Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der kan hjælpe med en manual til...
Fra : BTH [2600]

Dato : 31-08-03 18:02

.... Canon ELPH LT270 alm. kamera ?

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 02-09-03 15:45

"BTH [2600]" <juiceSLET@juice.dk> skrev i en meddelelse
news:ESp4b.664$yr5.35@news.get2net.dk...
> ... Canon ELPH LT270 alm. kamera ?

Sjovt du ligefrem spørger efter en manuel her, hvorfor stjæler du den ikke
bare på samme måde som du stjæler billeder fra fotografer, det er jo en
kunstart som du er meget dygtigt til.
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 02-09-03 15:47

Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
> [...]
> bare på samme måde som du stjæler billeder fra fotografer, det er jo en

Huh?

--
Don't waste space

Fra : BTH [2600]

Dato : 02-09-03 17:46

> [...]

> ikke bare på samme måde som du stjæler billeder fra fotografer, det
> er jo en kunstart som du er meget dygtigt til.

Fjols, tror du skal dæmpe dig en smule med dine beskyldninger, for på et
tidspunkt knækker filmen... og så må jeg på eventur over Storebælt.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 02-09-03 21:07

> Fjols, tror du skal dæmpe dig en smule med dine beskyldninger, for på et
> tidspunkt knækker filmen... og så må jeg på eventur over Storebælt.

Det kaldes ikke længere beskyldninger når der er gode beviser, så er det en
konstatering. Beviserne kan alle jo se.
Og true mig er virkelig smart, bliv endelig ved med det. Det beviser helt
vildt meget om din person nemlig

Fra : Claus Smith

Dato : 03-09-03 04:25

> Fjols, tror du skal dæmpe dig en smule med dine beskyldninger, for på et
> tidspunkt knækker filmen... og så må jeg på eventur over Storebælt.

Bekyldninger?..nope det hedder facts....og du kan jo eventuelt selv kontakte
KriminalPolitiet i Ringsted, som behandler vores anmeldelse af dine
bedrifter med tyveri og offentliggørselse af andre fotografers billeder inde
fra Modellerne.dk, for at høre hvordan det går med din sag :)

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : BTH [2600]

Dato : 03-09-03 10:25

Claus Smith wrote:
> [...]
> af dine bedrifter med tyveri og offentliggørselse af andre
> fotografers billeder inde fra Modellerne.dk, for at høre hvordan det

Hov der kom Tholo's våde hund...

Du er til grin... jeg har intet rippet fra den www og det kan jeg sjovt nok
dokumentere, men du tror selvfølgelig at billeder man vælger at offentligøre
på en www, at de forbliver der og kun der. Men jeg venter da gladdelgt på at
du fører dine våde drømme ud i virkligheden, for så kunne det jo være at jeg
kunne udleve en af mine.

Fra : Claus Smith

Dato : 03-09-03 11:20

> [...]
at
> du fører dine våde drømme ud i virkligheden, for så kunne det jo være at

*PLONK* sagde det igen da endnu et af dine forsvarsindlæg kom på
skærmen.......kan sgu kun ryste på hovedet af dig.

Men egentlig så er det jo også ligegyldigt hvor du har billederne fra, da
det jo slet ikke er der problemet ligger.

Derimod er det bruddet på ophavsretten i forbindelse med dine uploads det
hele drejer sig om.

Også sendt til din e-mail adresse: juice@juice.dk

Fra : BTH [2600]

Dato : 03-09-03 11:34

Claus Smith wrote:
> *PLONK* sagde det igen da endnu et af dine forsvarsindlæg kom på
> skærmen.......kan sgu kun ryste på hovedet af dig.

Snøft snøft... jeg kan da ikke undvære det lille tudefjæs, pas på du ikke
ryster den sidste ært i stykker...

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 03-09-03 14:50

"Claus Smith" <pigefotografen@pigefotografen.dk> skrev i
dk.fritid.foto:

> [...]
>det jo slet ikke er der problemet ligger.

>Derimod er det bruddet på ophavsretten i forbindelse med dine uploads det

Kunne deltagerne i denne tråd ikke fortælle os andre, hvad sagen
*konkret* drejer sig om eller også flytte jeres interne diskussion
over i privat email (eller i retsalen, hvor den angiveligt hører til)?

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 04-09-03 08:20

"Jens Tønnesen" <usenet@pressefoto.invalid> skrev i en meddelelse

> Kunne deltagerne i denne tråd ikke fortælle os andre, hvad sagen
> *konkret* drejer sig om eller også flytte jeres interne diskussion
> over i privat email (eller i retsalen, hvor den angiveligt hører til)?

