starter skisme lige en tråd i dk.binaer og smider mit billede af grundplan
og 5-spots forslag der. Subj: Køkken Halogen.

Peter Holm
phc*REMOVETHIS*@stofanet.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-03 15:57

Peter Holm skriver:

> [...]
> starter skisme lige en tråd i dk.binaer og smider mit billede af grundplan
> og 5-spots forslag der. Subj: Køkken Halogen.

Nå, okay, du var her

Du skal ikke have spots i loftet, de giver ikke nok lys til at arbejde
ved.
Er der lys i emfanget og er det nok til at arbejde ved ?
Halogenlys er fedt, men kun under overskabe, ellers giver de ikke nok
lys.

Den store gulvplads skal have en plafond, spisepladsen og køkkenbordet
hængelamper.
Jeg har foreslået 3 hængelamper over køkkenbordet, det er måske lige i
overkanten, men det afhænger også af lysmængden i emfanget og farvene i
køkkenet.

Klaus
det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe