Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF linser i Kbh?
Fra : Ukendt

Dato : 31-08-03 16:59

Hvor køber DSLR folk deres Canon EF linser godt og måske endda billigt i Kbh
?

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 31-08-03 17:11

Thomas Rybak skriver:

> Hvor køber DSLR folk deres Canon EF linser godt og måske endda billigt i Kbh

Foto/C har dem. Kender dog ikke priserne

//Beach

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-08-03 17:16

Hvorfor købe i en butik? Se http://www.technikdirekt.de/main/page.xp, hvor
der er mange Canon linser at vælge imellem.
Jeg har ikke undersøgt, hvor meget der spares ift. en butik, men hvis prisen
på en 10D giver en retning så er det en del.
Mvh, Hans

Fra : Jesper Juul

Dato : 31-08-03 17:58

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor køber DSLR folk deres Canon EF linser godt og måske endda billigt i
Kbh
> ?

Jeg har købt mine objektiver hos Kamerahuset, fin betjening og billige
priser når vi snakker DK.

Jesper Juul

Fra : Michael Holm

Dato : 31-08-03 18:02

Du kan få dem mange steder, som f.eks. FotoC. Jeg var inde i Bingo Foto i
Frederiksberg centeret idag, og de havde en Tamron 19-35mm "Plastic
fantastic" til 2500, og ham der stod i butikken vidste hvad han talte om. En
ren fornøjelse - en skam jeg ikke lige havde en 5-10.000 jeg skulle have
brugt :)

--Michael

Fra : Jan

Dato : 31-08-03 19:47

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor køber DSLR folk deres Canon EF linser godt og måske endda billigt i
Kbh
> ?
Det sted findes desværre ikke.....
Kameraer køber jeg i DK, hvor prisniveauet rimeligt i herhjemme, men
tilbehør såsom objektiver, flashudstyr og andet er en kostbar fornøjelse at
købe i DK.
Jeg spurgte Canon DK i maj 2003, hvorfor de havde den prispolitik og de
svarede: "Det er suverænt forhandlerne der bestemmer udsalgsprisen", men den
tror jeg ikke holder. Ved kameraer sparer man kun ca. 10%, men på udstyr ca
50-60% ved køb Tyskland, så min anbefaling er at rette hovedet mod syd,
indtil Canon DK får øjnene op for de forretninger de mister.

Jan

Fra : Axel Søgaard

Dato : 31-08-03 21:30

Tyske forretninger køber også deres varer hos Canon eurpa,så hvor mon
forskellen er-??-de behøver kun at sende varer til Tyskland-altså en
besparelse på fragtkontoen.
axel søgaard

Fra : Jan

Dato : 31-08-03 22:38

"Axel Søgaard" <axelsoegaard@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Tyske forretninger køber også deres varer hos Canon eurpa,så hvor mon
> forskellen er-??

Hos Canon DK

Jan

Fra : Axel Søgaard

Dato : 01-09-03 08:57

-så har du ikke forstået,at Canon DK er en afdeling af Canon Eur-osv

Fra : Jan

Dato : 01-09-03 17:11

Du skrev:
Tyske forretninger køber også deres varer hos Canon eurpa,så hvor mon
forskellen er-??-de behøver kun at sende varer til Tyskland-altså en
besparelse på fragtkontoen.
<citat slut>

Du må meget undskylde, selv med megen god vilje har jeg svært ved ud fra dit
indlæg at udlede at Canon DK er en afdeling af Canon Europa.

Men nu du ved så meget om Canons struktur, har så du en fornuftig forklaring
på at to tilfældige produkter koster over 50% mere når de er leveret igennem
Canon DK i stedet for Canon Deu:

Canon 100 mm f/2,8 macro
- Tyskland kr. 4.700,-
- Danmark kr. 7.300,-
Prisforskel 55% dyrere i DK

Canon Transmitter ST-E2
- Tyskland kr. 1.500,-
- Danmark kr. 2.500,-
Prisforskel 66% dyrere i DK

Bingo der er kendt for at være billig sagde at den tyske pris lå under deres
indkøbspris, og så kan det vel næppe være porto det hele. Jeg synes faktisk
en forskel på ca. 15% (momsdiff og skat) ville være rimelig og det kunne få
mig til at handle i DK.

Jan

Fra : Axel Søgaard

Dato : 02-09-03 20:29

Nej det kan jeg ikke

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-03 07:38

Det kan du nok have ret i. Jeg har overvejet at købe en Canon EF 75-300 mm
1/4.0-5.6 IS USM
linse når jeg får mig et EOS 300D kamera.

Linsen koster 7000,- hos Japan Photo og 4795,- hos Goecker. Men hos
shopman.dk som er et dansk firma der formidler salg fra Tyskland koster
denne linse 1936,- !!!

Så kan det sgu godt betale sig at kigge sig lidt omkring!! Det er da en
skandale at der er SÅ stor forskel...

Mvh Thomas

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 01-09-03 09:09

Hej

Jeg ville nok passe på med den pris. Jeg tror at det er modellen uden IS,
for så passer prisen med de tyske. I Tyskland koster IS modellen ca. 4100
DK. I beskrivelse står heller ikke noget om at Objektivet har IS. Og hvis du
kigger på prisen for et 75-300 uden IS, så er prisen 4591. Så det er en fejl
på Shopmans hjemmeside.
'
VH
Per

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-03 11:33

Du kan godt have ret i at det muligvis er en fejl da prisforskellen er SÅ
stor. Jeg har skrevet til Shopman og spurgt om det er dén linse. Jeg
afventer stadig svar.

Men der er kun én af de andre IS linser hvor der står "image stabilizer"
under specifikationerne. Fx står det heller ikke ved denne linse
(http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=11573), men den
koster trods alt 20.000!

Prisen på 4591 uden IS, er en Mk III linse, og den med IS er trods alt en 1.
generations linse.

Så man har da lov at håbe...

Mvh Thomas

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-09-03 09:23

"Thomas Rybak" <rybakATadslhome.dk> wrote in news:3f52e945$0$24643
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Linsen koster 7000,- hos Japan Photo og 4795,- hos Goecker. Men hos

Goeckers pris er excl. moms..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk