Classic er timer om at starte op...
Fra : Storm

Dato : 31-08-03 15:39

På min OS 10.2.6 er min Classic (som jeg stadig har brug for) blevet 2
timer om at starte, selv om jeg har gjort meget for at det skal køre
som før. Jeg har booted i 09 9 og kørt disk doctor og repareret, og alt
skulle være smukt og fint.
Det er det også når den kommer op efter 2 timer, men der må jo være en
grund til opstartsproblemet, og måske endda en løsning?

Kan det være en konflikt som jeg ikke kan gennemskue hvor opstår?

Først troede jeg at det var fordi Classic tiden var kommet en time
foran, da jeg fik løst det kom Classic op øjeblikkelig. Men næste gang
jeg havde brug for den var den gal igen og Classic opstarten tog 3
timer... Det sker mest (men ikke kun) når jeg er på netværket på jobbet.

Nogen tip til hvad der er sygt, og hvordan det kan løses? Ideer modtages
med kyshånd.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-08-03 17:27

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> timer... Det sker mest (men ikke kun) når jeg er på netværket på jobbet.
>
> Nogen tip til hvad der er sygt, og hvordan det kan løses? Ideer modtages

Du har været i Udvidelser/servere og tømt den for gamle emner!

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Storm

Dato : 31-08-03 19:54

> Du har været i Udvidelser/servere og tømt den for gamle emner!

Du mener, at det skal jeg gøre?
I OS 9 System Folder ligger en mappe "Servers" der er tom.
I min OS 9 System Folder - Extension mapper ligger ikke nogen mappe
"servere".
Har jeg misforstået?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 31-08-03 20:31

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> I OS 9 System Folder ligger en mappe "Servers" der er tom.
> I min OS 9 System Folder - Extension mapper ligger ikke nogen mappe

Nope, hvis den er tom, er det ikke der problemet.
Der er ofte henvisninger til tidligere "mountede" servere, som stjæler
systemets opmærksomhed ved opstart.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Storm

Dato : 31-08-03 20:44

> Nope, hvis den er tom, er det ikke der problemet.
> Der er ofte henvisninger til tidligere "mountede" servere, som stjæler
> systemets opmærksomhed ved opstart.

Ok tak, jeg har på fornemmelsen at det kan være sådan noget.
Jeg fortsætter med fare for at være "pain in ... ..."

Nu søgte jeg lige på alt hvad jeg havde med "classic".

I min X System - Library - Extension-mappe har jeg en
ICAClassicNotSeizeDriver.kext den ville jeg prøve at slette, jeg kan vel
bare lave en mappe Extensions disabled og lægge den i, så ser systemet
den ikke? Eller ser X alt den slags der flyttes rundt på samme harddisk
?

Den oplagte med at slette classics preferencer er det:
com.apple.Classic.0003930f2eee.plist som ligger i
home - library - preferences - ByHost ?

Der er også com.apple.FCacheClassicDomain
den ligger i home - library - caches - kan man iøvrigt godt tømme den
cache her uden problemer?

Har selve Classic Startup en preference fil?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 01-09-03 08:33

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

>[Klip en masse kaotiske spørgsmål]

Undskyld en søgning i http://docs.info.apple.com/article.html....
giver mange hits. Jeg har kigget på det, og lige nu funker min Classic
perfekt. Der er også tips til konfliktforskning.

--
Venlig hilsen Nina Storm