Jo klart.... vi er en masse fotografer der har skrevet til bth(2600) efter
at han har sjålent over 400 billeder fra flere af os, og lagt dem ud i
news:dk.binaer.erotik.nordisk og det uden at han har kontaktet bare en af os
for at høre om lov til dette. Det er vi sjovt nok lidt sure over, og især da
han besvare vores mails og indlæg i NG med barnlige latterlige kommentare og
diverse trusler.

Alle billederne er stålent fra en side hvorpå der klart gøres opmærksom på
at der er ophavsret på billederne og de ikke må kopieres, dertil påstår han
så at de ikke er tager fra den side, selv om en del af de billeder KUN
findes online på den side.

Der står fotograf navn på en del af billederne så det kan ikke have taget
langt tid at skrive til en af fotograferne.
Nu er sagen så overdraget til politiet, som behandler den. Da vi selv har
prøvet at snakke med han, og desværre må indrømme at han er en person
udenfor rækkevide...

Fra : BTH [2600]

Dato : 04-09-03 16:05

Tholo - www.tholofoto.dk wrote:
> Jo klart.... vi er en masse fotografer der har skrevet til bth(2600)
> efter at han har sjålent over 400 billeder fra flere af os

En masse ! det er kun dig og din våde hund der skaber jer...

> [...]
> kopieres, dertil påstår han så at de ikke er tager fra den side, selv
> om en del af de billeder KUN findes online på den side.

Nej, og åbenbart ikke kun på den side... men det er vel lige så usandsynligt
at de ligger på andre sites, som at de skulle ligge i d.b.e.n

> Nu er sagen så overdraget til politiet, som behandler den. Da vi selv
> har prøvet at snakke med han, og desværre må indrømme at han er en
> person udenfor rækkevide...

Du er igen til grin, du lukker kun varm luft ud... og ved søgning på google
burde politiet nok nærmere tale med dig, for du kender da heller ikke
forskel på dit og mit. Men moral er godt, dobbeltmoral er...

Og jeg er nok tættere på end du regner med...

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 04-09-03 17:39

"BTH [2600]" <juiceSLET@juice.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Nej, og åbenbart ikke kun på den side... men det er vel lige så usandsynligt
>at de ligger på andre sites, som at de skulle ligge i d.b.e.n

Jeg prøver lige at få hoved og hale på den her sag...

Jeg har ikke adgang til dk.binaer på min newsserver, men er det
korrekt opfattet, at du har sendt indlæg til dk.binaer.erotik.nordic
indeholdende billeder, som Thomas har taget, eller har du IKKE gjort
det.

>Du er igen til grin, du lukker kun varm luft ud... og ved søgning på google
>burde politiet nok nærmere tale med dig, for du kender da heller ikke
>forskel på dit og mit.

Kan du ikke fortælle os, hvad vi skal søge på i Google for at se, at
Thomas heller ikke kan kende forskel på dit og mit... Jeg synes da
ikke umiddelbart jeg fandt noget, da jeg søgte på 'tholofoto' f.eks.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : BTH [2600]

Dato : 04-09-03 19:29

Jens Tønnesen wrote:

> [...]
> korrekt opfattet, at du har sendt indlæg til dk.binaer.erotik.nordic
> indeholdende billeder, som Thomas har taget, eller har du IKKE gjort

Helt rigtigt at jeg har postet en serie billeder i d.b.e.n, en serie
billeder der er hentet fra en www hvor der intet står om forbud mod
viderebringelse osv. og ved ikke om det er billeder taget af Thomas...

Har desværre ikke den pågældende www adresse mere, da den kun ligger i
historie for en hvis periode, og kan ikke gå tilbage i gruppen mere... i
øvrigt er der intet problem i de billeder der er blevet postet i det alle
kan se dem online andre steder.

Problemet er at Tholofoto og hans våde hund, gerne vil have at folk ligger
på knæ for at få lov til at viderebringe deres i forvejen offentlige
billeder, for som de begge selv har skrevet så har de intet i mod at deres
biller er postet, men de vil bare have at folk kaster sig på knæ.

Og der har været flere eksempler på "misbrug/post uden tilladelse" fra bla.
tholofoto's side, men kan som sagt ikke gå tilbage i gruppen d.b.e.n og
finde de indlæg der den sidste tid har bevist de påstande.

Er selvfølgelig også godt klar over at fordi en kører over for rødt, så
giver det alle lov... men hvad angår tholofoto, så skal han ikke kaste med
sten, når han nu selv b..

EOD herfra

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 04-09-03 20:28

>Helt rigtigt at jeg har postet en serie billeder i d.b.e.n, en serie
>billeder der er hentet fra en www hvor der intet står om forbud mod
>viderebringelse osv. og ved ikke om det er billeder taget af Thomas...

Men du er vel bekendt med, at man i følge dansk ophavsretslovgivning
som fotograf har eneret på offentliggørelse, og at man netop ikke
behøver at anføre et 'forbud mod viderebringelse' i forbindelse med
billederne. Kort sagt: Hvis der ikke direkte er givet tilladelse til
viderebringelse, så må man ikke uden tilladelse!

(...)

> [...]
>billeder, for som de begge selv har skrevet så har de intet i mod at deres
>biller er postet, men de vil bare have at folk kaster sig på knæ.

Ovenstående kan du bare ikke bruge som argument, fordi du jo netop har
anført, at du ikke vidste, at det var Thomas' billeder.

> [...]
>finde de indlæg der den sidste tid har bevist de påstande.

>Er selvfølgelig også godt klar over at fordi en kører over for rødt, så

Nej netop. Men hvad Thomas og andre har gjort eller ikke gjort, kommer
jo egentlig ikke sagen ved. Det er en sag mellem Thomas og dem, der
måtte have ophavsretten til de billeder, som de efter dine oplysninger
har viderebragt.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 05-09-03 08:26

> Helt rigtigt at jeg har postet en serie billeder i d.b.e.n, en serie
> billeder der er hentet fra en www hvor der intet står om forbud mod
> viderebringelse osv. og ved ikke om det er billeder taget af Thomas...

Nu står min webadresse på mine billede så......*S*

> [...]
> øvrigt er der intet problem i de billeder der er blevet postet i det alle

Træls du ikke læser de mails og indlæg der skrives til dig, for vi har flere
gange fortalt dig om siden.

> [...]
> billeder, for som de begge selv har skrevet så har de intet i mod at deres
> biller er postet, men de vil bare have at folk kaster sig på knæ.

Forkert igen igen svend, vi vil gerne vide i hvilken sammenhæng vores
billeder bruges, et svar du ikke har ville givet fra start.

> [...]
> tholofoto's side, men kan som sagt ikke gå tilbage i gruppen d.b.e.n og
> finde de indlæg der den sidste tid har bevist de påstande.

Den sag er blevet forklaret, den er flere år gammel, og jeg har været meget
villig til at fortælle om den, så hvis du havde læst de indlæg fra os så
kendte du den også BTH...*S*
Ikke noget skjult der.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 04-09-03 17:47

> Nej, og åbenbart ikke kun på den side... men det er vel lige så
usandsynligt
> at de ligger på andre sites, som at de skulle ligge i d.b.e.n

Du er meget velkommen til at fortælle hvilke andre sider du har set mine
billeder på.
Men det vil du vel ikke....*S* eller vil du...??????

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 04-09-03 17:44

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i
dk.fritid.foto:

>Nu er sagen så overdraget til politiet, som behandler den. Da vi selv har
>prøvet at snakke med han, og desværre må indrømme at han er en person
>udenfor rækkevide...

Nu har jeg ikke selv adgang til dk.binaer, så jeg ved ikke, hvad der
findes i grupperne. Men sagen her er da interessant, fordi der mig
bekendt ikke tidligere har været sager her i landet om
offentliggørelse af billeder i nyhedsgrupper, hentet fra www.

Jeg er derfor lidt nysgerrig efter at vide, hvordan man sikrer sig
beviserne. Er udskrifter af nyhedsindlæg nok eller hvad? De binære
grupper har jo en kort udløbstid på newsserverne, så man risikerer jo
at indlæggene er forsvundet før politiet kan undersøge sagen.

Og er det overhovedet en politisag? Jeg har fået det indtryk, at
ophavsretskrænkelser var en sag mellem de krænkede og ikke noget, som
politiet direkte tog sig af.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : BTH [2600]

Dato : 04-09-03 19:16

Jens Tønnesen wrote:

> Og er det overhovedet en politisag? Jeg har fået det indtryk, at
> ophavsretskrænkelser var en sag mellem de krænkede og ikke noget, som
> politiet direkte tog sig af.

Det gør de heller ikke... har haft en fornuftig samtale med en betjent fra
Glostrup, og det er ikke noget politiet går ind i, en evt. "sag" vedr.
ophavsretskrænkelser, vil være noget den krænkede skal forsøge at få
erstatning for via civilt søgsmål.

Så det er som sagt varm luft fra de 2 "fotografers" side...

Fra : Claus Smith

Dato : 04-09-03 20:25

> Og er det overhovedet en politisag? Jeg har fået det indtryk, at
> ophavsretskrænkelser var en sag mellem de krænkede og ikke noget, som
> politiet direkte tog sig af.

Hvis det er en enkelt fotograf det drejer sig om, så er det ikke noget som
Politiet vil gøre det store ved, men da det i dette tilfælde er mere
omfattende, så blev jeg opfordret at Politiets medarbejder i
IT-kriminalitetsafd., efter at vedkommende havde set på indlægget i
nyhedsgruppen, til at indgive en anmeldelse hvilket derefter blev gjort via
den lokale politikreds, som så sender sagen videre til IT-kriminalitetsafd.
for videre behandling.

Fra : BTH [2600]

Dato : 04-09-03 21:01

Claus Smith wrote:

> [...]
> derefter blev gjort via den lokale politikreds, som så sender sagen
> videre til IT-kriminalitetsafd. for videre behandling.

Der var så den våde hund...

Du forsætter jo dine latterlige trusler, politiets afd. A har intet med
krænkelser af ophavsret at gøre... du er totalt til grin når du bliver ved
med dit pladder, der er kun en vej og det er en advokat, hvis du da tør
satse på at bruge 10kilo+ på et civilt søgsmål.

Er du i tvivl vedr. afd. A så kan du tage kontakt via Rigspolitichefens afd.
A, Nationalt Efterforskningsstøttecenter (NEC)
Polititorvet i københavn, tlf. 33148888 mail it-kriminalitet@politi.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 05-09-03 04:15

Ja ja...hyg du dig nu bare i din egen tro på at du er sikker i din
sag.....tiden vil jo nok vise dig en anden vinkel.

Kan kun sige at med din argumentation for dine fejltrin, så er det vist
klart for enhver hvilken type vi har fat i :)

Fra : Claus Smith

Dato : 05-09-03 07:36

> [...]
afd.
> A, Nationalt Efterforskningsstøttecenter (NEC)

Nu er det over een uge siden at jeg selv tog kontakt til denne afdeling, så
du er lidt sent ude med din henvisning.

Iøvrigt så er det hele nået så langt videre at jeg nu har fået sat et navn
og adresse på dig, så kravl du roligt ind under din sten igen og ynk lidt
for dig selv.

Fra : BTH [2600]

Dato : 05-09-03 07:56

Claus Smith wrote:
> Iøvrigt så er det hele nået så langt videre at jeg nu har fået sat et
> navn og adresse på dig, så kravl du roligt ind under din sten igen og
> ynk lidt for dig selv.

Det var så dråben af dumsmarte bemærkninger fra din side, hvis du af
politiet har fået navn + adresse, så har de nok også advaret dig mod at true
og komme med dumsmarte bemærkninger, for de kender godt til mine metoder
hvis jeg bliver truet eller generet... husk at gemme dette indlæg som
dokumentation, tro mig du får brug for det.

Fra : Claus Smith

Dato : 05-09-03 08:09

> [...]
> hvis jeg bliver truet eller generet... husk at gemme dette indlæg som
> dokumentation, tro mig du får brug for det.

Rolig nu lille Du.....Politiet har intet med at jeg har fået dine navn og
adresse oplysninger at gøre udover at den også er blevet indleveret til
Politiet som et bilag.

Iøvrigt så er der på intet tidspunkt blevet truet fra andres side end din
herinde, men i netop den del er der også lagt bilag til sagen.

Fortsat god weekend.

Fra : Claus Smith

Dato : 05-09-03 09:08

For at alle kan følge med så videresendes lige din mail til mig.

Hvorfor vil du pludselig gerne maile med mig?

Herunder dit brev og mit svar:

Fra BTH (2600)

Claus Smith wrote:

> Iøvrigt så er det hele nået så langt videre at jeg nu har fået sat et
> navn og adresse på dig, så kravl du roligt ind under din sten igen og
> ynk lidt for dig selv.

Så har du jo nu chancen for at bevise at du ikke er fuld af lort, så du kan
jo lige poste min adresse til mig

Herunder mit svar på din mail:

Så længe at jeg har spillet med åbne kort hele vejen igennem, så er der kun
een som er fuld af lort i denne her sammenhæng.

Adressen er videreleveret til Politiet og iøvrigt kommet frem i dagens lys
på helt reelle metoder, så hellere ikke her kan du beskylde mig for nogle
grumme handlinger.

Så som sagen er nu er det stadig dig som har et problem i denne her sag.

Fortsat god weekend.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fortsat god weekend til alle :)