Farmand på prøve - spil til Mac OS 9/OS X
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-08-03 08:47

Min ældste søn er efterhånden ved at komme i den alder, hvor det ikke
længere er så fedt at "far mener at en Mac er den fedeste computer og at
en PC aldrig kommer over dørtærskelen." Han begynder så småt at
efterspørge de "fede" (PC) spil, som de andre snakker om i skolen.
Problemet er bare at jeg ikke ved en døjt om computerspil, og derfor
ikke ved hvilke findes til både Mac og PC.

Har I et bud på hvilke spil man bør gå efter? Han (min søn Johannes)
snakker en del om spillet Red Alert, men jeg kan ikke se at det findes
til "vores" OS - er det rigtigt?

De bud I kommer med skal gerne kunne spilles på en 400MHz G4 (pumpet op
til 533MHz) med et GeForce 4 MX - 32mb ram grafik kort.

Hvis I evt. har noget til salg kunne dette også ha' interesse.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 31-08-03 09:47

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Problemet er bare at jeg ikke ved en døjt om computerspil, og derfor
> ikke ved hvilke findes til både Mac og PC.

Lidt til svarene:
http://www.macgame.dk/
http://www.apple.com/games/
Jeg spiller ikke selv og min dreng er 4 år, så det er kun KidPix og
Heroes Of M&M 3.
De danske mac-sites (macnyt og mediamac) skriver en gang imellem om de
nyeste spil, der forventes til mac. Bl.a. det nyeste halflife
(CounterStrike-maskinen) vil komme til OSX, men med vilde krav til
maskinen.
--
Poul

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-08-03 20:47

Poul Skovmand Thingholm <fjern_pst@phenomen.dk> wrote:

> Lidt til svarene:
> http://www.macgame.dk/
> http://www.apple.com/games/

Aha, tak for ovenstående. Har nu hentet demoer af warcraft III og C&C.

> Jeg spiller ikke selv og min dreng er 4 år, så det er kun KidPix og
> Heroes Of M&M 3.

Hvad er det sidstnævnte?

> [...]
> nyeste spil, der forventes til mac. Bl.a. det nyeste halflife
> (CounterStrike-maskinen) vil komme til OSX, men med vilde krav til

Ja, der må husets PM G4 nok melde pas

Tak for hjælpen Poul!

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-03 01:01

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Ja, der må husets PM G4 nok melde pas

Hvis du vil bevare sønnen på Mac-siden, så bliver du nødt til at sørge
for, at hardwaren er i orden. Ellers kommer du jo alligevel til at punge
ud til en ny pc. Jeg synes tit, det er et problem, at folk kender en
gammel Mac et sted fra, og så bliver den brugt til at sammenligne med
nye pc'er. En ny G5 med et stort grafikkort vil jo være en helt
anderleds kapabel maskine at sammenligne med.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-09-03 12:23

> [...]
> nye pc'er. En ny G5 med et stort grafikkort vil jo være en helt
> anderleds kapabel maskine at sammenligne med.

Ja, det kan jeg også godt gå med til. Og min søn. En G5 ville være i
orden.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-09-03 21:43

> Jeg synes tit, det er et problem, at folk kender en
> gammel Mac et sted fra, og så bliver den brugt til at sammenligne med
> nye pc'er.

Sådan nogle "folk" kender jeg godt. De har ofte også en kone. Koner og
G5 går nemlig ikke så godt i spænd

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-09-03 22:28

> Sådan nogle "folk" kender jeg godt. De har ofte også en kone. Koner og
> G5 går nemlig ikke så godt i spænd

Nej. Jeg mener, at mange er negative overfor Mac. De har skam prøvet
den, og det er noget værre møg. Når man så går dem på klingen, så har de
engang prøvet en gammel Performa eller sådan noget. Der er også dem, der
har en gammel Mac og nu køber en ny pc. De synes også, at den nye
computer er langt bedre end den gamle Mac. Den kan jo både gå på nettet
og alt muligt. Det er jo ikke retfærdigt at sammenligne Mac med pc på
den måde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-09-03 08:56

> [...]
> computer er langt bedre end den gamle Mac. Den kan jo både gå på nettet
> og alt muligt. Det er jo ikke retfærdigt at sammenligne Mac med pc på

Nej, du har helt ret. Mine sønner kender Mac fra skolen, og hader derfor
Mac. Nu skal det jo lige tilføjes, at på mange skoler står der stadig
nogle af de små macintosher i de små klasser - gjorde i hvert fald
indtil for ganske nylig. Og selvom de holder godt er det jo ikke
ligefrem nogen reklame.
Det værste for Mac'en blandt unge er dog, at der næsten ingen spil er
til platformen. Jeg mener, spil der ikke allerede er gamle når de
udkommer.
--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-09-03 19:42

> [...]
> computer er langt bedre end den gamle Mac. Den kan jo både gå på nettet
> og alt muligt. Det er jo ikke retfærdigt at sammenligne Mac med pc på

Ja, jeg kunne godt genkende typen fra det første du skrev. Min kommentar
var mere rettet mod at jeg selv nok ikke får en G5 i denne omgang

Fra : Morten Lind

Dato : 10-09-03 12:25

fMartin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Hvad er det sidstnævnte?

Magnus&Myggen?
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 11-09-03 18:21

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Magnus&Myggen?

Hehe, det er Heroes of Might & Magic - noget rimeligt andet end magnus
og myggen, men den er osse fin.
I Heroes har du dog lidt - hm - sejere figurer, der kan - hm - lave
noget sejt på hinanden. Minotaurer, troldmænd og ærkeengle kan man ikke
lære at styre for tidligt!
--
Poul

Fra : Morten Lind

Dato : 12-09-03 08:01

> [...]

> I Heroes har du dog lidt - hm - sejere figurer, der kan - hm - lave
> noget sejt på hinanden. Minotaurer, troldmænd og ærkeengle kan man ikke

Hæ, hæ......hvad hjertet er fuldt af.........
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : David Blangstrup

Dato : 31-08-03 12:31

> [...]

> til 533MHz) med et GeForce 4 MX - 32mb ram grafik kort.
>
> Hvis I evt. har noget til salg kunne dette også ha' interesse.

Du køber en PlayStation2. Og så går du online med SOCOM NAVY SEALS+en
adaptor, så er lykken gjort.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 31-08-03 12:45

David Blangstrup <firstname@home.lastname.dk> wrote:

> Du køber en PlayStation2. Og så går du online med SOCOM NAVY SEALS+en
> adaptor, så er lykken gjort.

Enig. En computer er ikke til spil - den er til at arbejde på.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 31-08-03 20:47

> Enig. En computer er ikke til spil - den er til at arbejde på.

Min søn er ikke helt enig. Han og "gutterne" siger der er noget vi har
misforstået

Jeg har faktisk haft Connectix PS 1 emulering kørende på G4'eren, men da
jeg skiftede grafikkort gik det ikke længere, idet Connectix kun
understøttede ATI kort. Jeg har også en svoger som har lovet at donnere
sin brugte PS 1 til min huset, så der er udsigt til at far og søn igen
kan tæske hinanden i Tekken 3.

Men jeg tænkte at der da måtte være lidt spil som kørte direkte på
Mac'en, men det er ikke det helt store kan jeg godt se. (Hvilket minder
mig om den switch parodi fra "drunken gamers". De havde sgu' ret!)

Noget helt andet er, at jeg i min søgen efter spil faldt over X-Plane
flysimulator. Er der nogen der har prøvet det?

Fra : Michael Holm

Dato : 31-08-03 22:45

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Min søn er ikke helt enig. Han og "gutterne" siger der er noget vi har
> misforstået

Jeg holder med din søn,
på den "gamle" imac rev. b, med OS 9 og CVGS
drøner PS 1 spillene der udaf (tekken, ishockey og fodbold) + div.
pixeline,
dragegrotten,
palle pirat,
ara Croft 1,2,3 osv
Diablo 1 +2
+ div. fra DR Oline hjemmeside.
nå ja : Star Wars Episode 1 Pod racer,
løvernes konge,
Mia,
OIe Odder,
Findus (rigtigt godt),
Carmageddon 2,
Alladin,
The Sims,
Dracula,
Age of Empire 1
Timon og Pumba (masse små spil- enkle og sjove

> [...]
> Mac'en, men det er ikke det helt store kan jeg godt se. (Hvilket minder
> mig om den switch parodi fra "drunken gamers". De havde sgu' ret!)
nope de har ikke ret

her er et dump fra min iMac 17" fladskærm

Age of Empire 2,
Airbust,
Alechemy Deluxe,
Aliens vs Predator (glæde mig til 2'eren kommer :)
Birdi Shoot demo,
Blac & White,
BloodRayne,
Civilization Gold ",
CocoaMines,
Deimos Rising,
Diablo 2
DopeWars X
Freeverse Board Games
Giants (fedt)
Glider Proi (klassiker)
Jedi Knight 2 (supert - demo'en er også ok)
Jinni Zeala Pinball,
MacMoorhuhn
Mike's Card
MyPong
Oni (fint til din)
Otto Matic
Pillars of Garendall demo
Quake 3
RealMyst
Reckless Drivin
SlopeRider
Snood
Spiderman
Warcraft 3
the Sims

> Noget helt andet er, at jeg i min søgen efter spil faldt over X-Plane
> flysimulator. Er der nogen der har prøvet det?

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-09-03 12:23

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> [...]
> Airbust,
> Alechemy Deluxe,
> Aliens vs Predator (glæde mig til 2'eren kommer :)
> Birdi Shoot demo,
> Blac & White,
> BloodRayne,
> Civilization Gold ",
> CocoaMines,
> Deimos Rising,
> Diablo 2
> DopeWars X
> Freeverse Board Games
> Giants (fedt)
> Glider Proi (klassiker)
> Jedi Knight 2 (supert - demo'en er også ok)

Problemet for en ung gut er bare, at de er yt dine spil. Man bryster sig
over Tony Hawk 3 er kommet til Mac, når den er håbløst uddateret og alle
spiller Tony Hawk 4 på nettet. Den er også yt for resten, nu venter vi
på Tony Hawk Underground og spiller SOCOM NAVY SEALS. Når den - hvis den
gør - kommer til Mac'en er den forældet. Set fra en tweeners og teeners
synspunkt er Mac en død spilplatform. Vi andre kan godt nøjes med lidt
ældre spil måske. Derfor anbefaler jeg en PlayStation, da jeg helst ikke
vil købe mig en pc.

--
David Blangstrup
Læs Illustreret Tidende på

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-09-03 21:43

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Jeg holder med din søn,

Tak for den lange liste af spil. Nu er jeg gået i gang med at jagte
demoer og free-/shareware version, og så må vi se om vi skal ud og købe
noget.

Personligt kunne jeg godt finde på at købe Tiger Woods golfspil. Det er
dejligt at spille et spil i eget tempo og uden vold.

Fra : Michael Holm

Dato : 02-09-03 09:35

> [...]

> Personligt kunne jeg godt finde på at købe Tiger Woods golfspil. Det er
> dejligt at spille et spil i eget tempo og uden vold.
jeps jeg har lige fået en T610 (mobil) med minigolf på man kan
enda spille over bluetoth med vennerne

Tony haws skateboard spil er også sjove.. jeg har børn fra 5 til 16 år
+ mig selv (viven spiler ikke) og hvis man skulle købe alle spil blev
man hurtigt fattig, så jeg downloader tit demo'er og spiller dem, har
som regl ikke tid / tålmodighed nok til at spille fulde spil færdige
alligevel :)

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 31-08-03 22:47

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

pjat !

så også lige denne her på mactalk:
http://www.mactalk.dk/news_thread.php?tid=1702

uddrag:

Feral Interactive har netop lanceret 3D real-time strategi spillet
Warriors Kings til Mac og det skulle findes på hylderne i næste uge. Det
kan allerede nu downloades i en demoversion og demoversionen er faktisk
allerede blevet downloadet mere end 20.000 gange siden den blev gjort
tilgængelig tidligere i august måned.

> Noget helt andet er, at jeg i min søgen efter spil faldt over X-Plane
> flysimulator. Er der nogen der har prøvet det?

nej... er ikke rigtig til fly
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-09-03 01:09

> [...]

> kan allerede nu downloades i en demoversion og demoversionen er faktisk
> allerede blevet downloadet mere end 20.000 gange siden den blev gjort

Er i gang med at hente. Tak for tippet!

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 01-09-03 15:51

Der er nogen i vores forening MacBruger der er helt vilde med det spil.
Det skal være fuldstændig som selv at flyve sin maskine. Desværre sidder
jeg i Norge med en brækket arm.m.m for ellers kunne jeg sende dig et nr af
dobbeltklik, hvor det er omtalt. Men jeg ved at de har en hjemmeside. Der
kan du måske finde noget. Ellers send mig en privat mail, så skal jeg
henvise dig til en ekspert

Bedste hilsen hanne

Fra : Ollie

Dato : 07-09-03 23:49

In article <1g0jtnm.1yt5mf03jbs30N%spam_spam_spam@talent.dk>, Martin
> [...]

> til 533MHz) med et GeForce 4 MX - 32mb ram grafik kort.
>
> Hvis I evt. har noget til salg kunne dette også ha' interesse.

Check også her:

http://www.macgame.dk/

Mvh.

Ole