3-faset tilslutning af Siemens Siwamat XL1~
Fra : JK

Dato : 31-08-03 14:55

Hej

Vi har sådan en udmærket vaskemaskine. Men den er født en-faset. Det
vil jeg gerne have lavet om, for at spare tid og slitage.

For mange vaskemaskiner er det bare et spørgsmål om et andet kabel, og
at læse på en forbindelsesmærkat bagpå maskinen. Men for denne maskine
står ingenting. Jeg kan heller ikke finde noget på internet om det.

Hvem ved om det kan lade sig gøre ? Er maskinen bygget til det ?

På forhånd tak

mvh

John

Fra : Jens Petersen

Dato : 31-08-03 21:19

On Sun, 31 Aug 2003 15:55:20 +0200, JK <johnknuhtsen@REMOVEmail.dk>
wrote:

> [...]
>står ingenting. Jeg kan heller ikke finde noget på internet om det.
>

>Hvem ved om det kan lade sig gøre ? Er maskinen bygget til det ?

Nye vaskemaskiner er for det meste bygget til enfaset drift.

I forhold til gamle maskiner bruger de meget mindre vand og 2kW er
derfor rigeligt.

En vask er heller ikke kun et spørgsmål om at få vandet i kog så
hurtigt som muligt, der skal også en masse rytmiske bevægelser til.

--
Jens

Actually, that is a banana in my pocket...

Fra : JK

Dato : 31-08-03 21:45

On Sun, 31 Aug 2003 22:18:36 +0200, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

> [...]
>
>En vask er heller ikke kun et spørgsmål om at få vandet i kog så
>hurtigt som muligt, der skal også en masse rytmiske bevægelser til.

Ok, det kan da godt være, at det er svaret.

Takker

hilsen

John

Fra : Jens Petersen

Dato : 31-08-03 21:56

On Sun, 31 Aug 2003 22:44:51 +0200, JK <johnknuhtsenREMOVE@mail.dk>
wrote:

>Ok, det kan da godt være, at det er svaret.

Og en god måde at spare tid ved tøjvask er at vaske på lavest mulige
temperatur.

--
Jens

CAUTION! Contents under pressure.